Što poduzetnici i menadžeri trebaju znati o financijama

Foto: Borna Filić / PIXSELL Foto: Borna Filić / PIXSELL

Nikola Nikšić je 23 godine proveo radeći na pozicijama menadžera za upravljanje strategijom, financijama, računovodstvom i kontrolingom.

Nikola Nikšić je 23 godine proveo radeći na pozicijama menadžera za upravljanje strategijom, financijama, računovodstvom i kontrolingom. Dugogodišnji je predavač i savjetnik u raznim područjima menadžmenta i ekonomije poslovanja. Bavi se poslovima menadžerskog savjetovanja, uslugama iz područja organizacije i ekonomike poduzetništva te poslovnom edukacijom odraslih. U tiskanim poslovnim medijima redovito objavljuje članke s osvrtima i analizama na gospodarske aktualnosti. Inicijator je koncepta „Mali hrast“, kontrolinga 'na daljinu', klasteriranih savjetodavnih i menadžerskih usluga za potrebe organizacijskih promjena i unapređenja u brzorastućim mikro i malim poduzetničkim organizacijama.

Nikšić je i član  Hrvatske udruge poslovnih savjetnika, član SoL Hrvatska (Društvo za organizacijsko učenje), udruge Hrvatski računovođa i Udruge hrvatskih kontrolera pri EFRI te član udruge stranih ulagača u Hrvatskoj, Foreign Investors Council-a. Nikšić je za menadžment (CMC) licenciran pri ICMCI (The International Council of Management Consulting Institutes), ovlaštenom procijenitelju poslovne izvrsnosti pri EFQM (European Foundation for Quality Management) te ovlašteni računovođa. Dobitnik je nagrade Primus 2011., za najboljeg poslovnog savjetnika u Hrvatskoj na području strateškog menadžmenta i organizacijskog razvoja. Na Poslovnom uzletu grada Vinkovci 17. Travnja ( Tehnološki park) održat će besplatni edukaciju Upravljanje financijskim rizicima - Što sve nefinancijski stručnjaci moraju znati o financijama.

Što će konkretno poduzetnici i obrtnici dobiti dolaskom na vašu edukaciju? Koja konkretna znanja i informacije ćete im ponuditi?

Cilj edukacije  je upoznati polaznike s  osnovama ekonomske analitike. Saznat će kako koristiti financijske podatke i pokazatelje u planiranju i upravljanju poslovnim procesima poduzetničke organizacije, kako izgleda struktura temeljnih financijskih izvješća (račun dobiti i gubitka, bilanca stanja, izvještaj o novčanom tijeku, bilješke), kako se izračunavaju, očitavaju i primjenjuju pokazatelji likvidnosti, aktivnosti, zaduženosti, ekonomičnosti, profitabilnosti te kako se umrežavaju i povezuju financijski i drugih materijalni pokazatelji i informacije s nematerijalnim u svrhu procjenjivanja i minimizacije rizika, segmentacije i ciljanja tržišta, optimizacije troškova.

Koja je posebnost vaše edukacije? Po čemu će biti drugačija od ostalih u nizu Poslovnog uzleta? Zašto je važno?

U uvjetima recesije jedna od važnih preporuka je raditi na širenju i izoštravanju slike o vlastitom poslovanju, kao i o poslovanju partnera (dobavljača, kupaca, investitora,...) i konkurenata.

Poznavanje društvenog i socijalnog okruženja, tržišta i interne organizacije, a pogotovo ključnih klijenata je presudno. Naoružani pravim informacijama kao znanjem koje se praktično primjenjuje, svoje konkurente možemo nadmašiti prodajom, upravljanjem, motivacijom i sposobnošću pregovaranja. Svi skupljaju informacije, no uspjeh leži u pravilnom selekcioniranju, razumijevanju i upotrebi.

Koje prednosti će imati poduzetnici koji je dođu slušati u odnosu na ostale? Kako će im to pomoći u poslovanju?

U svojoj knjizi „Umijeće ratovanja“ legendarni kineski vojskovođa i strateg Sun Tzu objasnio je zašto su za izradu i realizaciju pobjedničkih strategija temelji na upravljanju informacijama. On kaže da ako pratite sljedeće korake, uspjeh je zagarantiran. Sami otkrijte i odaberite mjesta  gdje ćete pobjeđivati s lakoćom, nikada ne napadajte onoga koga je nemoguće pobijediti. Pojavite se tamo gdje se protivnici ne mogu pojaviti, krenite tamo gdje vas najmanje očekuju. Pobijediti možeš tek onda kada poznaješ protivnika i osobine okruženja. Ako ne poznaješ niti jedno od toga, bit ćete poraženi. Ako poznaješ samo jedno, ne možeš biti uvjeren u pobjedu.

U skladu s time, informacije koje će se prezentirati tijekom predavanja a odnose se na vrednovanje poslovanja kvantitativnim i kvalitativnim pokazateljima u usporedbi s liderima i/ili standardima u djelatnosti te pravilno korištenje informacija iz eksternog i internog okruženja predstavljaju neophodan poduzetnički menadžerski alat za potrebe donošenja dobrih odluka, izbjegavanje ili minimizaciju rizika. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve