'Dopuštamo si razinu kaosa u radu, iz njega se rađa inovacija'

Tim se specijalizirao za brending, kroz oblikovanje identiteta novih proizvoda ili tvrtki i rebranding postojećih/Tomislav Miletić/PIXSELL Tim se specijalizirao za brending, kroz oblikovanje identiteta novih proizvoda ili tvrtki i rebranding postojećih/Tomislav Miletić/PIXSELL

Zagrebački brending studio Size novom kampanjom ispunio želje bankarskog klijenta.

Size, mali brending studio iz Zagreba, nastao je prije pet godina kada su kreativci koji su ga pokrenuli odlučili napustiti velike sustave i hrabro pokrenuli vlastiti biznis.

"Mi smo kao tim odbjeglih profesionalaca odlučili napustili velike sustave kako bismo radili stvari na svoj način. Velike organizacije super su mjesto za učenje i početak karijere, ali smo nakon par godina uvidjeli i njihove loše strane. Kreativnost je teško standardizirati, optimizirati i automatizirati, a veliki sustavi to često zahtijevaju. Preveliki su ulozi pa se projekti prihvaćaju neselektivno, rokovi su prekratki, vrijeme se tretira kao resurs na skladištu, a onda se poklanja na besplatnim pitchevima.

U kreativnoj agenciji najvažniju riječ trebali bi imati profesionalci kreativci, a ne Excel tablica", kaže Ivan Fistrić, jedan od partnera studija Size.  Podravska banka jedan je od njihovih prvih klijenata uz bok stalnim klijentima poput Njuškala i Philipsa. Kako objašnjava Fistrić, za dugogodišnju suradnju zaslužan je dobar odnos s klijentom.  "Oni nisu velika banka divovskih budžeta, ali smo kroz godine izgradili za banku netipičan ton komunikacije. Topliji, ljudski jezik koji odgovara njihovu karakteru i tržišnoj poziciji vodeće male banke", ističe Fistrić.

Duhovit ton
Nova kampanja Podravske banke 'Želje i pozdravi' na duhovit način ističe benefit proizvoda, u ovom slučaju povoljnu kamatu.  "Želje i pozdravi" je poznati format radio emisije koji je pomalo zaboravljen pa ima nostalgičnu, toplu i duhovitu notu što savršeno odgovara tonu komunikacije koji smo definirali za Podravsku banku. Kredit dižu oni koji imaju neostvarenu želju, a u slengu se za nedostižne želje zna reći da su to 'želje i pozdravi'.

 

77 posto

rasli su prihodi studija u petoj godini poslovanja, tad su izašli i na strana tržišta

Ako uzmemo u obzir da je glavni kanal komunikacije za kampanju radio, onda je jasno zašto smo se odlučili za ovo rješenje", pojašnjava Fistrić.  Za koncept i produkciju trebalo im je oko mjesec dana, a uz radijske oglase oblikovali su i vizuale za pozicije u poslovnicama, na bankomatima, te tiskane oglase za lokalne novine. U prošlim kampanjama koristili su i digitalne kanale, ali se pokazalo da tradicionalni kanali ostvaruju odličan povrat ulaganja za Podravsku banku. "Mi smo filozofiju rada prilagodili cilju, a to je kreativno rješenje koje postiže željeni rezultat i ne ulazimo u projekt ako nemamo dovoljno vremena za temeljito istraživanje. Ne nudimo tri prijedloga već zajedno s klijentom tražimo jedno, najbolje rješenje. Dozvoljavamo si određenu dozu kaosa u radu, jer se iz njega rađa inovacija. Mora postojati plan i proces, ali kreativa se ne može prodavati na sate ili kile", smatra Fistrić.

U timu je trenutačno petero zaposlenih i iako postoji potreba za zapošljavanjem novih, žele kreativce koji imaju sličnu filozofiju kao oni. "Trebaju nam oni koji prate što se radi vani, imaju strast i vjeruju da mogu raditi na svjetskom nivou", poručuje Fistrić te napominje kako im nije cilj rasti pod svaku cijenu, već žele organski rast koji podrazumijeva da im kvaliteta ne pada nego raste.

Bez kompleksa
"Cilj nam je manji broj kvalitetnih projekata i veća profitabilnost po projektu i zaposleniku. U drugoj godini poslovanja prihodi su nam se povećali dva i pol puta, a treću smo rasli za 12 posto. U četvrtoj su pali za 35 posto, a nama je ta financijski slaba godina bila najvažnija. Tada smo naučili reći "ne" i odbijali projekte koji nam nisu bili strateški važni. Napravili smo vlastiti rebrending, a rezultat je bila naša nova web stranica s kojom smo osvojili najveće svjetsko priznanje za web dizajn. Ta nagrada otvorila nam je vrata na strano tržište, što se odrazilo i na prihode koji su u petoj godini porasli za 77 posto", pohvalio se Fistrić. U posljednje dvije godine u radu su se specijalizirali za brending, točnije za oblikovanje brend identiteta novih proizvoda ili tvrtki, odnosno rebranding postojećih. 

"Uspješno smo radili oglašivačke kampanje, dizajnirali ambalaže, web stranice, video, audio i foto produkciju. Kroz to iskustvo detektirali smo nedostatke koje brendovi često imaju. Nema kvalitetno i jasno definirane svrhe, pozicioniranja, karaktera ili vizualnoga jezika. Na tim spoznajama smo razvili vlastiti brending proces kojim želimo stvarati autentične i prepoznatljive brendove", kaže Ivan Fistrić. Najveći uspjeh koji su ostvarili bili su brending projekti za strano tržište, posebno posljednja dva koja su radili za američke klijente. 

"Radi se o lancu veganskih restorana i hotelu u pustinji Los Angelesa koji je izoliran od civilizacije. Vrlo zanimljivo iskustvo bio je i rad s klijentom iz kanabis industrije koja se tamo rapidno razvija. Iznimno pozitivne reakcije ohrabrile su nas da se bez kompleksa okrenemo prema globalnom tržištu. Izrazito smo zadovoljni ovom godinom. Radimo na rebrandingu event agencije iz Kanade, marketinške agencije iz LA-a te jedne hrvatske klinike. Osim toga, završavamo vlastiti rebranding te novi web na kojem želimo pokazati što smo radili posljednje dvije godine", otkriva Fistrić za kraj.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!