Ministarstvo demografije i useljeništva posljednjih godina razvija niz mjera koje imaju zajednički cilj – olakšati svakodnevicu obiteljima i učiniti je skladnijom u odnosu na njihove poslovne obveze. Posebno se ističu dva projekta: priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“, usmjereno prema poticanju radnih sredina koje razumiju roditeljstvo, te e-dječja kartica Mudrica, digitalni alat koji rodiljama, očevima, skrbnicima i udomiteljima donosi konkretne pogodnosti i uštede. Oba projekta nose istu poruku: obitelj i posao ne smiju biti prepreke jedno drugome, nego partneri u razvoju stabilne i odgovorne zajednice.
Poslodavac prijatelj obitelji
Priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“ pokrenuto je s namjerom da se istaknu i nagrade poslodavci koji razumiju da je zaposlenik cjelovita osoba – i stručnjak i roditelj, i profesionalac i skrbnik. Državna tajnica dr. med. Željka Josić naglasila je da je cilj projekta „nagraditi poslodavce koji razumiju koliko je važna ravnoteža između poslovnog i obiteljskog života“ te potaknuti druge da preuzmu slične politike.
Da bi netko uistinu bio „poslodavac prijatelj obitelji“, nije dovoljno deklarativno podržavati zaposlenike. Mjere moraju biti konkretne i vidljive u praksi: fleksibilno radno vrijeme, mogućnost rada na daljinu, podrška pri povratku na posao nakon roditeljskog dopusta, dodatni slobodni dani za obiteljske obveze ili prilagodba radnih uvjeta roditeljima male djece. Posebna se pozornost pridaje i programima podrške za brigu o djeci ili starijim članovima obitelji, kao i kulturi dijaloga između poslodavaca i zaposlenika.
Osim operativnih mjera, vrednuje se i šira organizacijska kultura: promiče li tvrtka ravnopravnost žena i muškaraca, osigurava li jednake mogućnosti napredovanja, njeguje li otvorenu komunikaciju i sustavno prati zadovoljstvo zaposlenika.
Cilj je potaknuti što veći broj tvrtki i obrta da uvedu obiteljski odgovorne politike koje ne doprinose samo zadovoljstvu zaposlenika, nego i dugoročnoj održivosti i produktivnosti samih organizacija. Jer, kako ističe Josić, „takvi poslodavci stvaraju motiviranije i lojalnije timove“.
Prijave se podnose putem online upitnika izrađenog u suradnji s UNICEF-om Hrvatska, a natječaj je otvoren od 1. prosinca 2025. do 31. siječnja 2026. Time se prvi put uvodi sustavno i transparentno vrednovanje poslodavaca koji ulažu u kvalitetu života svojih zaposlenika i njihovih obitelji.
Mudrica
Na ideji društva koje podržava obitelj u svim njenim dimenzijama nastala je i e-dječja kartica Mudrica. Riječ je o jednostavnoj, besplatnoj mobilnoj aplikaciji koja roditeljima donosi popuste i pogodnosti na proizvode i usluge partnera iz javnog i privatnog sektora. Namijenjena je roditeljima, skrbnicima i udomiteljima djece do 18 godina, a razvijena je kao svakodnevna, praktična pomoć kućnim budžetima.

Mudrica je ove godine proslavila pet godina postojanja te već danas okuplja 157 partnera, koristi je više od 60 tisuća korisnika, a time je obuhvaćeno više od 118 tisuća djece. Broj partnera kontinuirano raste – što znači da raste i vrijednost koju roditelji dobivaju. Za mnoge obitelji pogodnosti su postale važan dio planiranja školskih, sportskih i kulturnih aktivnosti djece.
Pristup aplikaciji maksimalno je pojednostavljen. Zahtjev se podnosi putem sustava e-Građani, a od ove godine Mudrica je dostupna i kroz mobilnu platformu mGrađani
Ministarstvo demografije i useljeništva ove je godine po prvi put sudjelovalo kao izlagač na Interliberu, jednom od najvećih hrvatskih sajmova. Cilj je bio predstaviti Mudricu što većem broju roditelja i djece, upravo u prostoru koji prirodno okuplja obitelji. „Želimo da informacije o dostupnim pogodnostima dođu do građana tamo gdje jesu – u realnom životu“, poručila je Josić.

Zajednička vizija
Oba projekta, priznanje „Poslodavac prijatelj obitelji“ i e-dječja kartica Mudrica, podržavaju društvo u kojem se obitelj i posao ne isključuju nego nadopunjuju. Zato Ministarstvo demografije i useljeništva poziva poslodavce da prijave svoje dobre prakse i postanu dio pozitivnih promjena, a roditelje da koriste Mudricu i iskoriste sve pogodnosti koje im stoje na raspolaganju. Jer, kako poručuju iz Ministarstva, obitelj je temelj društva – a ulaganje u obitelj uvijek je ulaganje u budućnost.
*Sadržaj omogućilo Ministarstvo demografije i useljeništva