Niti u studenome velika hrvatska brodogradilišta nisu novim ugovorima popunile knjige narudžbi, pa je tako do prosinca u 2017. ugovoreno samo četiri novogradnje vrijedne 192,5 milijuna USD. U knjigama narudžbi Uljanika, 3. maja, Brodosplita i Brodotrogira ukupno je 44 broda, a u usporede li se brojke s ostvarenjem iz 2016., u kojoj je ugovoreno bilo sedam plovnih jedinica vrijednosti 249 milijuna USD, evidentno je da se ona, unatoč restrukturiranju koje je pomagala država, još uvijek nisu izvukla iz kriznog stanja.
Na globalnoj razini, pak, do prosinca je broj novih narudžbi poboljšan za 30 posto u odnosu na 2016. Ugovoreno je 725 brodova vrijedna 53,4 milijarde USD, međutim, iako je rezultat bolji nego u 2016. u kojoj je zaključena gradnja 607 brodova, zapravo se može govoriti tek o zaustavljanju dugogodišnjeg strmoglavog pada u industriji brodogradnje. Ukupno je u svjetskoj knjizi narudžbi s koncem studenoga bilo 3857 brodova nosivosti oko 227 milijuna DWT, a najveći udjel po tonaži imala je Kina, koja drži više od 42 posto, te Japan i Južna Koreja, a Hrvatska u knjizi narudžbi ima udjel od 0,4 posto. Prošla je godina rezultirala i većom vrijednošću ugovora, za razliku od 2016. u kojoj su zaključeni ugovori bili teški tek 37 milijardi dolara, što je bila najniža razina koju se bilježi u gotovo desetljeće i pol.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu