Kreativne i kulturne industrije (KKI) u Hrvatskoj ostvaruju 15 milijardi kuna prihoda i u BDP-u sudjeluju s 3,5 posto

Autor: HUP , 30. srpanj 2015. u 21:59
Ivana Nikolic Popovic/Goran Jakus/PIXSELL

Ova grana zapošljava 124.000 ljudi, a u recesiji se pokazala otpornijom od većine drugih.

U organizaciji HUP-Koordinacije kreativnih i kulturnih industrija (HUP-KKKI) i Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija prezentirani su rezultati nacionalne "Studije mapiranja sektora kreativnih i kulturnih industrija" koju je izradio Ekonomski Institut u Zagrebu.

Rezultate studije predstavila je Ivana Rašić iz Ekonomskog instituta u Zagrebu te naglasila da se udio bruto dodane vrijednosti koju ostvaruju tvrtke kreativnih i kulturnih industrija u hrvatskome gospodarstvu povećao s 3,2% u 2009. godini na 3,5% u 2013.  Pritom najveći rast bruto dodane vrijednosti ostvaruju podsektori: arhitektura, računalni programi, igre i novi mediji, oglašavanje, muzeji, knjižnice i baština, film i fotografija. Poslovni subjekti u kreativnim i kulturnim industrijama čine čak 5,7 posto ukupnog broja poslovnih subjekata hrvatskog gospodarstva u 2013. godini.

Među poduzećima u kulturnim i kreativnim industrijama prevladavaju mikro poduzeća s do 10 zaposlenih. Poslovni sektor kreativnih i kulturnih industrija je u 2013. godini ostvario približno 15 milijardi kuna prihoda ili 2,4 posto ukupnoga prihoda svih poduzeća u Hrvatskoj i 4,6 milijardi kuna bruto dodane vrijednosti ili 3,5 posto bruto dodane vrijednosti svih poduzeća u Hrvatskoj. "Sektor se pokazao otpornijim na recesiju od ostatka gospodarstva, a razlog leži u primjeni nove paradigme gospodarstva s fokusom na male i kvalitetne timove ljudi, ulaganje u njihovo obrazovanje i u specijalizirane proizvodnje",  izjavila je Ivana Nikolić Popović, predsjednica HUP- KKKI.

Komentirajte prvi

New Report

Close