Pastor, Mar-Mar, Ivanićplast i PC na policama britanskog diva

Autor: Ksenija Puškarić , 24. veljača 2013. u 22:01
Predstavnici trećeg po veličini svjetskoga trgovačkog lanca sredinom siječnja sastali su se u Hrvatskoj s potencijalnim dobavljačima

Većina potencijalnih dobavljača iz Hrvatske odustala je zbog previsokih uloga koje bi trebali platiti kako bi uopće došli na Tescove police…

Hrvatski vatrogasni aparati, školske bilježnice, svijeće i zahodske daske uskoro će se moći pronaći na policama britanskoga trgovačkog lanca Tesca. Kako su Poslovnom dnevniku potvrdili u Pastoru, Mar-Maru i PC grupi, te su tvrtke otišle najdalje u pregovorima s trećim po veličini svjetskim trgovačkim lancem koji je potkraj prošle godine u Hrvatskoj počeo tražiti domaće dobavljače. Premda nam iz središnjice Tesca nisu odgovorili ni na jedan upit, doznajemo da se većina tvrtki čiji su predstavnici bili na sastanku s predstavnicima toga trgovačkog lanca u organizaciji Hrvatske gospodarske komore sredinom siječnja nije odlučila na suradnju sa Britancima. Glavni su razlog, tvrde, previsoki ulozi koje bi dobavljači trebali platiti kako bi uopće došli na Tescove police, ali i niske cijene, koje ne bi pokrile ni troškove proizvodnje. Nisu, međutim, baš svi nezadovoljni.

Radili i za Ikeu
Danijel Štern, predsjednik Uprave tvornice vatrogasnih aparata Pastor, kaže da su  dogovorili sve detalje. "Naši će aparati biti dio asortimana britanskog Tesca", potvđuje Štern, dodavši kako su već dogovorene i cijene.I zagrebački proizvođač školskih bilježnica Mar-Mar još pregovara s Tescom. Prema riječima generalnog direktora Zvonka Fišera, sve je još neizvjesno, ali uzorci su predani, kao i ponuda, čekaju samo službeni odgovor druge strane. "Zasad smo zadovoljni tijekom pregovora", kaže Fišer.I u PC grupi, tvrtki s dugogodišnjom tradicijom izrade svijeća i lampiona, kažu da su s Britancima sve već dogovorili."Već smo radili svijeće za Ikeu, imamo znanje i volju i nadamo se da će se u kvalitetu našeg asortimana uskoro uvjeriti i predstavnici Tesca, koji dolaze u naše pogone vidjeti kako funkcionira proizvodnja. Potom  ćemo vjerojatno krenuti s dostavom za Tesco", ističe Ivan Brunović, komercijalist u PC grupi.I u Ivanićplastu, tvornici za proizvodnju plastičnih masa koja se uglavnom bavi proizvodnjom zahodskih dasaka, ne skrivaju da su poslali i ponudu i uzorke u London, a premda je, kažu, prerano za veselje, nadaju se dobrom ishodu.

Ništa od madraca
No, mnogo je nezadovoljnih Tescovom ponudom. Kako kaže Nevenka Pelko iz Inkerpora, tvornice porculana iz Zaprešića, neprihvatljivo im je plaćati visoke ulazne naknade za Tescove police. "Još razmišljamo, ali u ovom trenutku mislim da nećemo ući u tu priču jer je za nas financijski neisplativa", ističe N. Pelko.Slično razmišljaju i u tvornici madraca Bernarda. I za njih su Tescovi uvjeti nemogući. Uz ulaznu naknadu, lanac traži da snose troškove puta i smještaja za britanske kontrolore koji bi došli u inspekciju tvornice i madraca."Trošak ulaska u Tesco iznosio bi između šest i deset tisuća eura. To nam je u ovom trenutku neprihvatljivo i zato smo odustali", kaže vlasnica tvrtke Bernarda Cecelja.

Visok potencijal

U startu od 20 tvrtki otpale samo dvije

Iz Sektora za međunarodne poslove HGK poručuju kako su predstavnici Tesca nakon  poslovnih razgovora s predstavnicima 20 odabranih hrvatskih tvrtki procijenili da samo dvije nisu udovoljile osnovnim kriterijima za nastavak pregovora. "Potencijal hrvatskih tvrtki kao dobavljača cijenjen je pretežito kao visok i srednje visok. U tijeku su izravni pregovori, a konačan odabir i rezultat cijelog procesa doznat ćemo nakon završetka pregovora", poručuju iz Komore.

Komentari (6)
Pogledajte sve



A ti DevetDoPet sa komentarom "šaka bijede i jada" prodaj ti kad si tako pametan.

Nisam nigdje napisao tu recenicu. (ali se slazem sa njom)

Moja firma se dugo trudila izaci na strana trzista i nazalost nitko nas nije pogurao, a kamo li da nam je omogucio sastanak sa nekom stranom firmom. Probali smo sami doci do trzista setanjem po Njemackoj i Engleskoj i na kraju smo sklopili los ugovor sa posrednikom koji nas je ubacio u najvece distributere. Zbog tog ugovora toliko je skocila proizvodnja, da po isteku tog posrednickog ugovora, otvaramo firmu u Londonu i nastavljamo sami. Ove godine osim u proizvodnju, puno ulazemo u brandiranje. Za cijenu vrtnje par reklama na HTV moze se organizirati preko PR agencija tura po EU nakon koje dospijes u jako puno novina i portala. Naravno nije lako i treba puno raditi i nauciti se zivjeti po hotelima, ali trud se isplati.
[/quote]

DevetDoPet i bionic, potpuno se slazem s vama… to sam i sam ukratko napisao.
Komentar saka bijede i jada sam dao ja. Ulaz u takav lanac znaci s vremenom pristup enormonoj kolicini kupaca, potencijalno.

Kako mislite da je Njemacka postala svjetska izvozna supersila? Treba putovati, traziti kupce, osvajati trzista… ovo sto je rekao DevetDoPet je pravi mentalitet, ali mi nemamo puno toga, nazalost. Cinjenica je da su cijene na tim trzistima konkurentnte, i marze nisu velike. Ali ako drzave s ogromnim troskovima rada konkuriraju, onda bi trebali i mi. Ako je proizvod toliko los, produktivnost rada mala, onda od svega nema nista. To je teska borba, ali isplativa.

Ovdje se ne radi samo o jednom trzistu, nego mnogo trzista. Kako se i vidi iz teksta, neke firme su nasle svoje mjesto i deal im se ocito isplati… samo nazalost imamo jako malo probitacnih firmi, i malo rpoizvoda u kojima smo konkurentni, cijenom i kvalitetom.

Da bi bile bogate, male zemlje pogotvo trebaju biti jako integrirane u trgovinski sustav… nazalost, kod nas je to samo uvoz svega, sto znaci da je zemlja kronicno nekonkurentna. To je rezultat vise stvari, izmedju ostalog i sustava, porezne politike itd.


A ti DevetDoPet sa komentarom "šaka bijede i jada" prodaj ti kad si tako pametan.

Nisam nigdje napisao tu recenicu. (ali se slazem sa njom)

Moja firma se dugo trudila izaci na strana trzista i nazalost nitko nas nije pogurao, a kamo li da nam je omogucio sastanak sa nekom stranom firmom. Probali smo sami doci do trzista setanjem po Njemackoj i Engleskoj i na kraju smo sklopili los ugovor sa posrednikom koji nas je ubacio u najvece distributere. Zbog tog ugovora toliko je skocila proizvodnja, da po isteku tog posrednickog ugovora, otvaramo firmu u Londonu i nastavljamo sami. Ove godine osim u proizvodnju, puno ulazemo u brandiranje. Za cijenu vrtnje par reklama na HTV moze se organizirati preko PR agencija tura po EU nakon koje dospijes u jako puno novina i portala. Naravno nije lako i treba puno raditi i nauciti se zivjeti po hotelima, ali trud se isplati.

Slažem se da firme kojima je trošak od 6-10 tisuća € puno nemaju šta raditi u EU.
Ovakve firme bez vizije će vjerojatno propasti za koju godinu.
Marže prizvođača u svijetu su vrlo niske, ali profit od 1% na 10000 prodanih proizvoda i dalje je više od 7% na 100 proizvoda, a to je negdje omjer tržišta.
Što se tiče plačenih smještaja i putovanja za kontrolore to je normalna stvar mi u našoj firmi isto tako plačamo.
Evo sličan primjer ako hoćete imati servisera uređaja 24h dnevno na raspolaganju strani ovlašteni serviser će vam uredno naplatiti i vrijeme dok radi i vrijeme u Stand by-u kod nas kad bi to predložili kupcu, oni bi vas ganjali vilama.

Ocito nemate pojma obadvojca. Oni ne dolaze da bi naši zaradili već oni. A ako se nadaš na dugoročnu zaradu – zaboravi! Mi smo radili s Metro-om par godina, ulagali, gurali godinama, ali kada se podvuće crta u 5 godina – zarada 0kn. A oni imali pune police bez novaca.
Nisu svi naši ljudi bez pameti-svako radi svoju kalkulaciju. Za svoju dobit ili štetu. A ti DevetDoPet sa komentarom “šaka bijede i jada” prodaj ti kad si tako pametan.

New Report

Close