Otpustite 1500 ljudi i dignite cestarine ljeti

Autor: Josip Bohutinski/VL , 16. kolovoz 2016. u 14:38
Foto: Pixsell

Predlažu veće cestarine vikendom, ljeti, za vršnih sati i za vozila koja više onečišćuju okoliš.

Hrvatske autoceste (HAC), Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ) i HAC-ONC trebaju smanjiti broj zaposlenih za polovicu, sa sadašnjih nešto manje od 3000 na oko 1500 radnika. Navodi se to u prvom nacrtu Studije o restrukturiranju tih triju trvrtki koju za Europsku banku za obnovu i razvoj (EBRD) izrađuje britanska konzultantska kuću Atkins.

Izrada te studije dio je ugovora o kreditu vrijednom 250 milijuna eura koji je HAC dobio od EBRD-a. Konzultanti u narctu studije, koji je Večernji list dobio na uvid, navode da se u sektoru održavanja u HAC-ONC-u u kratkom roku broj zaposlenih može smanjiti za 270 do 370, dok bi se dugoročno njihov broj mogao smanjiti za dodatnih 360 do 460 zaposlenika. Navode i da bi se time održavanje u HAC-ONC-u dovelo bliže međunarodnim standarima jer ta tvrtka trenutačno zapošljava 1,66 ljudi po kilometru autoceste.

Britanci smatraju da bi se taj omjer mogao svesti na jednog radnika ili manje po kilometru. U sektoru naplate cestarine pak u roku pet godina broj zaposlenih bi se mogao smanjiti sa 942 na 590. A u sljedećih pet godina dodatno bi moglo iz tog sektora otići 365 ljudi. Broj zaposlenih na upravljanju i održavanju tunela mogao bi se ukupno smanjiti za 133, i to u centru nadzora za 26 radnika, na poslovima hitne pomoći osam, a broj vatrogasaca bio bi smanjen za 99. To bi bilo, tvrde u Atkinsu, u skladu s međunarodnim normama.

Administracija HAC-a, ARZ-a i HAC-ONC-a trebala bi imati od 15 do 27 zaposlenih manje.  Smanjenju broja zaposlenih prethodile bi promjene u održavanju i naplati cestarine. Konzultatni su zaključili da su standardi održavanja autocesta koje imaju HAC, ARZ i HAC-ONC veći nego na većini drugih strateških mreža autocesta u Europi. Blagajnike na naplanim kućicama trebali bi zamijeniti automati, i to privremeno, dok se ne uvede potpuno beskontaktna naplata cestarine. Britanci predlažu iru primjenu elektronske naplate cestarine ENC-a.

No, popust za cestarinu koja se plaća ENC-om mora biti manji od 21,7%, maksimalno 13 posto. Preporučuju i da se cijena cestarine usklađuje svake godine s inflacijom. Treba, drže, uvesti i različite tarife cestarine ovisno o vremenu korištenja autocesta. Tako bi cijene trebale biti više u vrijeme najvećih gužvi: za vršnih sati, vikendom i ljeti. Aktins pak ne preporuča uvođenje vinjeta. Predlažu tzv. free flow (slobodan protok) naplatu cestarine. S tim sustavom sličnim ENC-u nestale bi naplatne kućice i gužve, a cestarina bi se plaćala po prijeđenom kilometru. 

Komentari (5)
Pogledajte sve

Godisnja vinjeta za Austriju je oko 100€. Znaci platis tipa 750 HRK i vozis se kao na relaciji Zagreb – Split dva puta. Vinjete je trebalo uvesti davnih dana.
Osvrt na prosjek cestarine po vozilu 40 HRK bez PDV-a: u Austriji se placa koristenje tunela oko 12€ na A9 prema Passau. 60€ godisnje.
Nazalost mislim da se kod nas nista nece promijeniti a mislim da vodstvu drzave niti nije u interesu neko unarijedjenje.

Bolje bi bilo smanjit cestarine izvan sezone da se autocesta vise koristi a ne da pol godine zjapi prazna. Svatko zna dici cijenu kad je najvise korisnika. Racunajte da cesta bude rentabilna a maksimalno iskoristena cijeu godinu. I treba biti razlika izmedu stranca i hrvatskih drzavljana. Nije to nikakva diskriminacija. Diskirminacija je ovo sad jer hrvatski drzavljanin placa za cestu cijelu godinu vozio se ne vozio po njoj.

vece cestarine?? A koliko dignit cestarinu?? Ja se zalazem da za osobno auto cestarina Split-Zagreb-Split bude koliko povratna karta avionom za 4 osobe. A mile ti deve koji debili.

heh, na cca 21 mil. vozila su zaradili koliko? ni 900 mil kn,, šta ispada oko 40-50-tak kn po vozilu,, ekipa u sloveniji se mislim smije 🙂
dali je u Sloveniji, Austriji…. pošteno? nije, dali beru pare,, itekako,, šta je inače pošteno u životu? imati ovake političare???

New Report

Close