Mladi se boje zakoračiti u poduzetnički svijet

Autor: Davor Ivanov/VL , 18. travanj 2014. u 13:31
Foto: večernji list

Vojska stručnjaka koja bi mladima trebala pružiti pomoć, često je prepreka, ističe mlada i uspješna poduzetnica.

Na prvom međunarodnom kongresu ''Towards Green Growth: Entrepreneurship and Innovation in Tourism" ili "Prema zelenom razvoju: Poduzetništvo i inovacije u turizmu'' koji će u Dubrovniku od 27. do 30 travnja okupiti eksperte za turizam iz 18 zemalja,  jedna od govornica biti će i Marine Laviec, mlada i uspješna poduzetnica iz Francuske koja svojim radom nastoji  doprinijeti razvoju poduzetništva diljem svijeta.

S partnerom Ouahide Dibaneom snimila je film u kojem su predstavljeni rezultati istraživanja o poduzetništvu u nekoliko zemalja (Francuska, Belgija, Alžir, Québec, SAD). Interaktivni film namijenjen je svim osobama koje svjesno ili nesvjesno imaju poduzetničku energiju: mladima, studentima, osobama slobodnih zanimanja, poduzetnicima, nastavnicima ili bilo kojim drugim zanimanjima na ovom području. Od 2012. korišten je u mnogim zemljama diljem svijeta s velikim uspjehom, u raznim institucijama – školama, sveučilištima ili organizacijama koje su zadužene za stručni i gospodarski razvoj. Idealno je i originalno sredstvo za razna događanja, tečajeve i konferencije o poduzetništvu.

Predstavite nam rezultate vašeg istraživanja o poduzetništvu. S kojim se strahovima susreću mladi poduzetnici s idejom i koje su najčešće prepreke na putu do njene realizacije?

Istraživanje smo provodili u nekoliko zemalja i otkrili kako je poduzetništvo među mladima posvuda popularna tema. U Francuskoj čak 50% mladih želi postati 'samostalno' tijekom profesionalne karijere, no problem je u činjenici što njih samo 2 do 3 posto uspije pokrenuti vlastiti posao nakon školovanja. Otkrili smo kako se mnogi mladi ljudi boje ulaska u 'poduzetnički svijet', u čemu ih često koči mišljenje obitelji, prijatelja ili učitelja. Vojska stručnjaka koja bi mladima trebala pružiti pomoć, često je prepreka.

Kako putem novih tehnologija zainteresirati mlade za poduzetništvo?

Primijetili smo kako se većina metoda kojima se pokušava razviti 'poduzetnički duh'ne bavi pravom paradigmom: u središtu razvoja poduzetništva nije unaprjeđenje tehničkih vještina, već mijenjanje ljudskih duša. Tehnologija se ne bi smjela koristiti samo kako bi se poduzetništvo prikazalo u što privlačnijem svjetlu. Naš interaktivni film“Free Creativity !!! The first step… ” pokušava mlade osloboditi straha od poduzetništva i prepreka za koje misle da će susresti.

Start-up trendovi u Francuskoj? Koji su najpopularniji start-upovi i u kojim se segmentima mladi najčešće odlučuju na takav oblik poslovanja?

Osobno, nisam poklonik 'start-up' koncepta. Kad se netko odluči baciti upoduzetničke vode, mora prihvatiti da postoji mogućnost kako će izgubiti sve što je imao prije: financijsku sigurnost, podršku obitelji…. Zato mislim da je termin 'start up'besmislen i za mene vrlo kontradiktoran koncept. Ekonomski sustav 'Start-up'-a najčešće se bazira na digitalnom konceptu, no biti 'digitalan' nije dovoljno da bi se bilo'inovativnim', a skupiti veliku količinu novca nije dovoljno da bi kompanija postala održiva. U prilog tome, govori i činjenica kako većina start-upova propadne nakon nekoliko mjeseci ili godina. Mjeriti poduzetničku vrijednost putem 'start-up' trenda prilično je opasno.

Kako ocjenjujete poduzetničku klimu u Francuskoj? Koliko država podupire mlade poduzetnike?

Francuska vlada poduzima velike napore kako bi podržala razvoj poduzetništva. Godišnje za poduzetničke poticaje izdvaja više od 2,7 milijarde eura. Ipak, mjere nisu rezultirale željenim rezultatima budući da mlada poduzeća ne traju dugo i ne stvaraju nova radna mjesta (čak 90% novoosnovanih kompanija uopće nema zaposlenik). Stopa nezaposlenosti mladih iznosi 20% pa moramo pronaći novi način za promoviranje i razvoj poduzetništva.

U poduzetništvo se zaljubila u Ekvadoru

Marine Laviec je prvostupnica političkih znanosti (Sveučilište u Grenobleu) i magistrica međunarodnih odnosa (Sveučilište u Lilleu). Svoje je akademsko obrazovanje stjecala i na Sveučilištu u San Diegu, a u poduzetništvo se zaljubila u Ekvadoru, gdje je živjela neko vrijeme. Radila je u više različitih organizacija koje djeluju u područjima ljudskih prava, izdavaštva, e-obrazovanja, socijalnog poduzetništva i sveučilišnog obrazovanja. U dobi od 30 godina, Marine jeosnovala vlastitu kompaniju, kako bi i sama doprinijela razvoju poduzetništva diljem svijeta.Njezina tvrtka Andalma potiče i upravlja odnosima s obrazovnim sustavom, omogućava profesionalnu integraciju i upravlja ekonomskim razvojem organizacije nudeći treninge i savjetodavne usluge koje se temelje na interaktivnom filmu „Free Creativity“. Kao mlada žena u poduzetništvu, otvorena je prema svijetu te je vrlo ponosna i počašćena što će imati priliku aktivno sudjelovati na Kongresu u Dubrovniku.

Komentari (4)
Pogledajte sve

U Hrvatskoj ima vrlo vrlo malo poduzetnika. Većina su lopovi ili robovi…

Država će normalnog čovjeka svojim postupanjem, zakonima i pravilnicima pretvoriti u jedno ili drugo, u promilima se pojavi poduzetnik, ali uglavnom više kao iznimka..

Pravosuđe te ne štiti, država reketari, a lažni i pokvareni kupci čekaju u magli! Pa ti uđi ako si pametan, i častan….. [emo_mrgud]

I live in Zagreb, but I am a businessman from New Zealand: an exceptionally well performing country economically.
If young people especially, and anyone generally, are needed to begin businesses and develop ideas, the following need happen:
1. Company registration: needs to be fast, easy and cheap(or even free).
2. ‘Business purpose’ should be eliminated. This aspect of registering a company’s purpose doesn’t exist in sucessful economies,it doesn’t matter where profit comes from.
3. Opening a company should not be subject to; parafiscal fee’s, strange non-profit tax obligations, or insisting on an employee (meaning that minimum monthly contributions of about 2000kuna must be paid).This is, in effect, a ‘tax on capital’.
4. Closing a company should be fast, easy, free.

I could go on to include every impediment to business in this country, but its enough to say that a company is expensive for anyone with ideas and a willingness to strive, but little or no capital.

Ovaj naslov sve govori. Imam 36 g. i borimse da preživim. Počeo sam prije 18 g. sa otvaranjem obrta i mislio sam da ču uspijeti. Međutim nikako da se pomaknem od početka. Potrošio sam koji milijun kuna a nisam se pomaknu ništa naprijed i danas razmišljam o tome da odustanem i odem u drugu državu što sam na početku svoje poslovne karijere htijeo otiči u ameriku. Međutim odlučio sam pokrenuti posao ovdije gdje sam rođen i to je največa greška. Perspektiva je bila obečavajuča odnosno nisam ni mogao misliti da mogu upasti u birokraciski odnosno politički mlin iz kojeg je jedini izlaz propast. Zakone nam donose ljudi koji nemaju veze sa stvarnošču a kao šečer na kraju glavnu odlulu provodi vam lokalna samouprava ilitiga općina koju nitko ne kontrolira i nema institucije koja provodi kontrolu a u zakonima nema sankcija za vodstvo u općini. Jednostavno ako nemate nekoga tko vas može zastupat u opčini morate imati pono novaca za podmićivanje, međutim ako to nemate nemorate ni pokušavat radit jer je neuspijeh zagarantiran. Pokušao sam na sve poznate institucije i nisam uspio ništa, pokušao sam i preko medije međutim nitko nije želio objavit takvo nešto odnisno nisu se htijeli zamjeriti lokalnov vlasti. ovo je napisano opčenito, nisam dotaknuo moj problem jer bi mi falilo znakova.

New Report

Close