Pregršt korisnih radionica oduševile sve prisutne

Autor: Ana Blašković , 17. travanj 2015. u 14:02
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Poslovni uzlet u Vinkovcima bio je prilika za sudjelovanje na nizu besplatnih radionica s ciljem da poboljšaju poslovanje.

Poslovni uzlet u Vinkovcima bio je prilika za sudjelovanje na nizu besplatnih radionica s ciljem da poboljšaju poslovanje. Radionica intrigantnog naziva 'Kako izgleda neodoljiv klijent i kreditni zahtjev: izbjegnite česte pogreške' otkrila je na konkretnim primjerima Krešimira Delača iz Simulus grupe kako gledaju zahtjevi za financiranje. Debatiralo se o primjerima naizgled istih tvrtki sličnih zahtjeva, ali od kojih je jednoj kredit odobren, a drugoj ne. U diskusiji su utvrđeni razlozi zašto je banka donijela baš takvu odluku i razumijevanje kako napisati zahtjev za financiranjem.

Jeste li među onima koji tek razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, najprije morate saznati kako prevladati šumu birokracije. Milena Karša iz Agencije MBG prenosila je osobna iskustva i konkretne informacije o pokretanju posla i pronalasku novih tržište te objasnila zašto se vlastiti posao razvija od 3 do 5 godina. Iako i nakon toga učenje traje cijeli život, kao i usvajanje novih tehnologija za uspješno poslovanje, no bez obzira na prepreke velik trud u toj avanturi života na kraju se itekako isplati.

U dodatku radionice Ivan Sarić iz Hrvatske udruge poslodavaca osvrnuo se na praktičnu primjenu Zakona o radu. U Europi se samo 15 do 35 posto obiteljskih poduzeća naslijedi u krugu obitelji, a većina djece poduzetnika želi pokrenuti svoj biznis, a ne naslijediti. Većina tvrtki u Hrvatskoj su obiteljske u rukama osnivača. Većina njih želi da njihova poduzeća naslijede djeca s nadom da će i kasnije biti jednako uspješna. Sarić je problematizirao upravo kako osigurati dugovječnost obiteljskih poduzeća i koja su moguća rješenja pitanja prijenosa poslovanja.

Na predavanju 'Imate projekt, a nemate novaca? Saznajte kako do sredstava za energetsku učinkovitost' Vesna Bukarica, Sunčana Matić i Filip Brkljača iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost predstavili su programe sufinanciranja energetske učinkovitosti, natječaje i pozive u tijeku. Poduzetnicima je dana mogućnost prepoznati potrebe i interese koje bi kao projekt proveli, a za koje mogu dobiti potporu fonda, unaprijediti poslovanje i postati konkurentniji.

Oni koje je konkretno zanimalo kako do novca iz EU fondova za ruralni razvoj, odgovore je ponudila pomoćnica ministra poljoprivrede Dubravka Hajduković. Hrvatska očekuje odobrenje za Program ruralnog razvoja za razdoblje 2014. do 2020. za gotovo 2,4 milijarde eura odobrenog novca. Zeleno svjetlo dobilo je 16 mjera koje bi trebale osigurati investicijski zamah i razvoj ruralnih područja. Prva je na redu mjera 5, odnosno Obnova poljoprivrednog proizvodnog potencijala iz koje će se sufinancirati ulaganja u poplavama opustošenom području, a do kraja godine raspisat će se još tri natječaja.

Koje to točno povoljne linije kredita u ponudi ima razvojna banka, poduzetnicima je na Poslovnom uzletu predstavio voditelj HBOR-ovog ureda za Slavoniju i Baranju Boris Čagalj na radionici pod nazivom 'Saznajte sve o povoljnom kreditiranju projekata EU-a za ruralni razvoj i poljoprivredu'.

Što je to factoring i kako vam može pomoći u naplati potraživanja i poboljšati likvidnost pojasnio je Arsen Paro iz AZ Factoringa. Na radionici o tom alternativnom načinu kratkoročnog financiranja demonstrirao je zašto je on pogodan za sve tipove poduzetnika te brojne prednosti: od poboljšanja tekuće likvidnosti, boljeg upravljanja kupcima i dobavljačima, veće rentabilnosti poslovanja i drugih… U proteklih desetak godina u Hrvatskoj se aktivnije koristi taj vid financiranja, a novi zakon o faktoringu dodatno će naglasiti njegovu važnost.

Zašto je osiguranje zapravo pametna investicija, a ne trošak odgovarao je Tomislav Meštrović iz Croatia osiguranja na radionici na kojoj je jednostavno i jasno približio svrhu i važnost osiguranja. Pritom je dao odgovore na niz pitanja: kako osiguranje upravo njima koristi, je li ono trošak ili ulaganje, što se može osigurati a što ne, na koji način poduzetnici sami mogu procijeniti svoje potrebe, kao i što je važno pitati osiguravatelja, što tražiti, kada nabolje zvati i koja su prava osiguranika…

Što je to Cloud i kako uspješno poslovati i kad niste u uredu ilustrirao je Krešimir Jusup iz Hrvatskog Telekoma pokazavši kako se korištenjem te tehnologije mogu smanjiti troškovi te zašto je poslovanje u oblaku sigurnije od tradicionalnih informatičkih rješenja.

Radionica o oglašavanju za malo kuna, digitalnom marketingu te Google i Facebook oglašavanju, dala je odgovore na problem većine: kako doskočiti ograničenjima budžeta za marketing. Ivan Vrhovski i Krešimir Koružnjak prezentirali su koje je sve alate moguće koristiti kako bi se što jeftinije i brže povećala prodaja i svjesnost o vlastitim brandovima te kasnije u budućnosti nastavila komunikacija s klijentima. Kroz praktičnu radionicu pokazali su što je Google Adwords, kako izgleda oglašavanje na Googleu i Facebooku te praktične primjere oglašavanja na 'search' i 'display' mrežama.

U uvjetima recesije važno je imati jasnu sliku svoje pozicije na tržištu. Saznanja gdje smo, gdje smo bili i kuda smo se uputili uz intenzivnu komunikaciju unutar tvrtke, nužno je za napredak, rast i razvoj, a upravo oni koji to primjenjuju imaju veće šanse za uspjeh. Potreba za stalnim usavršavanjem obveza je menadžerima i onima koji će to postati. Upravo je radionica, Upravljanje financijskim rizicima ili što sve nefinancijski stručnjaci moraju znati o financijama, pod vodstvom Nikole Nikšića iz Educamixa pružila odgovore na ta pitanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close