Najveće lokalno preuzimanje na marketinškom tržištu

Autor: Sergej Novosel Vučković , 07. rujan 2018. u 07:53
Damir Ciglar i Davor Runje, čelni ljudi Imaga i Drapa

Imago Ogilvy kupuje Drap, višestruko nagrađivanu digitalnu agenciju.

Reklamna agencija Imago Ogilvy, dio grupe Imago, preuzela je Drap, agenciju za digitalno oglašavanje.

Ovakva poslovna transakcija, u kojoj jedna od vodećih marketinških domaćih agencija, a svakako i jedna od najiskusnijih, s 26 godina u komunikacijskom biznisu, kupuje agenciju koja je prva u nas počela ozbiljno s kampanjama u online medijima, svojevrsna je prekretnica. Dosad su samo dugo surađivali (primjerice Drap je bio digitalni partner Imagove kampanje Wing of Love za vodu Janu, koja je osvojila nagradu za marketinšku izvrsnost Cannes Lions, zasad jedinu u Hrvatskoj, op.a.), a sad će skupa i djelovati. Tijekom ovog mjeseca preuzimanje će biti dovršeno. Direktor Imaga Damir Ciglar potvrdio je za Poslovni dnevnik da je riječ o velikoj stvari. "Ne znam ni za jedno preuzimanje u ovakvom obujmu.

Ovo je prvo ovakvo preuzimanje gdje jedna od vodećih agencija – Imago Ogilvy – preuzima najnagrađivaniju digitalnu agenciju. Poznatija su preuzimanja ili pripajanja lokalnih agencija međunarodnim lancima, no ovako značajnijih lokalnih nema", ocjenjuje Ciglar. Dodaje da je Drap snažan u naprednim tehnologijama, umjetnoj inteligenciji, ali i communityju i social managementa, čemu teži i njegova tvrtka, pa gleda u zajedničku korist u spoju tehnoloških i kreativnih znanja. Konkretno, Imago Ogilvy udružuje svoje jake strane i ključnu djelatnost – stvaranje i kreiranje ideja kao odgovora na zahtjeve brendova, odnosno oglašivača, s Drapovim naprednim tehnološkim rješenjima. "Ideja je najveća "vrijednost" u oglašavanju, dok je integralni pristup – ista ideja sveobuhvatno prisutna u svim dodirnim točkama s potrošačem – Imagova mantra od početka rada agencije.

Strateški pristup razvoju relevantne ideje je vrijednost koju Imago treba dati Drapu; adekvatna adaptacija ideje na digitalne kanale, ali i rješenja koja počivaju na istoj ideji je doprinos koji očekujemo od Drapa", objašnjava Ciglar. Pritom će Drap zadržati svoj identitet. Ostaju samostalan brend, a njegovim će zaposlenicima, stručnjacima, Imago Ogilvy davati svu podršku u razvoju ideja, te doprinositi kvaliteti Drapa. "Naše se vizije preklapaju, Imago će dodatno proširiti set usluga klijentima i još više i lakše ustrajati da svaku ideju u svim kanalima komunikacije ostvari što bolje", mišljenja je direktor. Davor Runje, suosnivač i direktor Drapa, u tom smislu ističe: "Fokus na novim tehnologijama i inovacijama u ovih deset godina našeg postojanja bio je ključ uspjeha u kreiranju najnagrađivanije digitalne agencije na ovim prostorima, ali vjerujem da tehnologija nije i ne može biti otok sam za sebe i kako nam je za daljnji razvoj nužna integracija s jakom komunikacijskom agencijom.

 

Ciglar

Adekvatna adaptacija ideje na digitalne kanale, ali i rješenja koja počivaju na istoj ideji je doprinos koji očekujemo od Drapa.

Imago Ogilvy, kao jedna od najkreativnijih agencija, a s kojom već uspješno surađujemo, bio je stoga prirodan izbor za ovaj korak priključivanja", kaže Runje. Drap je, napomenimo, višestruko ovjenčan brojnim strukovnim priznanjima Effie, Balcannes, Mixx, Eurobest, Golden Drum itd., a kampanje su im spominjali i Business Insider i Ads of the World. Runje je lani za naš list otkrio da su počeli razvijati i projekte iz umjetne inteligencije. Unutar Imago Ogilvyja za očekivati je da će i taj aspekt dobiti zamah, jer Ciglar ponavlja da je i nova strategija potonje agencije davanje naglaska na digitalnu i tehnološku ekspertizu.

Imago Grupa, krovna agencija, inače ima ukupno 68 zaposlenika, od čega ih je ponajviše – 50-ak, upravo u Ogilvyju. Uz zagrebački, imaju i ured u Ljubljani, s petero zaposlenih. Grupa je lani imala prihode u iznosu od 35 milijuna kuna, a ove godine planiraju rasti oko 10 posto. Drap, s druge strane, bilježi u 2017. prihode od oko 3,5 milijuna kuna, uz 15 zaposlenih. Govoreći o stanju na marketinško-reklamnoj "sceni", Damir Ciglar upozorava da se može govoriti o ciklusima. "Oni se ponavljaju svakih nekoliko godina. Kako se pojavljuju novi mediji i nove tehnologije, integrirani pristup polako ustupa pred specijalizacijom, da bi se ponovno vratio na integraciju nakon što novine postanu mainstream.

Upravo je ponovno 'in' integracija, iako, što se ideje tiče, ta integracija nije nikad dolazila u pitanje", tvrdi Ciglar. Uz to, priznaje što mu nije drago. "Prezirem podjele na digitalne i klasične kanale, i digitalne i klasične agencije ili štogod već. Ideja je dobra ili loša, a mediji mogu biti interaktivni ili jednosmjerni. Ako je ideja dobra na interaktivnim medijima, ne mora značiti da će u istom obliku funkcionirati i na jednosmjernim medijima, kao i suprotno. Ono što je danas cilj jesu ideje koje će, uz adaptaciju, funkcionirati na svim medijskim kanalima i u svim točkama dodira s potrošačem. U takvom okruženju je i integracija Drapa u Imago Ogilvy upravo ono što tržište traži: integrirani pristup u svim medijskim kanalima", zaključit će Damir Ciglar.

Komentirajte prvi

New Report

Close