Novi oblik porezne utaje: Dvije trećine lokala vara državu na računima

Foto: Hrvoje Jelavić / Pixsell Foto: Hrvoje Jelavić / Pixsell

Nefiskalizirani računi nisu novost u poslovanju poduzetnika i oni ih izdaju kada poslovnim partnerima šalju informativne ponude ili kada nisu sigurni da će oni platiti račun.

Uz "srpanjsku rupu" i smanjen broj turista koji posjećuju Hrvatsku, ovo ljeto obilježava i novi oblik porezne utaje: davanje predračuna turistima umjesto pravih fiskalnih računa, piše u četvrtak Večernji list.

Porezne vlasti napominju da su u prvih sedam mjeseci ove godine pokucale na vrata oko deset tisuća lokala i drugih privrednih subjekata, obveznika fiskalizacije, te da su kod dvije trećine njih otkrili propuste u provedbi propisa. Koliko je poduzetnika umjesto računa uručilo predračun nije poznato, ali ako je suditi prema odgovoru Porezne uprave, čije su kontrole ciljane i u pravilu dolaze u lokale čiji su im papiri i prometi sumnjivi, polovica uočenih prekršaja mogla bi se opisati kao bezazleno i nenamjerno kršenje propisa, no svaki četvrti lokal u koji su ušli inspektori zaradio je novčanu kaznu i prekršajnu prijavu, piše dnevnik.

Nefiskalizirani računi nisu novost u poslovanju poduzetnika i oni ih izdaju kada poslovnim partnerima šalju informativne ponude ili kada nisu sigurni da će oni platiti račun. Predračun nije novost ali novost s početka ove godine i posljednjeg kruga porezne reforme jest da je država obvezala poduzetnike da na svakom takvom predračunu velikim slovima napišu da to nije fiskalizirani račun pa su pojedini vlasnici lokala gostima izdali predračune koji izgledaju kao računi. Pojedini konzultanti mišljenja su da pri tome nisu puno ni griješili jer se lokal smije služiti informativnim računom ako ne zna hoće li konačni račun biti plaćen karticom ili gotovinom. 

"Izdavanje predračuna, ponuda, narudžbi i sličnih dokumenata umjesto fiskaliziranih računa najteži je porezni prekršaj i prema prekršiteljima se primjenjuju sve zakonom dopuštene mjere uključujući i zabranu rada", rekli su iz Porezne uprave za Večernji list od četvrtka.

Komentari (13)
  • havi2
    havi2 15:32 17.8.2019.

    laser


    Ako dvije trećine firmi utaji porez onda nešto ne valja sa državom.zreba mijenjati državu a ne firme.siguran sam da je porez normalnih 10-15 posto jednostavno se nikome ne isplati varati i kada bi bila krcata.ljudi jednostavno ne žele raditi za krpelje koji njihov teško stečen novac bezdušno rasipavaju u svoje đepove.

    Potpisujem.

  • Barbosa
    Barbosa 16:43 16.8.2019.

    maratonac1



    Apeliram da država otvori besplatan info telefon (može i nekakva aplikacija na koju bismo pristupali pametnim telefonima, tebletima, računalima i sl.) na koji bi se mogli prijavljivati svi oni koji ne izdaju fiskalizirane račune. Zašto potrošač ne bi prijavio ugostitelja ako mu ne izda fiskalizirani račun!? Zašto bi nas potrošače ugostitelji na taj način potkradali?! Potkradaju na taj način i nas potrošače i državu. Samo na taj način ovo društvo može ići naprijed.

    apeliraš na toplu vodu…

    Pozivni centar

    0800-10-01 (za pozivatelje mobilne mreže i fiksne linije)
    0800-66-99-33 (za pozivatelje fiksne linije)
    0800-18-11 (za pozivatelje fiksne linije)

    Fiskalizacija
    e-Porezna - kako postati korisnik elektroničkih usluga Porezne uprave
    (Pitanja tehničke prirode možete uputiti isključivo putem forme Pišite nam)
    OIB
    Prijava utaja poreza
    Neizdavanje računa
    Drugi porezni prekršaji
    Pohvale i pritužbe na rad službenika Porezne uprave
    Porezna oslobođenja, olakšice i porezno priznati izdaci za građane

    NAPOMENA: uz prijavu poreznog prekršaja potrebno je dostaviti OIB prekršitelja ili naziv/ime i prezime prekršitelja, kao i adresu poslovnog prostora u kojemu se porezni prekršaj dogodio.

    Telefonski pozivi zaprimaju se radnim danom od 8:00 – 15:00 sati

    (Prijave i pritužbe možete uputiti i putem forme Pišite nam)

    Vaš link … [oib.oib.hr]
    Vaš link … [porezna-uprava.hr]
    Vaš link … [porezna-uprava.hr]

  • maratonac1
    maratonac1 16:26 16.8.2019.

    http://www.poslovni.hr/hrvatska/novi-oblik-porezne-utaje-dvije-trecine-lokala-vara-drzavu-na-racunima-356403 [poslovni.hr]

    Na tragu ovog članka, želim naglasiti da je ovo ozbiljan problem kojem bi se trebalo krajnje ozbiljno pristupiti, jer ovdje govorimo o utaji vrlo vjerojatno i nekoliko milijardi kuna poreza na godinu, što morate priznati, nije mali novac.
    Najveći problem su svakako ugostitelji: restorani i kafići. Nažalost, čini se da taj problem ne može riješiti država sama. Država je napravila odličan potez uvođenjem fiskalne blagajne, ali po svemu sudeći niti to nije dovoljno. Ako se u rješavanje ovog problema ne uključi društvo, potrošači, bojim se da taj problem nikada nećemo riješiti. Pritom se ne zavaravam da se to može iskorijeniti, ali ako bi se naplata dovela sa sadašnjih 33% na 80-90%, onda bi vjerujem i država i društvo s tim bili itekako zadovoljni.
    Apeliram da država otvori besplatan info telefon (može i nekakva aplikacija na koju bismo pristupali pametnim telefonima, tebletima, računalima i sl.) na koji bi se mogli prijavljivati svi oni koji ne izdaju fiskalizirane račune. Zašto potrošač ne bi prijavio ugostitelja ako mu ne izda fiskalizirani račun!? Zašto bi nas potrošače ugostitelji na taj način potkradali?! Potkradaju na taj način i nas potrošače i državu. Ako ugostitelj naplati PDV, onda neka taj PDV i završi tamo gdje je namijenjen, u državnom proračunu, a ne u džepu vlasnika nekog ugostiteljskog objekta.
    Ako je to moguće zakonski riješiti, predlažem da se ugostitelj obvezuje da mora istaknuti taj besplatni info telefon uz opasku da ga je moguće prijaviti poreznoj upravi ako ne izda fiskalizirani račun (istaknuti na objektu, ali ne bi bilo loše i na svakom stolu da svaki potrošač to može vidjeti). Naravno, država bi trebala voditi brigu o tome da nema nedodirljivih, da nema iznimaka. Isto postupanje prema svakome. Kazne drastične. A ne kao što imam slučaj sada gdje porezne inspekcije negdje dolaze i više puta, a negdje i nekome nikad. To je neprihvatljivo. Pritom naravno i porezna mora biti oprezna u slučaju zlonamjernih, neobjektivnih prijava. Ali, ako neki lokal prijavi veći broj potrošača, porezna bi zahvaljujući prikupljenim podacima trebala i morala riješiti problem s tim ugostiteljem. Samo na taj način ovo društvo može ići naprijed.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve