Metro s projektom Moj dućan napada Konzumov Plus market

Autor: Snježana Vujisić Sardelić , 02. kolovoz 2010. u 22:00

Veletrgovci su do sada uglavnom utjecali na gašenje malih trgovina, a sada ih, kada su i veliki u problemima, vezuju uz sebe

Trgovački obrt Fenix iz Ivanca prošli je tjedan postao član Metroovog lanca malih i srednjih trgovina pod nazivom “Moj dućan”. No, vlasnica obrta Branka Korpar nije htjela iznositi detalje aranžmana s Metroom. Naglasila je tek da su s novim ugovorom dobili veće rabate nego što su imali dosada te niz drugih pogodnosti, a da s Metroom rade od prvog dana njihova poslovanja u Hrvatskoj. U Metrou pak, iz kojeg je u ponedjeljak pušteno priopćenje o pokretanju nezavisnog lanca malih i srednjih trgovina pod nazivom Moj dućan kojim se, kako kažu, trgovcima omogućuju posebni uvjete nabave i snažna promotivna podrška, nisu bili dostupni za detaljniji komentar projekta. Naveli su samo da je u lanac već uključeno 400 trgovina te da do kraja 2011. godine planiraju okupiti 1.000 trgovina na području cijele Hrvatske.

Skuplje u malim trgovinama
U trgovačkim krugovima projekt je odmah komentiran kao “napad na Todorića” s obzirom da je Konzumova veleprodaja Velpro sličan vid suradnje s malim trgovcima pod nazivom Plus market započela još 2007. “Metroov koncept je zapravo preslika odnosa iz Plus marketa. Međutim, u Plus marketu mali trgovci rade isključivo s Velproom i odnosi su puno čišći, dok je Metro istodobno i maloprodaja i veleprodaja zbog čega osobno smatram da projekt Moj dućan neće zaživjeti u onim sredinama u kojima Metro nema svoje trgovine. Isti artikli u malim dućanima uvijek će više stajati nego u Metrou, čime akcija gubi smisao. No, u svakom slučaju je dobro da veliki trgovci vezuju male na sebe”, smatra Boris Vukelić, predsjednik Ceha trgovaca pri Hrvatskoj obrtničkoj komori. No, Vukelić iskazuje skepsu prema navodu iz Metroa da je projekt već uključeno 400 malih trgovaca. “Nemam saznanja o tolikom obuhvatu pa mislim da su u Metrou toj brojci priključili i kupce koje imaju u svojoj veleprodajnoj evidenciji”, kaže Vukelić.

Prijelomna godina
“Ova će godina biti prijelomna za trgovačku branšu. Veletrgovci su sa svojim uvjetima do sada uglavnom utjecali na gašenje malih trgovina, a sada ih, kada je situacija i za velike problematična, vezuju uz sebe ne bi li tako ojačali vlastite pozicije. No, dugoročno, to neće koristiti malim trgovcima”, smatra jedan sugovornik Poslovnog dnevnika iz reda velikih trgovaca. No, za razliku od informacija na temelju kojih je Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja napravila i objavila analizu tržišta maloprodaje u 2009. koja je pokazala da se održavaju savezi sklopljeni u svrhu jačanja tržišne pozicije iako su zabilježeni brojni “prijelazni rokovi”, taj je poduzetnik Poslovnom dnevniku potvrdio da se raspalo partnerstvo Mercatora-H, Plodina i Bille. “Zajednička tvrtka za nabavu prestala je s radom pa su poslove za 2010. ove tri kompanije zasebno ugovarale. Razlog je jednostavan – Mercatoru i Billi promet je pao za više od 15 posto, a Plodinama je rastao 16 posto pri čemu je savez počivao na dogovoru o zajedničkoj nabavi dok sve kompanije bilježe rast. Kad se to promijenilo, savez se raspao”, kaže jedan od sudionika saveza.

Kraj saveza

Gubitak zajedničkog tržišnog udjela
Raspadom saveza Plodine, Mercator i Billa gube zajednički tržišni udio koji se, prema prihodima ostvarenim u 2009. kretao između 15 i 20%. Tržišni udio NTL Grupacije u 2009. bio je između 20-25%, Konzum je imao udjel između 25-30%, a Ultra Gros Grupacija manje od 5%.

Komentirajte prvi

New Report

Close