Tvrtke će se osnivati online, javni bilježnici postaju suvišni

Autor: Bernard Ivezić , 09. rujan 2015. u 14:00
Od 2017. firme će se registrirati brzo i jednostavno putem interneta/Fotolia

Svi građani članica Europske unije moći će registrirati svoj biznis u Hrvatskoj i dobiti sve potrebne dozvole preko interneta.

Od 1. siječnja 2017. svi građani koji žele otvoriti kafić, restoran, arhitektonski studio, odvjetnički ured, građevinsku tvrtku, trgovinu, revizorsku kuću, turističku agenciju, privatnu školu, privatni muzej, auto-školu ili neki drugi uslužni biznis to će moći napraviti preko interneta.

I ne samo građani Hrvatske, već će i svi ostali građani članica Unije moći preko interneta registrirati svoj biznis u Hrvatskoj i dobiti dozvole da odmah počnu s radom. Pri tome će biti lišeni bilo kakve dodatne papirologije, odnosno sve će moći riješiti u cijelosti elektroničkim putem, doznaje Poslovni dnevnik. U Ministarstvu gospodarstva pojašnjavaju da se Hrvatska obvezala Europskoj komisiji da će do kraja iduće godine razviti sve nužne elektroničke usluge, koje administrativno nazivaju e-procedure, kako bi to omogućila. Time ćemo se uskladiti s EU Direktivom o uslugama kojoj je cilj smanjiti administrativne barijere. "E-procedure će nadležna tijela razvijati tijekom 2016. godine, kako je dogovoreno s Europskom komisijom", potvrđuju u Ministarstvu gospodarstva.

 

7000kn

prijedlog je neto plaće javnih bilježnika nakon što ih se 'prenamijeni' u državne službenike

Značajan dio priprema za to Vlada je već pokrenula. Ministarstvo uprave u tajnosti provodi pilot projekt "poslovnog pretinca". To je isto što i usluga e-Građani, samo što je ova namijenjena pravnim osobama. To znači da će obrti, tvrtke i drugi pravni subjekti dobiti službeni državni pandan Gmaila u koji će primati sve službene dokumente, dozvole, uvjerenja kao i svu službenu korespondenciju s državnim tijelima. Cilj je da im posluži kao trajni arhiv svih službenih dokumenata koje bi se od njih mogli tražiti na javnim natječajima. Tako bi tvrtkama bilo dovoljno da uz dokumentaciju za javni natječaj samo proslijede e-mailom e-dokumente iz svog "poslovnog pretinca".

Jednako tako plan je da se u poslovni pretinac ugradi i mogućnost jednostavne preregistracije djelatnosti. Time bi se dokinula praksa da tvrtke pri osnivanju registriraju po NKD-u i više od deset djelatnosti, a da Državni zavod za statistiku nema stvarnog uvida čime se one u praksi bave. Ideja je da poduzetnici klikanjem po kućicama u svom poslovnom pretincu, kad god to žele, dodaju ili oduzimaju djelatnosti kojima se bave. Prva e-procedura koja će se nasloniti na poslovni pretinac je e-Obrt. Ministarstvo poduzetništva s tom uslugom želi do kraja godine građanima omogućiti da preko interneta u cijelosti srede sve što im treba za registraciju obrta. Bit će to prva funkcionalna e-procedura s kojom će se Hrvatska moći pohvaliti Europskoj komisiji.

Ministarstvo gospodarstva, koje već godinu dana intenzivno pregovara među ministarstvima kako bi se isto napravilo i za tvrtke, pojašnjava da je registracija tvrtki, kao i Sudski registar, u nadležnosti Ministarstva pravosuđa. I tu nastaju problemi. Osnivačke akte tvrtki, zapisnike pa i potvrde nužne za poslovanje s državom zakonski nije moguće napraviti bez javnih bilježnika. Ministarstvo pravosuđa, koje može predložiti izmjene tih zakona, pak inzistira na tome da javni bilježnici ostanu u procesu, iako su pojedinačno najskuplji trošak registracije tvrtki i iako, uz Sudski registar, najviše usporavaju taj proces.

Razgovori o ukidanju javnih bilježnika kao arhaičnog zanimanja toliko su, navodno, žestoki da je na stolu i prijedlog da ih se pretvori u državne službenike s plaćom od 7000 kuna. I dok iz Ministarstva pravosuđa i Javnobilježničke komore nismo dobili komentar, u Ministarstvu gospodarstva kažu da većina članica EU nema javnobilježničku ovjeru prilikom osnivanja trgovačkih društava. "Time je proces bitno lakši i jeftiniji, što treba gledati i u duhu digitalnog jedinstvenog tržišta", kažu u Ministarstvu gospodarstva. Dodaju da nije sasvim nužno ukinuti obvezu javnobilježničke ovjere kako bi se razvila e-procedura, ali "sigurno je da navedena administrativna obveza predstavlja vremenski i financijski trošak". U Ministarstvu poduzetništva pojasnili su nam da oni nemaju taj problem. "Javni bilježnici ni do sada nisi bili uključeni u proces osnivanja obrta", zaključuju u Ministarstvu poduzetništva.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Bravo za Eu.sada jos treba odhebat svu prenormiranost ,mtu,visinu plocica u pisoaru ,racune preko maila bez ziga,radno vrijeme prema zelji,pausalne poreze, pa se mozda privatno poduzetništvo pocne razvijati kao u normalnom svijetu.

Drzavu jedino treba brinuti da se porezi uredno placaju i da se ta lova nerazhebava beskorisno.

Previse trazim…..

To se moglo napraviti još prije 10 godina da je bilo političke volje! A o elektroničkom sudjelovanju na javnim natječajima i nabavi da ne govorimo!

Iako činovnika ima dvostruko više nego što ih treba oni uvijek rade tako loše da se stiće dojam da ih treba još duplo više , izmišljajući sebi poslove.

New Report

Close