Od pet modela koje je razmatrao savjetnik Vlade za monetizaciju autocesta, konzorcij Erste Group Bank, Deloitte Savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwälte, a među kojima je bila i privatizacija, Vlada je danas odobrila raspisivanje javnog natječaja za davanje u koncesiju domaćih autocesta.
Time će se, pojasnio je ministar prometa Siniša Hajdaš-Dončić, pokriti pokriti javni dug što su ga stvorila poduzeća Autocesta Rijeka – Zagreb i Hrvatske autoceste, a po njegovim riječima iduće godine na naplatu im dolazi 6,6 milijardi kuna glavnice kredita i ukoliko se ne provede monetizacija autocesta, taj teret pada na proračun. Ukupan dug autocesta po njegovim riječima je oko 4 milijarde eura.
Najprije će se, kako je predstavio resorni ministar, provesti predkvalifikacijski proces, do konca ove godine, a on bi trebao iskazati kandidate među kojima će one kvalitetnije država pozvati na predaju obvezujućih ponuda. Premdet koncesije, ističe ministar Hajdaš Dončić, neće biti 0,60 kuna po litri prodanog goriva, a ići će se i prema podjeli rizika, na način da eventualni poseban porast, kao i pad prometa, ravnomjerno dijele koncesionar i država. Ovisno o duljini koncesije, a koja može biti od 30 do 50 godina, ovisit će i cijena koju će država moći ubrati kroz ovu transakciju. Procjena ministra Hajdaš Dončića je da bi to moglo biti od 2,4 do 3, 2 milijarde eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu