Otkriveno na kojim će cestama biti nove kamere MUP-a koje će snimati brzinu i registraciju

Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL

Svi podaci prikupljeni s tih kamera bit će, navode u HC-u, dostupni i policiji.

Nakon već postavljenih policijskih kamera i najave uvođenja kamera za nadzor brzine na autocestama, sljedeće godine i na 40 lokacija na državnim cestama Hrvatske ceste postavit će kamere za nadzor prometa. I to na po dvije lokacije u svakoj županiji. HC će te kamere postaviti u sklopu uspostave Središnjeg centra za nadzor i upravljanje prometom na državnim cestama i Nacionalne pristupne točke (NPT), a do 2025. namjeravaju postaviti kamere na 300-tinjak lokacija diljem Hrvatskem, piše Večernji list.

U Cestama objašnjavaju da će se, ovisno o vrsti kamera koje će se postaviti, osim klasičnog videonadzora moći očitavati i registarske oznake, prepoznavati incidentne situacije na cesti poput rasutog tereta, prometne nesreće te detektirati i prolazak vozila kroz crveno svjetlo, brzina kretanja vozila... Svi podaci prikupljeni s tih kamera bit će, navode u HC-u, dostupni i policiji. Na manjem broju lokacija postavit će se samo po jedna kamera, dok će na većini biti dvije, tri ili četiri kamere. U HC-u objašnjavaju da je svrha sustava videonadzora koji se koriste u cestovnom prometu prikupljanje podataka o cestama, cestovnom prometu i vremenskim prilikama, s ciljem optimalnog upravljanja prometom i povećanja sigurnosti. S prometnica će se prenositi i slike da bi se vozače informiralo o trenutačnim uvjetima na cestama.

A s obzirom na ograničenost komunikacijske infrastrukture smještene uz državne ceste, podaci sa svih kamera i drugih uređaja na lokacijama prenosit će se putem mobilne mreže. U Cestama kažu da će kvaliteta slike biti vrlo visoka, a kapacitet snimanja ovisit će o broju kamera i kvaliteti pohranjenih podataka. Snimljeni materijali skladištit će se minimalno 48 sati. Preduvjeti za integraciju sustava videonadzora na državnim cestama, napominju u HC-u, stvorit će se u uspostavom Središnjeg centra. Realizacija prve faze tog projekta očekuje se sljedeće godine, kad se postavljaju i kamere na 40 lokacija. U Središnji centar i NPT slijevat će se sve informacije s hrvatskih cesta i autocesta.

HC je sagradio zgradu tog Centra u Karlovcu, koja se upravo oprema. Testna faza rada očekuje se u listopadu sljedeće godine. U HC-u objašnjavaju da se Hrvatska ulaskom u EU obvezala na uvođenje inteligentnih transportnih sustava (ITS), a dio toga je Središnji centar i NPT. U Centru će se objedinjavati prometni podaci iz postojećih regionalnih centara za upravljanje i nadzor prometa na državnim cestama te integrirati već uspostavljeni ITS podsustavi na državnim cestama, kao što su sustav brojenja prometa i meteosustav. HC je dosad na mreži državnih i županijskih cesta instalirao gotovo 550 automatskih brojila prometa te oko 90 meteopostaja, a uspostavom Centra omogućit će se nadzor prometa iz jedne jedinstvene aplikacije 24 sata dnevno, 365 dana u godini. U Centru će se prikupljati i podaci o stanju i prohodnosti cesta pa će se kvalitetnije i pravodobnije koordinirati i upravljati prometom kad je riječ o izvanrednim situacijama: prometnim nesrećama, odronima, preprekama na cesti, jakom vjetru, zimskim uvjetima i slično.

Komentari (3)
  • jaro
    jaro 13:41 9.12.2019.

    jasno je da ovo više nema veze sa sigurnošću na cestama nego s bezočnim pljačkanjem građana koji će voziti mrvicu više od ograničenja.a tih ograničenja ima strašno glu-pavih na način da čim izađeš iz naseljenog mjesta “povećaju” brzinu na “velikih” 60 na sat i normalno da će te oderati čim voziš malo brže! problem je što su ograničenja stavljana bez imalo mozga i potrebe kad su auti imali očajne kočnice, kad je asfalt bio pun rupa, kad nije postojao ni servo a kamoli današnji napredni sustavi prepoznavanja opasnosti i automatskog usporavanja vozila…asfalt je od tada postao bitno bolji, rupe su sanirane, ceste proširene, auti 100% bolji nego nekad,a ali prig-lupa ograničenja su ostavljena da bi policija mogla derati građane i puniti proračun jer netko vozi 10-15 brže od glu-pavih limita! vrhunac ludila su ograničenja na autocestama od jadnih 110 na sat kao što je na istarskom y!

  • Ivo1950
    Ivo1950 13:17 9.12.2019.

    Naslov:“Otkriveno na kojim će cestama biti postavljene nove kamere..” Naravno,u tekstu ispod naslova ni riječi o cestama na kojima će biti postavljene nove kamere,osim općenite info da će biti po dvije u svakoj županiji. Moje pitanje. Zašto čitatelje vučete za nos lažnim naslovima,ispod kojih se ne nalazi najavljeni sadržaj? Je li klik važniji od čitatelja?

  • tipka
    tipka 10:45 9.12.2019.

    tisuće kamera, a kada nekome ukradu vozilo nema mu traga niti mogućnosti da se nađe.

    Sramota

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!