Lončar odustao od smartphonea i spasio HG Spot

Autor: Bernard Ivezić , 02. ožujak 2015. u 22:00
Najavljena je i nova trgovina u Splitu koja se otvara u srijedu/Dalibor Urukalović/PIXSELL

Prije pojave Forcebooka svega pet posto prodaje mobitela odvijalo se mimo operatera, a danas je taj udio 10 posto, kaže Saša Lončar.

HG Spot, IT trgovac koje je prije godinu i pol staru slavu povratio lansiranjem prvog hrvatskog smartphonea marke Forcebook, odlučio se povuči iz tog segmenta poslovanja.

Saša Lončar, vlasnik i direktor HG Spot Informatike kaže da ne planira na tržište izbacivati nove modele Forcebook pametnih mobitela i tableta. "Stat ćemo na loptu s Forcebook mobitelima i tabletima te ćemo se orijentirati na Apple, Samsung i HTC", kaže Lončar. Navodi da su se Forcebook pametni mobiteli prodavali odlično. Jedini drugi proizvod koji se po prodaji može uspoređivati, tvrdi Lončar, je primjerice iPhone. Štoviše, rezultati prodaje s početka prošle godine ukazuju da su hrvatski brendovi tableta Forcebook, Vivax i H18 u Hrvatskoj zajedno držali gotovo 20 posto tržišnog udjela i bili prodavaniji od iPada. "Ljudi su samo Appleove proizvode tražili tom silinom, ali treba razlikovati Forcebook od Applea. Moj cilj s Forcebook mobitelima bio je predstaviti B brend koji je cijenovno povoljan i koji služi da kupce upozna s novom tehnologijom i u tome sam ostvario veliki uspjeh", kaže Lončar.

 

25posto

očekivani je rast HG Spota u 2015. godini

Dodaje da su neki od A brandova doslovno pojavu Forcebooka doživjeli kao izravnu konkurenciju. No, za njegovu odluku, naglašava, utjecale su druge stvari. "Vjerujem da je HG Spotov Forcebook jedan od glavnih razloga zbog čega se u Hrvatskoj razvila kupnja mobitela mimo operatera, što je u ostatku Europe uobičajeno", kaže Lončar. Pojašnjava da se u Hrvatskoj prije svega pet posto prodaje mobitela odvijalo mimo operatera. Danas je taj postotak 10 posto. Očekuje da će nastaviti rasti, jer u EU se kreće između 23 i 25 posto. Međutim, kako se može primijetiti na tržištu, cijene mobitela B brendova su pale, konkurencija se povečala i HG Spot sada traga za profitabilnijim nišama. Lončar to nije želio komentirati. Naglašava pak da ne odustaje od Forcebook brenda. "Taj brend će ostati poput proroka za nove IT tehnologije koje će se tek pojaviti u Hrvatskoj i zato sam lani predstavio 3D printer", kaže Lončar.

U HG Spotu tvrde da su lani prodali 300 komada Forcebook 3D printera. Kad se uračuna cijena od gotovo tisuću eura po komadu dolazi se do podatka da je trgovac na tom proizvodu uprihodio čak dva milijuna kuna. Lončar pojašnjava da mu je vlastiti brend otvori prostor za pozicioniranje prema dobavljačima, doveo kupce i stvorio prepoznatljivost. "Zato treba ulagati u domaće brendove", ističe Lončar. Rezultat takve poslovne politike je da je lani zabilježio rast prihoda od 20 posto na 63 milijuna kuna te dvostruko veću neto dobiti od 2,5 milijuna kuna. Također povećao je broj zaposlenih s 29 na 47 te dalje zapošljava. "U posljednjih par dana HG Spot je zaposlio još osam ljudi, a u kraćem razdoblju zaposlit ćemo još desetak novih zaposlenika koji će biti zaduženi za nove i postojeće projekte", kaže Lončar.

Dodaje da novu trgovinu otvara u srijedu. To će biti druga trgovina u Splitu. Na pitanje zašto to radi kad u Zagrebu, koji je daleko veći grad, ima samo jednu trgovinu, odgovara da žele i dalje biti drugačiji. "Ta različitost je ono što prepoznaju kupci i ono što nam uspjeva, a konkurenciju ne pratim, jer vjerujem da svatko od njih ima svoj put, svoje probleme i prednosti, a ja naš put znam i različit je od puteva konkurencije", kaže Lončar. Navodi da mu je na rast prihoda veliki utjecaj imao povratak ozbiljnih srednjih i velikih tvrtki koje ponovo surađuju s HG Spotom.

Navodi da je tržište maloprodaje hardvera, posebno kad se uračunaju i telefoni, u blagom rastu. "Mi smo tu povećali udio na tržištu i to tako da smo ostali u prodaji roba i usluga samo u IT-u, a najviše nam je porasla prodaja laptopa i to za 50 posto", kaže Lončar. Navodi da ide sve, poput telefona, tableta i netbooka. Za laptope kaže da su rasli zbog bogatije ponude i izbora koji su donijeli proizvođači. "U 2015. očekujem da će se rast prihoda HG Spota nastaviti po stopi od 25 posto, te da ću na kraju godinu imati i rast dobiti od minimalno 25 posto", zaključuje Lončar.

Komentari (6)
Pogledajte sve


1,5 godina da shvati koliko je to bila g l u p a odluka? Mozda gospon nije i d i o t ali nema srece sa razmisljanjem???

svo to vrijeme se on zrtvovao radi nas, da nam bude bolje u zivotu [emo_smijeh]

i da se izjednacimo s ostatkom Europe [emo_zloban]

1,5 godina da shvati koliko je to bila g l u p a odluka? Mozda gospon nije i d i o t ali nema srece sa razmisljanjem???

Dobro je iskoristio gotovi proizvod koji se može i kod nas naručiti po komad iz Kine i koji se tamo prodaje od strane hrpetine tvrtki sa rebrandingom kao domaćeg proizvoda, a s njime veze nema.
Prethodno rušenje tvrtke širenjem na nešto što joj ni nije ciljana publika — bijela tehnika; preveliko širenje uz pad kupovne moći građana doveli su do čega su doveli – makar za ovaj zadnji detalj je lako biti general poslije bitke, ipak ostaje dojam da se htjelo daleko previše u daleko premalo vremena. Opet se vide naznake istog s prognozama godišnjeg rasta od 25%.

@worlock – potpisujem 100% iako si zaboravio izlet u zastupstvo Brabusa [emo_smijeh][emo_smijeh][emo_smijeh] Oni s managementom i obrazovanjem nemaju veze! Inače članak je katastrofa od nestručnosti…

New Report

Close