“U većini slučajeva najbolje ideje su 
u ladicama agencija, a ne u eteru”

Autor: Saša Paparella , 14. prosinac 2017. u 22:00
Foto: Zarko Basic/PIXSELL

Tomislav Krajačić, direktor agencije Kofein, govori o stanju na tržištu, naplati poslova, razumijevanju između agencije i klijenta, razlici između rada s državnim i privatnim tvrtkama, ali i pravilu ‘ne iskači’

Agencija Kofein u svega pet godina svog rada uvrstila se među najvažnije domaće kreativce. O razvoju Kofeina i prilikama u sektoru razgovarali smo s njenim direktorom Tomislavom Krajačićem.

U kojem se pravcu razvijaju kreativne industrije?

Kreativne agencije se danas razvijaju i prilagođavaju novim svjetskim trendovima komunikacije koji se najviše odnose na online komunikaciju.

Tehnologija se svakodnevno razvija, te je danas potrebno ulagati jako puno resursa u prepoznavanje i odvajanje dugoročnijih od kratkoročnih blic platformi koje dođu na tržište i pokupe ‘slavu’ samo zato što su novitet.

Mediji se nisu mijenjali nikada tolikom brzinom i uz to što ima puno prilika ima i puno izazova vezanih za samo kreiranje komunikacijske strategije.

Koliko tehnologija postaje važnija od ideje?

Dokle god ćemo imati ekonomiju u kojoj potrošač odlučuje što će ili neće kupiti smatram da će ideja biti važnija od tehnologije. Tehnologiju ne možemo nikako zanemariti jer je ona prisutna, ali emotivni doseg će uvijek davati ljudi.

Naravno, tu ne pričamo o umjetnoj inteligenciji, to bi ostavili po strani još neko vrijeme.

Naime, tehnološki skok koji se dogodio u zadnjih desetak godina je ogroman, ali moramo uzeti u obzir da je tehnologija stvarana da bude na raspolaganju ljudima, a ne obrnuto.

Koliko ste fleksibilni u radu? Na što ne pristajete?

S vremenom stasamo i definitivno ne pristajemo na ono na što bi možda pristali u početku. Smatram da svaka agencija ima svoj neki potpis i to klijenti prepoznaju , tako da izlazimo na pitcheve samo gdje klijent prepozna potencijal suradnje.

Što se tiče same kreative, tu smatramo da je jako bitan odnos između klijenta i agencije. Fleksibilnost je dobra kada je usuglašena i kada jedna i druga strana znaju što rade.

Kad se fleksibilnost pretvori u mrcvarenje ideje ili koncepta najčešće su i rezultati loši.

Koliko samocenzura i strah od neuspjeha koče hrvatske kreativce?

Nažalost puno više nego što smo si sami spremni priznati. U Hrvatskoj već dugo vlada neko nepisano pravilo “ne iskači” i mislim da su u većini slučajeva najbolje ideje u ladicama agencija, a ne u eteru.

Koliko uspjeh kampanje može podići potražnju za nekim proizvodom?

Prodajni uspjeh neke kampanje ne određuje samo kampanja, već i aktivnosti marketinga, kao i sami brif, ali naravno da dobro pogođena kampanja ima itekako utjecaja na potražnju.

Krenuli ste s agencijom 2012., kad je ekonomska kriza bila na vrhuncu, u vrijeme kad su se druge agencije gasile. Zašto ste pomislili da je kriza prilika, a ne prijetnja?

Činjenica je da smo krenuli u vrijeme kada je kriza harala hrvatskim tržištem, ali u ovaj posao nismo ušli s kalkulacijom, niti zato što je struka u rastu, već zbog strasti i ljubavi prema komunikaciji. Sjećam se našeg prvog pitcha za print oglas koji je došao u petak i trebao biti gotov u ponedjeljak. Reći ću samo da nisam spavao taj vikend.

Kolika je razlika u poslovanju kreativnih agencija prije i poslije krize?

Pa mislim da se u nekoliko zadnjih godina primjećuje buđenje tržišta i da se više kampanja izbacuje, ali ono što treba naglasiti je da se manji oglašivači danas oglašavaju sve više i da se kreiraju budžeti za oglašavanje tamo gdje ih do sada nije bilo

Usporedba cijena u vašoj branši za vrijeme krize i danas?

Razlika nije toliko u samoj jediničnoj cijeni, koliko se sada traže opsežnije i veće kampanje, pa se time konzumira i veći dio budžeta.

 

Među vašim klijentima vidim i dosta tvrtki u vlasništvu RH, odnosno Grada Zagreba. Kolika je razlika raditi za njih ili za neku privatnu tvrtku, koliko su oni otvoreni za kreativna rješenja?


Mi zaista ne dijelimo klijente na način od kuda potječu i tko im je vlasnik. Naravno, mi smo na tržiste došli u vrijeme kada je ono već bilo etablirano i kada su velike agencije već imale zamah, tako da smo se morali dokazivati. I jednostavno nismo gledali za koga radimo, već da napravimo najbolje moguće rješenje kako bi imali uspjeh i referencu za dalje. Ne bih nužno dijelio tvrtke na privatnu i na državnu jer bilo je primjera gdje su neke državne tvrtke bile “hrabrije” u odabiru nego privatne.

Imate li problema s naplatom?

Moram priznati da ne, obzirom da smo od prvog dana jako oprezni s naplatom, a i klijenti za koje radimo su uglavnom redovni platiše, i hvala im na tome

Nekoliko godina zaredom bili ste najbrže rastuća agencija, lani ste ponovili rezultate iz 2015., zašto ste stali?

Rast ima svoju krivulju i ukoliko ne kontrolirate rast možete se naći u problemu. Kao što sam već naveo, naša strategija poslovanja je dugoročna, a ne kratkoročno “bildanje” bilance. Naš portfelj je u konstantnom rastu te se možemo pohvaliti da smo u ovoj godini osim preseljenja u nove urede, dobili i neke nove velike klijente, što je nakon nepunih šest godina poslovanja na tržištu za nas veliki uspjeh.

Kakva vam je po poslovnim rezultatima biti 2017. godina?

Bit će puna troškova s obzirom na uređenje i trošak novog ureda, ali stabilnija i rekao bih zdravija, s obzirom na nove klijente.   

Komentirajte prvi

New Report

Close