Klasterima po dva milijuna kuna

Autor: Marija Brnić , 29. listopad 2007. u 06:30

Prva dva klastera osnovana kroz projekt Hrvatska izvozna ofenziva, klaster male brodogradnje i klaster voda Aqua Adria, danas će sklapanjem ugovora u Ministarstvu gospodarstva osigurati i sredstva za početak rada. Ministar gospodarstva Branko Vukelić potpisat će s predstavnicima dvaju klastera ugovore o sufinanciranju, kojima će svakome od njih osigurati po dva milijuna kuna za početne aktivnosti. Oba su klastera registrirana kao trgovačka društva tijekom prošlog mjeseca, a ciljevi su im povezivanje poduzetnika radi zajedničkog nastupa u plasmanu i samoj proizvodnji. Klaster male brodogradnje okupio je zainteresirane male poduzetnike u proizvodnji brodova koje povezuje želja za izvozom, a jedna od ambicija tog klastera je i razvoj brenda male brodogradnje. Članice tog klastera su tvrtke AAG Nautika, AD Brodovi, Bimex – Prom, Brodarski institut, Brodoarmatura, Consmar, obrt Aspar, Edoc, Elan motorni brodovi, obrt za gradnju i popravak plastičnih brodova Grašo, Kompas, Kvarnerplastika, Marservis, Montmontaža – Greben, Nautika Oroslavje, Orka studio, Prinz Adriatic, SAS-vektor, Sibnaval, Staklo S.L.S. i NCP – remontno brodogradilište Šibenik. Cilj je u idućem razdoblju privući nove članice u klaster s obzirom na to da u Hrvatskoj posluje oko 80 malih brodogradilišta i 60-ak remontnih i servisnih centara. Proizvodnju malih brodograditelja u Hrvatskoj karakterizira visok udio uvozne komponente i nizak stupanj međusobne suradnje, što inicijativa povezivanja u klaster nastoji promijeniti. Prvi zajednički nastup klastera planiran je već u siječnju iduće godine na sajmu Boot u Düsseldorfu. Što se klastera Aqua Adria tiče, on je okupio nešto manji broj članova. Osnovale su ga tri tvrtke – Naturalis, Sveti Rok i Bumes, a sjedište mu je u Lovincu. Članice u ukupnoj proizvodnji vode u Hrvatskoj imaju udjel od 12 posto, odnosno 30 posto u proizvodnji prirodne izvorske vode. Članice klastera imaju ukupni kapacitet od oko 250 milijuna litara, što nadmašuje domaće potrebe, a svoju šansu nalaze na stranim tržištima, posebice zemljama Bliskog istoka, Afrike i EU.

Komentirajte prvi

New Report

Close