Njemački Eurodis od 1. srpnja potpuno operativan u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 28. lipanj 2013. u 14:49
Hrvatska pošta smatra da im je, zbog sporazuma koje imaju s partnerima, pozicija stabilna

Carinske kontrole bit će uklonjene na prijelazima Hrvatske s ostalim članicama EU, a kao rezultat toga troškovi će biti znatno smanjeni za prekogranične prijevoze.

Njemačka logistička grupacija Eurodis će biti među prvim stranim tvrtkama koje će u Hrvatskoj krenuti s biznisom zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju.

Eurodis je osnovan 2008. kao trgovačko društvo u njemačkom Weinheimu, a glavna djelatnost mu je usklađivanje poslovanja najznačajnijih distributera pošiljki na području Europe putem cestovnog prijevoza. Naime, ova mreža cestovnih autoprijevoznika svojim uslugama pokriva 34 zemlje sa 37 logističkih centara i 640 depoa. Iako je na neki način Eurodis nazočan i u državama poput Srbije te BiH, a bio je preko Austrijske pošte od 2010. i u Hrvatskoj, njihov fokus je gotovo u potpunosti na zajedničkom EU tržištu. Kako je jedan od osnivača tvrtke 2008. bila i Austrijska pošta (AP), ne čudi da je Overseas Express, koji je u vlasništvu AP-a, postao Eurodisov partner u Hrvatskoj. Boris Brković, direktor Overseasa, naglašava da ulazak u EU za njegovu tvrtku znači jače povezivanje s Eurodisom te veću integraciju u UPS sustav."Tržištu ćemo tako odmah po ulasku u EU ponuditi cijeli set novih usluga.

 

Rožaj

Ulazak Hrvatske u Europsku uniju omogućit će DPD-u u Hrvatskoj jednostavnije, brže i kupcima pristupačnije međunarodne isporuke u i iz nove članice Europske unije

Zbog novih usluga, a i zbog same činjenice da se radi o slobodnoj trgovini, očekujemo značajan rast broja paketa u međunarodnom prometu", kaže Brković. Iz te tvrke ističu da trenutno drže 40 posto hrvatskog tržišta, a otvaranjem tržišta prema Europi očekuju daljnje povećanje kako domaćeg, tako i međunarodnog prometa. Suradnju Overseasa i Eurodisa pozdravljaju i u britanskoj pošti UK Mail, koji je također dio Eurodisa, a iz kojeg naglašavaju da će rušenjem carinskih barijera sada biti jednostavnije, jeftinije i brže razmjenjivati pošiljke između Velike Britanije i Hrvatske."Promet međunarodnih pošiljki bilježi stalan rast te očekujemo da će, nakon ulaska Hrvatske u EU, ojačavanjem suradnje s hrvatskim partnerom, biti povećan obujam našeg međunarodnog prometa", istaknuo je Guy Buswell, predsjednik Uprave UK Maila. U Hrvatskoj pošti (HP) znaju za dolazak Eurodisa, no smatraju da je usprkos tome njihova pozicija, zahvaljujući sporazumima koje imaju sa svojim partnerima, stabilna.

"Hrvatska pošta, kao nacionalni poštanski operator, ima kontinuiranu međunarodnu suradnju s ostalim europskim poštanskim operatorima. Naravno da s ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, HP razvija i ugovara nove suradnje za ekspresnu dostavu, točnije uslugu hpekspres, a koja je liderska kurirska dostava na području naše zemlje. U ovom trenutku možemo istaknuti da Pošta ima ugovore o partnerstvu sa slovenskom i njemačkom poštom/DHL-om, kao i EPG-om (European Parcel Group) te je u pregovorima s ostalim potencijalnim partnerima", navodi Jo Kempen, iz Ureda za komunikacije HP-a. U pošti ističu svoju EMS uslugu (Express Mail Service), a koja označava međunarodnu suradnju nacionalnih poštanskih operatora diljem Europe i svijeta. Upravo EMS usluga, kaže Kempen, potvrđuje da su najveći svjetski igrači prepoznali Hrvatsku poštu kao najkvalitetnijeg partnera na našem tržištu.  Na hrvatskom tržištu već duže vrijeme posluje i DPD Croatia, koji je dio Geopost grupe u potpunom vlasništvu francuske nacionalne pošte La Poste. DPD u Europi dostavi 2,5 milijuna paketa dnevno, a u Hrvatskoj očekuju snažan međunarodni rast uz niže cijene usluga. Kako se radi o grupaciji koja ima vlastite tvrtke u 40 zemalja, sa 800 depoa, 24 tisuća zaposlenih i 18 tisuća vozila, DPD nema potrebe za strateškom suradnjom s drugim partnerima.

"Ulazak Hrvatske u Europsku uniju omogućit će DPD-u u Hrvatskoj jednostavnije, brže i kupcima pristupačnije međunarodne isporuke u i iz nove članice Europske unije. Dramatično će se pojednostaviti i ubrzati poslovanje. Dugotrajan i skup postupak carinjenja za robu koja se prevozi između Hrvatske i 27 drugih država članica EU će nestati. Carinske kontrole bit će uklonjene na graničnim prijelazima s ostalim članicama EU i roba će moći slobodno biti poslana između Hrvatske i drugih država EU bez carine. Kao rezultat toga, troškovi će biti znatno smanjeni za prekogranične prijevoze", naglašava Snježana Rožaj, PR menadžerica u DPD-u. Iako u Hrvatskoj CityEx drži značajan dio tržišta kurirskih usluga, dolazak Eurodisa ne bi trebalo, kažu, imati ozbiljnijih efekata na njihov bizinis. CityEx je usmjeren   na hrvatsko tržište te ne nudi međunarodne usluge.  

Komentirajte prvi

New Report

Close