U petak, 27. ožujka 2015. u Velikoj vijećnici Doma županije održana je treća radionica u sklopu izrade Regionalnog programa uređenja i upravljanja morskim plažama Zadarske županije, na kojoj je Program i javno prezentiran.
Cilj Programa je stvaranje kvalitetnog i privlačnog turističkog proizvoda kao ključnog resursa kupališnog turizma Zadarske županije, kroz aktivnosti inventarizacije plaža, postavljanje standarda kvalitete te okvira upravljanja i uređenja plaža, obilježavanje plaža, poboljšanje pristupnih putova plažama te uređenje plaža.
Projekt izrade Regionalnih programa uređenja i upravljanja morskim plažama pokrenut je od strane Ministarstva turizma, kao jedna od mjera Nacionalnog programa upravljanja i uređenja morskih plaža.
Tijekom dosadašnjeg rada na izradi Programa, održane su dvije tematske radionice u koje su bili uključeni dionici javnog, privatnog i civilnog sektora, a s ciljem informiranja zainteresirane javnosti i usuglašavanja stavova dionika. Program su prezentirali predstavnici izrađivača tvrtki IGH URBANIZAM d.o.o., Dubrovnik i HORWATH I HORWATH CONSULTING ZAGREB d.o.o. Zagreb, Željko Vukelić i Jurica Knego.
Kao prva aktivnost u sklopu izrade ovog dokumenta, rađena je analiza postojećeg stanja morskih plaža na području Zadarske županije.
U okviru ove aktivnosti posebno su apostrofirane morske plaže kao resursna osnova – značaj plaža, dužinu obalne crte, podjelu plaža, postotak korištenja obalnog prostora.
Na području Zadarske županije ukupno je analizirano i obrađeno 290 plaža.
Druga aktivnost je izrada SWOT analize koja obuhvaća sve one elemente bitne za prednosti morskih plaža u županiji, nedostatke koje imamo vezano na plaže, mogućnosti koje nam stoje na raspolaganju, te ograničenja vezana za plažne prostore.
U drugoj fazi utvrđena je vizija odnosno izjašnjavanje u odnosu na željeno stanje morskih plaža u 2020. godini, a koja je po svoj prirodi utemeljena na utvrđenim zajedničkim interesima dionika javnog, privatnog i civilnog sektora.
Tematizacija plaža izvodi se prema viziji destinacije, a u cilju optimalne distribucije kupača (turista i domicilnog stanovništva), te u svrhu davanja optimalnog odgovora na preferencije turista. Drugim riječima, u okviru tematizacije potrebno je odrediti odgovarajuće teme za plažne prostore kao atrakcijsku osnovu turističkog proizvoda sunca i mora.
Danas su poznate različite teme koje zapravo odgovaraju ciljnim skupinama na tržištu: plaža sa sportskim i rekreacijskim sadržajima, urbane plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, romantične plaže, plaže za surfere, ronilačke plaže, adrenalinske plaže, nudističke plaže, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaža sa zdravstvenim pogodnostima, plaže kulture, eko plaže, resort plaže i sl.
Akcijski plan podrazumijeva tematski plan djelovanja na tri područja: strateški, normativno i operativno.Strateški okvir – dogovor ključnih dionika u destinaciji, komuniciranje, promocija, službeno usvajanje i dogovor o destinacijskom menadžmentu.
Normativni okvir – izrada godišnjih planova upravljanja pomorskim dobrom i donošenje prostornih planova općina i gradova; priprema programa za izradu provedbenih planova.
Operativni okvir – Odabir najpovoljnijeg modela upravljanja; izrada izvedbenih planova; kategorizacija plaža; tematiziranje; opremanje plaža; sustav sigurnosti; sustav naplaćivanja; eko taksa; rješenja parkirališnog kapaciteta; kontrola kakvoće mora i projekti za nove plažne prostore.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu