Održana 3. sjednica Gospodarskog vijeća HGK Županijske komore Koprivnica

Autor: Poslovni.hr , 31. svibanj 2016. u 14:59
Foto: Marijan Susenj/PIXSELL

Hrvatski model dualnog obrazovanja predstavio je Božo Pavičin iz Hrvatske gospodarske komore te istaknuo kako je riječ o učenju na radnom mjestu.

Strategija razvoja ljudskih potencijala Koprivničko-križevačke županije i dualno obrazovanje bile su teme 3. sjednice Gospodarskog vijeća Hrvatske gospodarske komore Županijske komore Koprivnica.

Ovoj sjednici je prisustvovao i zamjenik župana Ivan Pal koji je pozdravio sve prisutne i ukratko se osvrnuo na dualno obrazovanje:

„Ovo je jedan sustav koji je vrlo efikasan, ali ideja njegova provođenja u Republici Hrvatskoj još nije počela živjeti.“

Dodao je da ovaj sustav već živi i u Austriji i u Njemačkoj te kako su učenici ovim modelom jače povezani sa svijetom rada.

Voditeljica Odjela za regionalni i ruralni razvoj te strateško planiranje u PORI Razvojnoj agenciji Podravine i Prigorja Tihana Kraljić prezentirala je nacrt Strategije razvoja ljudskih potencijala Koprivničko-križevačke županije za razdoblje od 2014. do 2020. godine istaknuvši kako je nositelj Strategije PORA Razvojna agencija Podravine i Prigorja dok je projektni partner Hrvatski zavod za zapošljavanje Područni ured Križevci. U prezentaciji se osvrnula na demografske trendove u Koprivničko-križevačkoj županiji, trendu broja zaposlenih od 2008. do 2015. godine kao i glavnim ciljevima ove Strategije:

„Podići opću razinu obrazovanja svih stanovnika, modernizirati tržište rada te povećati zaposlenost ranjivih skupina.“

Hrvatski model dualnog obrazovanja predstavio je Božo Pavičin iz Hrvatske gospodarske komore te istaknuo kako je riječ o učenju na radnom mjestu, odnosno obliku strukovnog obrazovanja i osposobljavanja koje se u najvećem dijelu izvodi na radnom mjestu kod poslodavca, a može uključivati i teoretski dio nastave.

Osvrnuo se i na obilježja ovog modela odnosno fleksibilnost u pogledu mjesta i vremena učenja, a predstavio je i moguće izvore financiranja kao i nužne preduvjete za uvođenje dualnog obrazovanja. Na kraju prezentacije je istaknuo kako bi se primjenom ovog modela smanjila ukupna nezaposlenost mladih, došlo bi do uravnoteženosti obrazovnog sustava s potrebama gospodarstva, izvor financiranja bio bi izvan državnog proračuna, razvila bi se strategija praktične nastave, a dobila bi se i kvalitetna radna snaga.

Komentirajte prvi

New Report

Close