Turistima otvorili tek 57% hotela i 8 posto apartmana

Autor: Marija Crnjak , 25. travanj 2019. u 13:59
Foto: Getty Images

Hotelijeri kalkuliraju zbog popunjenosti, kadrova i svibanjske ‘rupe’.

Sunčani vikend i visoki datum kumovali su tome de je ovog Uskrsa Hrvatska zabilježila 90 posto više turističkih noćenja nego lani kad je Uskrs bio 1. travnja, no brojke pokazuju da je rezultat od 179 tisuća dolazaka i 567 tisuća noćenja u četiri dana uskrsnog vikenda daleko od potencijala hrvatskog turizma. Naime, prema podacima eVisitora, tijekom ovih uskrsnih praznika u Hrvatskoj je bilo otvoreno tek 57 posto hotela, 31 posto kampova i tek 8 posto registriranih apartmana. Na dan 22. travnja turistički promet je zabilježen u 661 hotelu od njih 1167, što je šezdesetak otvorenih hotela više nego 2017. kad je Uskrs pao tjedan dana prije nego ove godine. Lani je pak zbog niskog datuma na Uskrs bilo otvoreno svega 552 hotela od 1133, što je 48 posto od ukupnog broja registriranih hotela. Hotelijeri nisu skloni otkrivati podatke o prometu koji ostvaruju za Uskrs, no neslužbeno nam otkrivaju zbog čega je gotovo polovica hotela još zatvorena.

“Hotelijeri kalkuliraju kad se isplati otvoriti objekt, koji se mora popuniti da bi gubici u predsezoni bili što manji. Neki tako nisu otvorili zato što su imali slab buking za Uskrs, neki nisu uspjeli popuniti radna mjesta i još traže kadrove, a neki žele izbjeći svibanjsku rupu koja je ove godine izvjesna zbog rasporeda blagdana”, otkriva nam iskusan hrvatski hotelijer. Drugim riječima, iako nešto jača nego prije deset godina, predsezona je i u Hrvatskoj dalje jako veliki izazov.

U hotelima je ovog Uskrsa ostvareno 288.810 noćenja, što predstavlja 51 posto od ukupnih noćenja, u ukupno 9110 objekata u domaćinstvu bilo je 115 tisuća noćenja, što je 20 posto od ukupnog broja noćenja, dok je u 150 kampova za Uskrs bilo 89 tisuća noćenja (16 posto).

“Ovogodišnji produženi uskršnji vikend kalendarski je padao kasnije što je išlo u prilog pojačanom turističkom prometu koji očekujemo do kraja travnja. Zbog kvalitetne, sadržajne i raznolike destinacijske ponude, praznika na našim najbližim emitivnim tržištima, ali i zbog prvosvibanjskog tjedna koji nam slijedi očekujemo dodatno zadržavanje gostiju u našoj zemlji i trend rasta turističkog prometa“, poručio je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić dodavši kako su blagdani potaknuli odlične rezultate u dosadašnjem dijelu travnja, koji u odnosu na isto razdoblje prošle godine bilježi 32% rasta u dolascima i noćenjima.

Najveći broj noćenja u vrijeme produženog uskršnjeg vikenda ostvaren je u turističkom klasteru Istra i to 196 tisuća (35% udjela), zatim slijede Kvarner s 99 tisuća noćenja (18% udjela) i Dalmacija-Dubrovnik sa 74 tisuće noćenja (13% udjela).

Gledano prema tržištima, tijekom uskršnjih blagdana najveći broj noćenja ostvarili su gosti iz Njemačke (124.229), Italije (58.205), Austrije (48.975) i Slovenije (33.136). Od gradova, tijekom uskršnjih blagdana najveći broj noćenja zabilježio je Dubrovnik, slijede Poreč, Rovinj, Zagreb i Split.

Iako se uskrsni rezultati teško mogu uspoređivati s lanjskima jer je Uskrs bio gotovo tri tjedna ranije, iz Hrvatske turističke zajednice poslali su nam usporedbu istih datuma ove i prošle godine. Pokazalo se da je tijekom Uskršnjih blagdana ove godine ostvareno 39 posto više dolazaka i 75 posto više noćenja nego u istom razdoblju prošle godine.

Prije dvije godine Uskrs sredinom travnja u Hrvatsku je doveo 117 tisuća gostiju koji su napravili 399.921 noćenja, što je isto bilo znatno više (+94% noćenja) nego godinu ranije u kojoj je Uskrs pao na kraj ožujka. Znači da je pomak Uskrsa od jedva tjedan dana ove godine, uz iznimno dobro vrijeme, rezultirao s 30 posto više noćenja.

Od početka godine pak u Hrvatskoj je bilo 1,6 milijuna dolazaka i 4,4 milijuna noćenja, što predstavlja 16 posto više dolazaka i 13 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Najbolji promet do sad bilježi Zagreb, Dubrovnik, Rovinj, Split i Poreč. Od početka godine, hoteli bilježe rast od 13 posto u dolascima i 6 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Usto, domaći turisti ostvarili su za sada 27 posto od ukupnih dolazaka i 25 posto od ukupnih noćenja, što predstavlja rast od 7 posto u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje lani. 

Komentirajte prvi

New Report

Close