Devet stvari koje bi svaka tvrtka trebala ‘ukrasti’ od LinkedIna

Autor: Majda Žujo , 04. rujan 2013. u 13:49
Jeff Weiner, šef LinkedIna (Foto: LinkedIn.com)

LinkedIn je jedan od najpoželjnijih poslodavaca Silicijske doline. Zašto? Zato što se uglavnom trudi kako bi inspirirao i angažirao vlastite radnike.

Linkedin je društvena mreža na koju se ljudi uglavnom prijavljuju kako bi bili u kontaktu s poslovnom zajednicom te kako bi pronašli posao. Međutim, LinkedIn je i sam jedan od najpoželjnijih poslodavaca Silicijske doline. Zašto? Zato što se uglavnom trudi kako bi inspirirao i angažirao vlastite radnike.

Kompanija zapošljava 4200 radnika diljem svijeta, a tretiraju ih na najvišem nivou pa čak i prema (visokim) stanardima Silicijske doline. Business Insider je donio listu stvari koje je LinkedIn omogućio svojim zaposlenicima, a na što bi se trebali ugledati i ostali poslodavci.

Besplatno vježbanje

Mnoge tvrtke u SAD-u imaju vlastitu teretanu gdje zaposlenici mogu vježbati besplatno. No, LinkedIn svojim radnicima nudi različite oblike grupnih treninga poput Tai Chia, Zumbe, vojničkih vježbi, TRX-a, Youge i slično. Zaposlenici lako mogu zaraditi bodove koje onda mogu mijenjati za LinkedInove pogodnosti. Poruka: Zdravi zaposlenici su sretni i produktivni zaposlenici, pa im treba omogućiti vježbanje na licu mjesta.

Slobodno vrijeme za vlastite projekte

Mnoge tvrtke svojim zaposlenicima daju slobodno vrijeme, u sklopu radnog vremena, da rade na projektima koji su izvan njihovih svakodnevnih poslovnih obveza. U LinkedInu se takvi dani nazivaju "inDays" i događaju se jednog petka u mjesecu. Svaki puta imaju jednu zajedničku temu na kojoj rade. Primjerice, u srpnju je tema bila "LinkedIn za dobro" kada su zaposlenici radili na 54 projekta kroz koje su mogli volontirati u svojoj zajednici. Poruka: Omogućite zaposlenicima tematsko kreativno vrijeme

Inspiriranje zaposlenika svjetski poznatim govornicima 

LinkedIn je poznat po svojoj seriji govornika, koja je preko Youtubea dostupna svima. Svakog mjeseca, ugošćuju do tri ovakva predavanja. Neki od prijašnjih govornika bili su Seth Meyers (glavni scenarist NBC- jeve emisije Saturday Night Live), Fred Kofman (autor knjige Conscious Business) te guru Deepak Chopra ili čak Martin Luther King III. Poruka: Dovedite govornike ili predavače koji nadahnjuju ljude.

Financiranje profesionalne edukacije zaposlenika

Svaka tvrtka bi htjela da se njezini zaposlenici obrazuju i stječu nove vještine. LinkedIn tu želju podupire i novčano. Zaposlenike u SAD-u i Kanadi stipendiraju s 5.000 dolara za edukaciju koja je povezana s njihovim poslom. Također im nude i različite online tečajeve. Poruka: Stvoriti fond za edukaciju zaposlenika.

Pokretanje start-upova

LInkedIn inspirira kreativnost svojih zaposlenika kroz inicijativu koju naziva Inkubator. Jednom u tri mjeseca, jedan tim LinkedInovih zaposlenika može predstaviti svoju ideju direktorima. Ukoliko im se ideja svidi, tim ima pravo potrošiti tri mjeseca da se, uz mentora, posveti toj ideji. Na taj način i  sam LinkedIn nadograđuje svoje usluge. Poruka: Treba imati formalni proces u kojem zaposlenici mogu predstavljati svoje ideje.

Godišnji natječaj uređenja prostorija

U LinkedInu općenito vlada humoristična atmosfera pa je jedna od najčudnijih stvari koje rade – natjecanje u uređenju prostora. I svi se prijavljuju. Ove godine to uređenje je uključivalo mini igralište za golf, ljuljačke i slično, a zaposlenici su osvojili razne nagrade.  Poruka: Začinite stvari s povremenim natjecanjem ili igrom.

Darivanje novca u dobrotvorne svrhe po odabiru zaposlenika 

Iako se mnogo tvrtki bavi nekim humanitarnim radom, LinekdIn je uveo nešto što je nazvao "Inovacijska subvencija" Zaposlenici tako mogu dobiti subvenciju do 10.000 dolara iz LinkedInove for Good fondacije kako bi pomogli nekoj humanitarnoj akciji ili započeli vlastitu. Poruka: Društvu treba doprinijeti na način koji je značajan svakom individualnom zaposleniku.

Subvencije za vlastite transformacije

Riječ je o subvencijama koje se također smatraju humanitarnim, ali su više individualne. Primjerice, 2013. je jedan zaposlenik dobio 3.000 dolara kako bi otišao u Indoneziju i tamošnje mlade učio roniti. Htio im je pomoći da postanu profesionalni ronioci. Poruka: Nađite način da podržite strasti svojih zaposlenika i izvan ureda.

Izvještavanje radnika

Većina kompanija ima mjesečne sastanke na kojima direktor radnike informira o poslovanju. U LinkedInu su udvostručili te sastanke. Svaka dva tjedna, generalni direktor i izvršni tim imaju sastanak sa svim
zaposlenicima na kojem mogu postavljati pitanja. I to u prilično opuštenoj atmosferi. Poruka: Direktori trebaju biti uvijek dostupni u opuštenoj, zabavnoj atmosferi.

Komentirajte prvi

New Report

Close