PZ Autu smanjena kazna na 500.000 kn

Autor: Saša Vejnović; Snježana Vujisić Sardelić , 02. prosinac 2009. u 22:00

Prekršajni sud u Velikoj Gorici ponovno je proglasio krivim PZ Auto i Kolnou za narušavanje tržišnog natjecanja, ali im je ovoga puta smanjena kazna

Prekršajni sud u Velikoj Gorici u novom je postupku proglasio PZ Auto te Franza Lohningera i Vedrana Prasnikara krivim za narušavanje tržišnog natjecanja sklapanjem štetnog ugovora s tvrtkom Kolnoa te im odredio novčane kazne.

PZ Auto je kažnjen sa 500.000 kuna, dok su Lohninger i Prasnikar kao odgovorne osobe kažnjene sa 15.000 kuna. Time je Prekršajni sud u Velikoj Gorici još jedanput potvrdio njihovu krivnju u slučaju koji prema rješenju Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja traje već nekoliko godina. Naime, PZ Auto je već jednom, početkom godine, proglašen krivim i određena mu je kazna od 878.000 kuna, na što se autokuća žalila Visokom prekršajnom sudu koji je ukinuo rješenje Suda i predmet vratio u ponovni postupak. Međutim, i u tom je postupku ponovno utvrđena krivnja, ali je kazna smanjena te je doneseno rješenje prema kojem su okrivljenici u roku od 30 dana nakon pravomoćnosti rješenja dužni platiti novčanu kaznu. Ako to ne naprave, Sud će pokrenuti prisilnu naplatu. U novom je postupku novčana kazna za PZ Auto smanjena na 500.000 kuna jer je sutkinja primijenila odredbu Zakona o prekršajima koja propisuje da maksimalna kazna za pravne osobe može biti upravo 500.000 kuna. Time bi se konačno trebao završiti slučaj koji se po prekršajnim sudovima vuče već četiri godine i koji je iniciralo rješenje AZTN-a prema kojem su te dvije tvrtke od početka 2003. do svibnja 2005. imale potpisane ugovore koji ulaze u kategoriju zabranjenih sporazuma. Ugovorima se PZ Auto obvezao kupovati proizvod Construct/Mul-t-lock Cylinder Inside i Mul-t-lock i ostale proizvode istog proizvođača od Kolnoe. Kolnoa se pak obvezala financirati obuku stručnog osoblja PZ Auta i stručnog osoblja njegovih kupaca, tj. davati dodatne financijske pogodnosti kupcima PZ Auta, što je jedno od obilježja ugovora o isključivoj kupnji. Takvi sporazumi nisu zabranjeni ako ih sklapaju poduzetnici koji nemaju vladajući položaj na tržištu i kada ne sadrže ograničenja propisana posebnim propisima. No u ovom slučaju Kolnoa je imala visok vladajući položaj, čak između 80 i 90 posto tržišnog udjela, koji je tada još rastao, a PZ Auto je mrežom svojih ovlaštenih distributera i servisera vozila znatno sudjelovao u strukturi njezinih prihoda. Agencija je utvrdila da je u 2003., od ukupnog iznosa prihoda Kolnoe, 10 do 20 posto ostvareno prodajom mehaničkih blokada mjenjača za vozila na području Hrvatske ovlaštenim distributerima i serviserima PZ Auta. Međutim, upravo su vozila koja distribuiraju ovlašteni distributeri i serviseri PZ Auta najviše, od 70 do 75 posto, sudjelovali u strukturi prihoda Kolnoe, i to vozila zaštitnog znaka VW sa 30-40 posto, zaštitnog znaka Audi 10-20 posto, zaštitnog znaka Škoda 10-15 posto te zaštitnog znaka Seat s manje od pet posto.

Ugovor između dva poduzetnika je osim toga bio temelj za nametanje posrednih obveza ovlaštenim distributerima i serviserima PZ Auta da ne distribuiraju supstitute mehaničkih blokada mjenjača vozila od tržišnih takmaca ako žele ostvariti pogodnosti u poslovanju s PZ Autom. Sve to je štetilo drugom takmacu na tržištu – tvrtki Magnat koja je i pokrenula postupak pred Agencijom. Za razliku od PZ Auta, Kolnoa još očekuje sudsko rješenje, a tvrtka je tražila da im se umanji novčana kazna. “Nas su kaznili sa 550.000 kuna, a odgovorne osobe sa 30.000, što je za nas ravno smrtnoj presudi. Pa mi za toliki profit moramo raditi godinu i pol”, rekao je za Poslovni dnevnik Patrik Polimac, direktor Kolnoe, dodajući da mu je drago što je umanjena kazna PZ Autu. “Bilo bi mi najdraže da su kažnjeni sa pet lipa iako bi i to bilo previše jer ni oni ni mi nismo ništa krivi”, kaže Polimac. U PZ Autu nisu htjeli komentirati novu presudu. U Agenciji također nisu imali komentar na presudu suda u Velikoj Gorici. Ipak, neslužbeno se moglo čuti kako je vođenje postupka pred različitim sudovima, a o istom predmetu, zbog čega su razrezane i različite kazne, još jedan dokaz da je bila nužna promjena Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja prema kojoj je antimonopolska agencija dobila ovlasti da izriče kaznu kod narušavanja konkurencije.

Kronologija slučaja

1. prosinca 2003.
PZ Auto i Kolnoa potpisali ugovor kojim se PZ Auto obvezao ugrađivati Kolnoine blokade mjenjača, a Kolnoa da će financirati osposobljavanje stručnog osoblja PZ Auta
4. listopada 2005.
Antimonopolska agencija donijela je rješenje o zabranjenom sporazumu. Kolnoa i PZ Auto pokreću upravni spor
30. studenoga 2007.
Prekršajni sud u Zagrebu donio je rješenje kojim je Kolnoa kažnjena sa 534.232,17 kuna kazne
21. svibnja 2008.
Upravni sud odbacio je tužbu PZ Auta i Kolnoe, ocijenivši njihove prigovore neosnovanima
5. siječnja 2009.
Prekršajni sud u Velikoj Gorici izriče kaznu PZ Autu od 878 tisuća kuna, a članovima Uprave Vedrana Prasnikara i Franza Lohningera od 15 tisuća kuna.
13. siječnja 2009.
PZ Auto žali se Visokom prekršajnom sudu, koji poništava rješenje suda u Velikoj Gorici
16. studenoga 2009.
Prekršajni sud u Velikoj Gorici ponovno proglašava krivima PZ Auto i članove Uprave te tvrtke, no smanjuje novčanu kaznu

Komentirajte prvi

New Report

Close