Izborni kodeks Poslovnog dnevnika

Autor: Mislav Šimatović , 05. listopad 2015. u 22:00
Foto: PiXSELL

Izdanja Styrije u Hrvatskoj donijela su zajednička pravila ponašanja u predizbornoj kampanji.

I. Opće odredbe

Poslovni dnevnik nezavisni je medij opće demokratske orijentacije koji ne podržava niti jednu političku opciju. Svoju neovisnu profesionalnu poziciju zadržat će i u izbornoj kampanji, o kojoj će izvještavati uravnoteženo i nepristrano, bez favoriziranja stranaka, koalicija ili nezavisnih lista.
Novinari i urednici Poslovnog dnevnika mogu u svojim tekstovima ili u javnim nastupima (na televiziji, radiju itd.) izražavati svoje političke stavove, ali tako da ni na koji način ne dovedu u pitanje svoj osobni i redakcijski profesionalni dignitet.
Poslovni dnevnik neće dopustiti nikakve pokušaje stranaka i pojedinaca da na bilo koji način interveniraju u sadržaj njegovih izdanja, kao ni sve oblike političkih ili drugih pritisaka na njegove novinare, urednike i njegovu uređivačku politiku.
Poslovni dnevnik bit će odgovoran prema svojim čitateljima i prilikom objave različitih informacija ili dokumenata koji bi mogli kompromitirati stranke ili pojedince koji se kandidiraju za Sabor. To znači:
– provjerit će istinitost informacija ili dokumenata te procijeniti njihovu relevantnost za odluku birača
– navest će kontekst i razloge njihove objave
Poslovni dnevnik zadržava pravo da, u skladu sa svojom uređivačkom politikom, kritički i/ili satirički piše o strankama i kandidacijskim listama.
Poslovni dnevnik potiče što veći izlazak birača na birališta te na taj način sudjeluje u promicanju izbornoga procesa i općenito demokratizacije društva.

II. Medijska zastupljenost i ključne teme

Poslovni dnevnik izbornu će kampanju pratiti u svojim tiskanim izdanjima te na internetskom portalu. Stranke, koalicije i nezavisne liste neće imati jednaku medijsku zastupljenost. Kolika će njihova zastupljenost biti, Poslovni dnevnik odredit će uzimajući u obzir sljedeće kriterije:
– trenutačni odnos snaga u Saboru (broj zastupnika),
– rejting izbornih takmaca u relevantnim predizbornim istraživanjima javnog mnijenja,
– posebnosti svoje uređivačke politike (objavljuje se sadržaj koji zanima čitatelje i gledatelje).
Da bi svojim čitateljima olakšao orijentaciju u mnoštvu političkih programa i poruka, Poslovni dnevnik posebno će preispitati za koje se vrijednosti zauzimaju stranke i pojedinci u sljedećim područjima: 
– gospodarstvo,
– javna uprava i lokalna samouprava,
– obrazovanje,
– populacijska politika,
– socijalna politika,
– politika prema imigrantima,
– mirovinska politika.
Poslovni dnevnik preispitivat će utemeljenost i ostvarivost predizbornih obećanja stranaka, koalicija i pojedinaca, a nakon izbora pratit će njihovu realizaciju.
Poslovni dnevnik pozvat će svoje čitatelje da se pitanjima i komentarima uključe u izbornu kampanju.

III. Etička načela

Poslovni dnevnik protivi se ekstremizmima svake vrste.
U predizbornoj utrci zabranjeno je omalovažavanje na nacionalnoj, vjerskoj, rodnoj i drugoj osnovi. Također, nije dopušteno pozivati na nasilje te poticati nerav­nopravnost spolova. Stoga će Poslovni dnevnik posebno kritizirati stranačke i nezavisne pojedince koji:
– iznose laži i insinuacije o političkim suparnicima,
– šire zlonamjerne ili neutemeljene optužbe protiv bilo kojeg kandidata s namjerom da izazovu sumnju u njegovu lojalnost ili domoljublje,
– ističu fizičke, psihičke i druge osobine suparnika radi njihova omalovažavanja,
– iznose laži i insinuacije o privatnom životu suparnika u izborima i članova njihovih obitelji,
– vrijeđaju i omalovažavaju pripadnike nacionalnih, vjerskih i rodnih manjina.
Poslovni dnevnik pružit će strankama i pojedincima priliku da odgovore na suparničke optužbe koje je objavio u svojim izdanjima.

U Zagrebu, 5. listopada 2015.

Komentirajte prvi

New Report

Close