Pomoć Jadrolinije 3. maju i Uljaniku na dugom štapu

Autor: Marija Brnić , 02. travanj 2019. u 14:53
Flota od 51 broda 'osvježit' će se s 11 novih do 2023./Ivo Čagalj/PIXSELL

Odobri li EK izuzimanje iz sustava javne nabave, Jadrolinija bi opet poslove obnove svoje flote najviše ugovarala s Brodosplitom i Viktorom Lencom.

Državni pomorski prijevoznik Jadrolinija mogao bi biti važan za opstanak hrvatske brodogradnje.

Ispune li se najave ministra gospodarstva Darka Horvata, a za što će presudno biti ishođenje suglasnosti Europske komisije, Jadrolinija bi plan obnove flote mogla realizirati u hrvatskim škverovima. Takav prijedlog Jadrolinije ministar već ima na stolu, no izuzeće državne tvrtke od primjene zakona o javnoj nabavi prije procedure mora dobiti odobrenje Bruxellesa. 

Država daje svoj doprinos
Već danas u EK hrvatska delegacija opipat će bilo, no u prvom planu njihovih razgovora bit će daljnji koraci koje će se u Uljaniku i 3. maju poduzimati nakon što je još jedan strateški partner ispao iz igre. Ta dva brodogradilišta, doduše, ministar također navodi kao moguće izvođače radova za Jadrolinijine narudžbe, no znajući dosadašnju praksu, poslove za Jadroliniju uglavnom bi obavljali Brodosplit i Viktor Lenac, koji su uz bivšu Kraljevicu bili glavni partneri riječke tvrtke na domaćem terenu.

Za Uljanik i 3. maj to bi dodatno bila zakašnjela injekcija s obzirom na potrebne procedure da bi se to rješenje pokrenulo, a s obzirom na kapacitete oba brodogradilišta, to bi bio mali "zalogaj", nedovoljan da zadrži dosadašnji broj zaposlenih. No, više sugovornika iz branše vidi takvu soluciju provedivom kao rješenje popunjavanja kapaciteta tijekom provođenja stečajnog postupka. Inače, Horvat je iznio i jedan posve zanimljiv detalj, da je u tom rješenju država vidjela svoj doprinos održanju brodogradnje, te je, kako kaže, i jednom i drugom strateškom partneru, misleći na Danka Končara i Tomislava Debeljaka, država kao svoj doprinos bila uključila brodove koji će se eventualno naručiti za potrebe Jadrolinije.

U njezinoj je floti 51 brod, od čega 10 brzih putničkih brodova, četiri klasična putnička broda i 37 ro-ro putničkih brodova. Na upit o programu obnavljanja flote, iz Jadrolinije su nam odgovorili kako je u planu zamjena ukupno 11 brodova do 2023., a nakon toga slijedit će izgradnja istovjetnih brodova kao i nastavak obnove flote. "Akcijski plan obnove flote Jadrolinije prvenstveno proizlazi iz starosti flote te potrebe da se ista zamijeni u skladu sa suvremenim standardima i zakonskom regulativom. Provedba plana preduvjet je za sposobnost urednog ispunjavanja koncesijskih ugovora kao i dobivanje novih.

Optimizacija troškova
Time se postiže optimizacija troškova i dugoročna stabilnost poslovanja, te mogućnost ostvarenja većih prihoda kroz komercijalnu djelatnost", odgovorili su iz Jadrolinije, ne dajući informacije o financijskoj težini projekta.

Napominju da redovno surađuju s domaćim škverovima u remontnom godišnjem razdoblju te da su oni glavni Jadrolinijin partner u održavanju flote, a želja im je da taj partnerski odnos bude efikasniji, što će ovisiti o izuzimanju Jadrolinije iz sustava javne nabave. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Sta sad ce kupit katamarane ili trajekte za nas novac ovdje duplo skuplje nego na sjvetskom trzistu,

https://www.index.hr/vijesti/clanak/imamo-mailove-evo-kako-se-namjestao-natjecaj-tezak-33-milijuna-eura-u-drzavnoj-jadroliniji/2010142.aspx

Ako Darac udruži u priču i Hrvatske šume mogu graditi galije

Sta sad ce kupit katamarane ili trajekte za nas novac ovdje duplo skuplje nego na sjvetskom trzistu, samo da se nešto radi, makar sa minusom?? A uz sve to ce kupiti sav materijal vani, jel sta mogu napraviti i ovdje od repromaterijala

New Report

Close