Domaći takmac Googlea nabildao operativnu maržu na rekordnih 79 posto

Šime Essert i Josip Maslać 15 godina gradili su Nabava.net, Foto: Pixsell Šime Essert i Josip Maslać 15 godina gradili su Nabava.net, Foto: Pixsell

Slovenskom konkurentu uzvratili ulaskom na tamošnje tržište i u tri mjeseca privukli 60 tvrtki-korisnika.

Hrvatski, nišni takmac Googlea, internetska tražilica specijalizirana za usporedbu cijena proizvoda Nabava.net, nabildala je operativnu maržu na rekordnih 79 posto i tako postala jedan od najprofitabilnijih biznisa u Hrvatskoj. Osnivači zagrebačke tvrtke Aplos, koja upravlja sa web sjatom Nabava.net, programeri i prijatelji Šime Essert i Josip Maslać, u Hrvatskoj su tako uspjeli razviti biznis koji im na pet kuna prihoda daje četiri kune operativne dobiti. Štoviše, lani su prema podacima Fine po prvi put postali milijunaši. Neto dobit tvrtke Aplos u 2015. godini iznosila je 1,02 milijuna kuna i za 33 posto veća je nego godinu prije.

Prihod tvrtke bio je 1,56 milijuna kuna uz rast od 24 posto, a operativna dobit 1,24 milijuna kuna.

“Plan za ovu godinu nam je širenje u Sloveniju, gdje smo u prva tri mjeseca ispitivanja tržišta privukli 60 tvrtki-korisnika te smo na naš novi sajt Pametno.si postavili 445 tisuća proizvoda s njihovim cijenama”, kaže Essert.

Pojašnjava da su na slovensko tržište ušli, jer im je upravo od tamo došao najveći konkurent Ceneje.si, koji je ovdje zastupljen kroz sajt Jeftinije.hr. “U Sloveniji do sada web trgovine nisu imale izbora među tražilicama cijena proizvoda, a mi smo im ga omogućili i mislim da već njihov početni interes zorno pokazuje da im se sviđa što smo im dali tu mogućnost”, kaže Essert. Josip Maslać, suosnivač i direktor Nabava.neta kaže da nije bilo lako postati bolji od Googlea u pretraživanju cijena proizvoda. “Sajt sam podigao prije 15 godina, godinu kasnije priključio mi se Šime Essert, a tek smo krajem 2013., kad je Šime došao ovdje raditi za stalno, i kao ekonomist, promijenio cjenovnu politiku, doživjeli uzlet”, kaže Maslać. Essert kaže da su umjesto pretplate uveli Googleov model naplate prikazivanja proizvoda i cijena tek nakon što posjetitelj klikne na link i ode na sajt trgovca (pay-per-click). Dodaje da su neki trgovci tada negodovali, jedan čak i otišao, ali, ističe, svi su priznali da je to pošteniji oblik naplate.

“Zahvaljujući poštenju i fer odnosu dodatno smo narasli, a kako u Hrvatskoj i regiji jača web trgovina nastavit ćemo rasti”, zaključuje Essert.

Komentari (7)
  • fahrudin
    fahrudin 16:44 12.5.2016.

    Ja nisam u korporaciji i ne znam nista o tom biznisu, ali mi je jasno da bi se ovi prodali. Ovo je PR prica jer ocito netko kuca na vrata od konkurencije. Na ovako malenom, saturiranom marketu, mjesta moze biti samo za dvoje ili troje igraca. A 100 keki eura nije neka lova da se netko nece zaigrati. Nakon toga ove price o operativnoj i drugim marzama bit ce samo zapis iz proslosti.

  • Graziani
    Graziani 14:44 12.5.2016.

    Sad se možeš slikati, tu ne možeš ući, barem ja tu ne bi dao nikome da mi uđe na tržište.
    Pogledaj geizhals, dakle veće i jače tržište, ne vidim baš nekog da pokušava ući. OK, ovo je bio brzi surf, možda ima nešto slično.

    Sama platforma odokativno minimum 3-4 jača programera (ili adekvatan broj slabijih) 6 mjeseci realizacije (FE + design, BE, baza, infrastruktura, data agregation, debug, deploy..) nakon pripreme od barem mjesec-dva BA + PM + SA (tu je možda dovoljan i jedan čovjek sa svim kompetencijama) da vidiš koji business model, kako kupci dišu, kakve baze kupci imaju itd. U principu tek nakon izrade scopea i WBSa možeš dati realnu procjenu, odokativno 100k€ na slijepo nakon 10 minuta razmišljanja. I još jedan detalj, ja sam u korporaciji, manje firme drugačije slažu ponude.

  • fahrudin
    fahrudin 13:34 12.5.2016.

    Koliko treba programera, vremena i novca da se napravi konkurentska platforma?

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve