Marija Crnjak

Marija Crnjak

Politika kriva što kruzeri neće u Rijeku

Umjesto da HDZ i SDP koji vode riječku luku i Grad ozbiljno isplaniraju kako dovesti kruzere, novi terminal zjapi prazan, a odgovorni se nabacuju optužbama

Iz priče o tome zašto Luka Rijeka ima problem s privlačenjem kruzera vidi se sva nezrelost tipično hrvatskih pokušaja ulaska u novi biznis, pogotovo ako im kumuje politika.

Dakle, Riječani su uložili u novi putnički terminal i uređenje obale za putnike, ali unatoč velikim očekivanjima koja su postojala za ovu godinu kruzeri nisu stigli, a s njima ni putnici koji bi se “promuvali” po destinaciji i ostavili joj nešto novca. Dakle, pravi je trenutak da se krene u potragu za krivcem, koja postaje vrlo uzbudljiva samim tim što lukom i Gradom šefuju dvije suparničke stranke, zajedno sa svojim simpatizerima, partnerima i pulenima. Tako HDZ-ovac Bojan Hlača s čelnog mjesta državne luke može optuživati Rijeku i Turističku zajednicu za loš razvoj destinacije koja se shvaća kao industrijska zona, a ne turistički biser. Grad i TZ pak mogu kazati da nisu oni na čelu Lučke uprave da bi dovodili goste, optuživati Hlaču za nesposobnost, blaćenje… Pritom nema jasnih odgovora o tome koji kapacitet navedena destinacija ima za prihvat gostiju na kružnim putovanjima, kakve su objektivne mogućnosti da se krstarenje razvije s obzirom na konkurenciju, kakve kruzere treba dovoditi, koliko se od njih može zaraditi, isplate li se uopće kruzeri u gradu koji bi možda prvo trebao razviti svoju obalnu turističku priču, očito zakržljalu. Osim eventualno pojedinaca koji nemaju moć odlučivanja takve stvari očito nikog ne zanimaju. Jer da je suprotno, onda bi svi navedeni sjeli za stol i razradili projekt, podijelili zadaće. U tom bi slučaju možda na žalosno zastarjelim web-stranicama TZ-a Rijeka bila barem jedna informacija o tome da grad ima ambicije postati destinacija za kruzere, možda bi u Upravi Luke Rijeka znali da postoji projekt udruženog oglašavanja koji sufinancira država i HTZ umjesto da plaču kako nemaju novca za marketing. Znalo bi se možda da je za ulazak u “itinerer” kompanije za kružna putovanja potrebno puno suradnje, živaca i vremena. Teško da se od ekipe koja drži presice da bi po drugoj strani bacala kamenje može očekivati bilo što konstruktivno. S obzirom na razinu diletantizma na svim razinama, još je teže očekivati da će netko s više instancije prekinuti začarani krug u kojem se vrte Rijeka i njezina luka. Ili, ne daj Bože, izbaciti politiku iz priče, i to u predizbornoj godini.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!