Najviše pritužbi u trgovini – 11.251, u osiguranju 86

Autor: Valentina Wiesner Mijić/VL , 10. lipanj 2015. u 22:01
Foto: Goran Stanzl / Pixsell

Sporovi potrošača i trgovaca morat će se rješavati i – internetom, 70 posto započetih postupaka mirenja uspješno završi.

Hrvatski su potrošači sve osvješteniji o svojim pravima i za njih se bore predstavkama, žalbama i prigovorima, često i tužbama. I dok je najviše pritužbi lani bilo u sektoru trgovine, čak 11.251, u osiguranju se, primjerice, broj predstavki Hanfi smanjio na 86 s 122, koliko ih je bilo 2013. Razlog bi mogla bi biti veća financijska pismenost.

Najčešći je razlog predstavki postupanje je društava za osiguranje pri obradi odštetnih zahtjeva, istaknula je Darja Tirić iz Hanfe, na panelu o alternativnom rješavanju sporova koji je organizirao Hrvatski ured za osiguranje. No, nije Hanfa jedino mjesto kojem se građani mogu obratiti: tu su i Centar za mirenje i institut pravobranitelja u osiguranju pri HUO-u. Preko Europskog potrošačkog centra mogu rješavati i prekogranične sporove kad su u inozemstvu ili s njim posluju.

O trendu pomaka k takvom načinu rješavanja sporova između osiguranika i osiguravatelja, mirenjem, svjedoče podaci iz drugih zemalja EU. U Njemačkoj se odvija više od 20.000 postupaka mirenja godišnje, u Francuskoj je njihov broj od 2000. rastao 30 posto, istaknula je Maja Mabić iz Velebit osiguranja. “U izradi je novi zakon kojim ćemo potrošačima morati osigurati mogućnost alternativnog rješavanja potrošačkih sporova, ali i rješavanje sporova preko interneta. Trebali bismo to regulirati do srpnja, ali malo ćemo kasniti”, rekla je Đema Bartulović, voditeljica Službe za zaštitu potrošača u Ministarstvu gospodarstva. Nives Grgurić, voditeljica Centra za mirenje HUO-a, ističe da se mirenje može provoditi i ako traje postupak na sudu, a za oštećene je osobe postupak besplatan.

Obično se problem riješi na jednom do dva sastanka. Takvo je i iskustvo Ivice Veselića, suca Županijskog suda u Zagrebu koji radi kao izmiritelj. Ističe da rijetko ne uspije u mirenju, ali i da se općenito gotovo 70 posto započetih postupaka mirenja uspješno završi.

Komentirajte prvi

New Report

Close