Nautičke turiste kradu nam Turska, ali i Grčka, a ovo je osnovni razlog

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Sezona u Nautičkom turizmu već se je počela prije mjesec dana i ona traje najduže, oko 8 mjeseci. Kakvu se sezona očekuje i jesu li Grci zbog državnim subencija odvukli dio gostiju jedno je od pitanja na koja su u Dobro jutro, Hrvatska govorili Robert Penda, pomoćnik u ministarstvu turizma, Roko Vuletić, predsjednik Udruge nautički sektor pri HUP-u i Sean Lisjak, predsjednik udruženja marina pri HGK.

Pende kaže da je nautička sezona tek počela, zadovoljan je za sada i očekuje da će sezona biti na razini prošlogodišnje. 

Vuletić je rekao da prema informacijama s terena podaci i nisu tako sjajni - mi jesmo lider u svijetu u jednom segmentu nautičkog turizma i to u iznajmljivanju plovila bez posade. Od kolega koje imaju čarter agencije dobivaju informacije da je s nekih rastućih tržišta došlo do otkazivanja postojećih rezervacija radi hrvatskih povećanja cijena, što je bio veliki trend posljednjih godina, iako je čarter najmanje dizao cijene, obzirom na rast ponude i konkurencije. 

Dodao je, objavio je HRT,  da gosti sve više traže paket -aranžmane i sve je manje klasičnih nautičkih gostiju - žele imati cijeli paket od avionskih transfera, smještaja, gastronomske ponude, a sve je to poskupjelo, uključujući i vezove u marinama. - U kombinaciji s najavljenom recesijom ljudi postaju malo oprezniji što se tiče potrošnje, žele upoznati nove destinacije, a Grčka i Turska trenutno jako rastu, kazao je. 

Lisjak je kazao da se ne boje otkazivanja rezervacija, nautika je žilava djelatnost i u posljednjih 15 godina imamo kontinuitet. Dodao je da moramo biti oprezni jer su se otvorila nova tržišta koja su do nedavno bila izbjegavana iz sigurnosnih i ostalih razloga. Smatra da ako ostvarimo prošlogodišnje rezultate, da možemo biti zadovoljni. 

Rekao je da smo lani od turizma zaradili 860-ak mil kn, a 72 % je ostvareno od prihoda od veza, što smatra da nije dobro jer je ovih 30-ak % izvanpansionska potrošnja u marinama. Dodao je kako treba naći način da se postojećim investitorima omogući da investiraju u marine, u tih 30-ak % kako bi izvanpansionska potrošnja u marinama bili 70-ak % jer će se tada ostvariti značajniji rast prihoda. 

Napomenuo je da je poskupljenjima zabilježen određeni pad tranzita, dodaje da moramo biti oprezni s politikom cijena i trebali bi biti što konkurentniji. 

Pende je rekao da što se tiče promidžbe, u prvom planu su nautika, nautički turizam i sportovi na moru. Osvrnuo se na potrošnju nautičara, kaže da vrlo dinamično raste - to su najbolji potrošači. 

Vuletić smatra da treba pojačati promidžbene aktivnosti na novim tržištima - Austrija, Njemačka, Slovenija, Slovačka i Češka su naša tradicionalna tržišta, treba se okrenuti rastućem američkom ili Skandinavskom tržištu.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve