Uz kreativce festival nose i poduzetnici

Autor: Marta Duić , 09. kolovoz 2016. u 22:00
Kreativci i poduzetnici okosnica su festivalske ponude Špancirfesta

Ovogodišnji noviteti su parfem simboličnog naziva 18, Kreativnica koja predstavlja mlade dizajnere te Festival hrane i pića.

U 18 godina održavanja varaždinski Špancirfest razvio se u jedno od najposjećenijih domaćih festivalskih događanja. Jedan od glavnih ciljeva Špancirfesta i dalje je povezivati kulturne i kreativne industrije s turizmom te biti platforma za njihov razvoj.

Uz kreativce, velik dio festivala nose poduzetnici, točnije njih 150, koji će se predstaviti u izlagačkom djelu Špancirfesta, što uključuje razne djelatnosti, od proizvodnje suvenira do OPG-ova s tradicionalnom ponudom jela i pića.  "Njih 60 posto dolazi s područja izvan Varaždinske županije, a imamo i izlagače iz Slovenije i Mađarske. Što se tiče kulturnih i kreativnih industrija, treba izdvojiti projekt Kreativnica, kroz koji ćemo tržištu predstaviti rad dvadesetak mladih hrvatskih dizajnera", kaže Jelena Toth, direktorica Turističke zajednice grada Varaždina.

 

150poduzetnika

predstavit će se u izlagačkom djelu, od proizvođača suvenira do OPG-ova

Špancirfest je poseban po mnogo čemu, pa i po financiranju. Iako ga, naime, organizira javna organizacija, oko 90 posto budžeta festivala osigurava se na tržištu, prodajom ulaznica, najmom prostora i sponzorstvima, a Grad Varaždin u financiranju festivala sudjeluje sa 300.000 kuna. Usto, tijekom festivala Grad se odriče prihoda od iznajmljivanja javnih površina u korist Turističke zajednice Varaždina. Uz 20.000 prodanih ulaznica, prošle je godine tijekom deset dana festivala promet u trgovini i ugostiteljstvu iznosio 33,7 milijuna kuna.

"Posebno je impresivan je podatak da je promet u ugostiteljstvu tijekom deset dana festivala 89 posto veći nego prije festivala. Za vrijeme festivala u Varaždinu nema slobodnog kreveta, a posjetitelji festivala pune smještajne kapacitete u cijeloj županiji. Sve su te brojke nekoliko godina unatrag u uzlaznom trendu, a uz stalne inovacije i podizanje kvalitete sadržaja sigurni smo da će tako biti i ove godine", poručuje Toth,

Budući da ovogodišnjim izdanjem slave punoljetnost, odlučili su postati prvi hrvatski festival s vlastitim parfemom, prikladnog imena 18, koji je kreirao Dejan Levačić, i to u tri ženske i jednoj muškoj varijanti. Uz Kreativnicu, u kojoj će pokazati najbolje od onog što produciraju hrvatski kreativci, iz domene dizajna, izvedbene umjetnosti i multimedije, novost koju su pripremili za posjetitelje je i Festival hrane i pića, na kojem će sa svojim verzijama street fooda sudjelovati neki od najboljih hrvatskih restorana. 

Komentirajte prvi

New Report

Close