Osloniti se samo na sreću – u biznisu je luksuz

Autor: Željka Mandić , 24. travanj 2006. u 06:30

Prezentacijskim vještinama top-menadžere u Hrvatskoj podučava dr. Nikša Sviličić koji ističe kako je 85% svake prezentacije naučeni zanat, 10% otpada na iskustvo, tek 2,5% na talent, ostatak su okolnosti

“Važnije je kako nešto pričaš, nego što pričaš”, uzrečica koja sve više postaje i tržišna činjenica. Prezentacija je poslovnim ljudima jak alat koji jamči uspjeh, a važnost prezentacijskih vještina posebno ide uz lik menadžera. Zato vlasnici tvrtki i u Hrvatskoj posljednjih pet godina izdvajaju poveće sume novca kako bi svoje menadžere obučili prezentacijskim vještinama. Istraživanja, naime, nedvojbeno pokazuju kako je prezentacija, bez obzira na to je li riječ o osobnoj prezentaciji ili prezentaciji proizvoda i usluga, upravo “jezičac” na vagi koji upravlja potrebama. Kako, dakle, ispričati priču; kako u zasićenom tržištu uvjeriti kupce, partnere i druge je najbolje za njih upravo ono što nudite?

Odgovorima na takve menadžerske izazove, među ostalim, bavi se dr. Nikša Sviličić koji ističe kako je 85 posto svake prezentacije zanat, dakle, ono što se može naučiti.
“Riječ je, zapravo, o setu pravila i ako ih poštujete, imat ćete dobro ustrojenu prezentaciju. Tek 10 posto otpada na iskustvo, 2,5 posto na talent, a ostalo ovisi o okolnostima.U poslovnom je svijetu naprosto prevelik rizik osloniti se samo na talent ili šarm!”, kaže dr. Sviličić, vlasnik i programski direktor poslovne škole Proactiva koji je seminare prezentacijskih tehnika vodio za menadžere Agrokora, Nexe Grupe, IBM-a Hrvatska, Zagrebačke banke, Lure, Vipneta i podužeg niza uglednih tvrtki. Seminari Proacitive ustrojeni su po licenci danske tvrtke Garuda koja u ovom poslu ima iskustvo dugo 86 godina. Prema toj licenci, ne postoji jedinstvena formula da svakom menadžeru pristaje isti način prezentacije, već za svakog pronalaze “onaj njegov”, što i jest ključ uspjeha te konačan cilj za polaznike ovih seminara.“Prvi i nezaobilazan korak jest biti dobro upoznat s potrebama klijenta i poznavati onoga kojemu nudimo nekakav proizvod ili uslugu. Potom utvrđujemo kako treba napraviti prezentaciju, koji protokol koristiti. Iznimno je važno potom odrediti pravi dinamički slijed prezentacije, odnosno vrstu pristupa. Posljednji korak u tom podužem nizu jesu tzv. žive vježbe. Konkretno, odabiremo “publiku” koja izvrsno pristaje profilu ljudi kojima naši klijenti nude svoje proizvode, usluge i simuliramo situaciju s kojom će se susresti u stvarnosti, kada ih budu prezentirali stvarnim potencijalnim kupcima i partnerima. Sve to snimamo s dvije kamere – jedna snima auditorij, druga prezentera. Analiza snimke daje vrlo preciznu detekciju momenata u kojima pozornost raste ili pada … – objašnjava dr. Sviličić. Za učenjeosnova prezentacijskih i komunikacijskih vještina dostatna su dva ili tri dana, no cjeloviti programi traju po tri i pol mjeseca.”Lijeka” ima čak i pred izazovom tipa da je preostao tek jedan dan do trenutka kada potencijalnim kupcima treba predstaviti proizvod.I u vrlo kratko vrijeme mogu se usvojiti osnovna prezentacijska pravila. Jer, kako kaže Nikša Sviličić, osloniti se samo na sreću – preveliki je luksuz u biznisu.

Violina prezentacije
Nikša Sviličić, doktor znanosti, završio je tri fakulteta: Akademiju dramskih umjetnosti, Fakultet političkih znanosti i Filozofski fakultet, sve s odličnim prosjekom. Magistrirao je Multimedijske sustave, a doktorirao iz oblasti Informacijskih znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Predavao je na brojnim prestižnim svjetskim sveučilištima poput Harvard University i Ohio University te Korean University of Technology u Seulu. Dobitnik je Rektorove nagrade (1993.), Nagrade znanstvenih djelatnika (1998), prestižne Fulbrightove stipendije (2001.) i brojnih drugih priznanja za interdisciplinarni rad. Od 2003. vlasnik je i programski direktor poslovne škole Proactiva. Uža specijalnost su mu poslovna komunikacija, prezentacijske tehnike, subliminalne poruke te motivacija i rukovođenje. Član je brojnih svjetskih cehovskih udruženja stručnjaka za komunikacijsko-prezentacijske oblasti kao što su Garuda Int., CBMA, Korean Communication College i drugih. U slobodno vrijeme rado svira gitaru ili violinu te komponira. Igra squash i mali nogomet.

‘Zlatna šansa’
Prezentacija je složen posao s osnovnim i ključnim pravilima. Doktor Sviličić naglašava:
1. svaka prezentacija je “zlatna šansa”, treba ju iskoristiti
2. morate zračiti samopouzdanjem!
3. naglastite auditoriju prednosti koje će imati od vaše prezentacije
4. nikada, baš nikada ne čitati prezentaciju
5. dobro uskladiti verbalnu i neverbalnu komunikaciju
6. uživajte u prezentaciji
7. pazite na prezentacijske protokole

Komentirajte prvi

New Report

Close