Kupnja Gripena uvjet za narudžbu 800 milijuna dolara vrijednih brodova?

Autor: Poslovni.hr , 02. ožujak 2013. u 15:45
Ilustracija (Foto: Boris Scitar/PIXSELL)

Podatak dobiven od Šveđana o tome kako bi se ukupni iznos narudžbi kroz nekoliko sljedećih godina mogao popeti na čak 700 do 800 milijuna dolara zvuči iznimno dobro.

Saab još uvijek nije odustao od pokušaja prodaje aviona Gripen Hrvatskoj, a kao glavni adut u tome i dalje forsira brodogradnju, piše Novi list.

Predugovor o gradnji šest tankera za kompaniju Wisby Tankers  koji je jučer objavljen samoje  'vrh sante leda', a u cijeloj je priči važno kako će se hrvatska Vlada postaviti oko kupnje švedskih aviona, navodi Novi list.  Kako se doznaje od švedskih izvora, predstavnici Saaba, Wisby Tankersa i još jedne švedske brodarske firme prije desetak dana su posjetili brodogradilišta Uljanik i 3. maj. Pritom su predtavili svoj plan o velikim količinama narudžbi do 2020. godine, pri čemu je ovaj predugovor za šest brodova tek prvi kontigent koji bi naručili.

Podatak dobiven od Šveđana o tome kako bi se ukupni iznos narudžbi kroz nekoliko sljedećih godina mogao popeti na čak 700 do 800 milijuna dolara zvuči iznimno dobro, no jasno je da u tako dobrom poslu postoji i 'velika kvaka', piše Novi list. Naime, švedski brodari uvjetuju gradnju ovih brodova uključivanjem u offset u slučaju kupnje aviona. Iz krugova bliskih Saabu dolaze informacije kako bi im najdraže bilo da se odmah ide u kupoprodaju, ali da bi bili zadovoljni i ukoliko bi se program narudžbi brodova zaveo i kao predoffset, odnosno posao koji bi se računao pod offset ukoliko i kasnije dođe do kupnje Gripena. 

Komentari (7)
Pogledajte sve

Švedska nam treba postati uzor u politici i gospodarstvu. Taj avion je najbolji aviona za našu konfiguraciju.


Hrvatska bez potrebe forsira avione kao sredstvo naoružanja,ako se ikad desi rat na ovim prostorima bolja opcija je kompletna pokrivenost protuzraćnim sustavom od kojih bi veći dio bio blizu strateških položaja,naša konfiguracija terena bi nam omogućila obranu svakog dijela zemlje bez obzira odakle stiže prijetnja ali ovo oko aviona je više političko mešetarsko pitanje u kojem po običaju mi ispadamo pušioničari

Hrvatska je dužna kao članica NATO-a provodit air-policy nad svojim nebom, a to se radi isključivo lovcima u zraku. Zemlja koja se odrekne svoje avijacije, plaća susjednoj članici NATO-a obavljanje tog nadzora, kao baltičke zemlje Poljskoj naprimjer.

Hrvatska će po običaju vjerojatno odabrat onu lošiju varijantu.

Hrvatska bez potrebe forsira avione kao sredstvo naoružanja,ako se ikad desi rat na ovim prostorima bolja opcija je kompletna pokrivenost protuzraćnim sustavom od kojih bi veći dio bio blizu strateških položaja,naša konfiguracija terena bi nam omogućila obranu svakog dijela zemlje bez obzira odakle stiže prijetnja ali ovo oko aviona je više političko mešetarsko pitanje u kojem po običaju mi ispadamo pušioničari

Otprilike kao da mi možemo sami napraviti aviona. Samo sa kojim smislom? Da li će nam trebati za rastjerivanje prosvjednika? Robna razmjena je dobra za robu koja nam treba. Ne znam za što nam trebaju avioni. Državu nam uništavaju i bez topova – kreditima i kamatama. reforma.blog.hr

New Report

Close