‘Kaskamo s online kupnjom, rast još na mršavih 12%’

Autor: Poslovni dnevnik , 26. prosinac 2018. u 22:00
Zimska sniženja traju 60 dana/Goran Stanzl/PIXSELL

Danas kreće sezona zimskih sniženja, što bi prosinačku potrošnju moglo pogurati na 13,5 milijardi kuna.

Ovogodišnja potrošnja u prosincu mogla bi za čak milijardu kuna nadmašiti onu u isto lanjsko vrijeme. Procjenjuju tako u Hrvatskoj gospodarskoj komori u kojoj su dali i kraći osvrt na sezonu zimskih sniženja koja službeno počinje upravo danas. 

Iz Komore podsjećaju da će zimsko sniženje trajati 60 dana, te da redovna i nova snižena cijena moraju biti iskazane jasno i vidljivo. Ne proda li trgovac sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha. 

Međutim, u tom slučaju,  nije im dozvoljeno takvu prodaju reklamirati pod egidom "sezonsko sniženje". Mada domaći kupci iz godine u godinu nastavljaju upozoravati na činjenicu da popusti kakve im nude trgovci koji posluju na našem tržištu nisu ni sjena sniženjima na kakva su odavno navikli potrošači u razvijenijim zemljama, situacija se, tvrde u HGK, donekle popravlja. "Posljednjih godina domaći trgovci prate trendove europskih trgovaca po pitanju sezonskih rasprodaja pa se bilježe sve veće stope sniženja.

Dakle, tu možemo govoriti o međunarodnoj konkurentnosti jer zbog usklađenih rokova sniženja naši kupci više ne idu u tolikoj mjeri kupovati u druge zemlje u okruženju", tvrdi direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. 

Međutim, upozorava da je sve veći jaz između domaćeg i stranih tržišta zapravo na polju online trgovine. Iako web šoping globalno godinama strelovito raste, tom segmentu, kaže Ravlić, Hrvatska itekako zaostaje za međunarodnim trendovima. "Hrvatski trgovci još u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online potrošnja u svijetu raste 30 posto godišnje, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto", upozorila je Tomislava Ravlić.   

Komentirajte prvi

New Report

Close