Priučeni hotelijer više ne može jamčiti opstanak malog hotela

Autor: Marija Crnjak , 14. travanj 2015. u 12:51
Mali hoteli privuku oko 15.000 gostiju/Nel Pavletić/PIXSELLL

Male hotele uglavnom vode vlasnici koji najčešće nisu hotelijeri, kaže Ivan Gašpert s portala Hotelijer.hr.

Značajan broj malih i obiteljskih hotela u Hrvatskoj, od ukupno 200 hotela s oko 15 tisuća postelja, zbog nedostatka stručnih znanja u sferi poboljšanja prodaje i marketinga mogao bi se uskoro naći u velikim financijskim poteškoćama.

Čitav sektor malog hotelijerstva stoga bi što prije trebao shvatiti da nije dovoljno samo angažirati agencije, već se trebaju sami educirati i prodaju kapaciteta, proširenje sezone, brendiranje proizvoda, uzeti u svoje ruke, upozorio je Ivan Gašpert, osnivač portala Hotelijer.hr. Portal Hotelijer.hr i CMT savjetovanje i upravljanje u turizmu, u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Udrugom malih i obiteljskih hotela stoga su pokrenuli besplatne radionice o unapređenju prodaje kapaciteta srednjih, malih i obiteljskih hotela. Teme o kojima će na radionicama biti riječi su povećanje prihoda i unapređenje prodaje, pravilno vođenje politike cijena, e-marketing, potom nastup na sajmovima i uspješna prezentacija u inozemstvu, menadžersko izvještavanje te kreiranje hotelskog identiteta.

 

Gašpert

Nije dosta angažirati Agenciju, prodaju i brendiranje moraju odraditi hoteli

Kako pojašnjavaju organizatori, sudionicima će se otkriti alati i vještine u prodaji vlastitih kapaciteta, za što se do unatrag nekoliko godina smatralo da su isključivo u domeni velikih hotela ili hotelskih lanaca. Proljetne radionice održat će se tijekom travnja i svibnja u Rijeci, Splitu, Zagrebu i Osijeku, a Gašpert ističe da je interes za radionice vrlo velik. "Male hotele u Hrvatskoj uglavnom vode investitori odnosno njihovi vlasnici koji najčešće nisu hotelijeri a nisu ni angažirali stručan kadar, i zbog toga dobar dio hotela ima problem s prodajom i održivošću poslovanja. Agencije kojima plaćaju proviziju umjesto njih ne mogu odraditi brendiranje, ispričati priču zbog kojih se i ide u male i obiteljske hotele, proširiti sezonu posebnim paketima ili sadržajima. Istodobno se turističko tržište razvija, u posljednjih nekoliko godina konkurencija je sve jača, otvaraju se hosteli, difuzni i integralni hoteli, raste kvalitet obiteljskog smještaja. S druge strane, male i obiteljskeh hotelijere pritišću banke, krediti se moraju vraćati, a investitori očekuju i povrat ulaganja. Njima trebaju konkretni odgovori na pitanja koja ih muče i na taj način smo i koncipirali radionice koje će biti interaktivne, s malim grupama i stručnjacima koji su duboko u operativi. Nećemo im prodavati velike ideje o priče koje im nisu potrebne", ističe Gašpert.

Gašpert pojašnjava da je prethodno iskustvo u savjetodavnim angažmanima pokazalo da hoteli imaju vrlo slične probleme, zbog čega je ideja zajedničkih radionica korisno rješenje. Nakon proljetnog dijela besplatnih radionica u pripremi su i jesenske. Također, ako im ne razješe sve njihove dileme, radionice će polaznicima otvoriti teme i nametnuti nova pitanja koja mogu riješiti angažmanom konzultanata Hotelijera i CMT savjetovanja, ističe Gašpert. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

sad će laprdaši s fakulteta društvenih znanosti udariti po spinu da svakom malom hotelijeru treba barem magistrat s uglednih sveučilišta za bubetanje tekstova k’o pjesmica.

i ptice na grani znaju da je sezona ekstremno kratka, a još ekstremnija lijenost lokalnih samouprava u primorju još je dodatnu skraćuje.

što imaju hotelijeri marketirati u zabitima gdje ne radi ništa, ama baš ništa, čak ni elementarna trgovina? svjedočio sam čak hotelima koji su uspijevali cijelu godinu raditi u totalnim pustarama dok im lokalne vlasti-reketari nisu udarili dodatne namete i bukvalno ih natjerali da zatvore.

nema nama oporavka dok ne počne masovno gladovanje, a studiji sviranja klincu će se morati okrenuti izvoznim tržištima, možda neko u mozambiku ili ekvatorijalnoj gvineji padne na takvo mlaćenje prazne slame.

New Report

Close