‘I brendiranje je put do konkurentnosti’

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 09. svibanj 2018. u 22:01
U sklopu jučerašnje konferencije Zagreb brend forum održane su panel-rasprave 'Kako danas brendirati mjesto, regiju, grad..?' te 'Graditi brend ili raditi za brend' , Foto: Jurica Galoić / Pixsell

Čelnici kompanija, gradova i institucija raspravljali o važnosti strateškog promišljanja.

Tematska konferencija Zagreb brend forum (ZBF) koja se u organizaciji Privrednog vjesnika održala u srijedu u Kongresnoj dvorani Zagrebačkog velesajma u prvi je plan postavila najvažnije komponente strateškog brendiranja te na pojedinačnim primjerima kompanija i gradova pokazao zašto je navedeni pristup od iznimne 
važnosti.

Dogradonačelnica grada Zagreba Olivera Majić je u sklopu panel diskusije o učinku dobrog brendiranja gradova ukazala da je zvjezdani status Zagreba rezultat ozbiljnog i iscrpnog posla svih uključenih sudionika.

“Ljudi su najveći čimbenik konkurentnosti. Zagreb je uspješna turistička destinacija zahvaljujući njegovim građanima”, poručila je.

Zlata vrijedan status

Župan Međimurske županije Matija Posavec je na primjeru nedavnog priznanja Financial Timesa i proglašenja Međimurja regijom budućnosti istaknuo da se brendiranju pristupa oslanjajući se na stvarne konkurentske prednosti.

“U našem slučaju, to je blizina drugih europskih zemalja, proizvodno gospodarstvo, prilagođavanje obrazovnog sustava potrebama tržišta rasta, bogata kulturna i prirodna baština, posvećenost razvoju investicijske klime. Uzori su nam zemlje poput Austrije, s efikasnom javnom upravom, razvijenim poduzetništvom te brojnim gospodarskim zonama”, kazao je Posavec. Sudionici rasprave složili su se pritom da su regije s takvim statusom daleko privlačnije investitorima, turistima, ali i mladima koji imaju razloga ostati.

O razvojnom procesu svakog brenda te je li teže raditi za brend ili ga stvarati od početka, na jednom od panela su govorili predstavnici velikih hrvatskih i regionalnih kompanija i profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu Tihomir Vranešević koji je uvodnoj prezentaciji naznačio da je povjerenje kupaca prema domaćim brendovima posljedica pozitivnih osjećaja koja nas vežu za njih.

“Pitanje je kako zadržati tu pažnju jer se mijenjaju okolnosti na tržištu”, dodao je. Kako, najbolje znaju u Podravci koja nakon 60 godina tradicije i prisutnosti na brojnim inozemnim tržištima najavljuju ne samo nove proizvode već i izlazak na neka poprilično egzotična.

“Proizvod kojim su bile zadovoljne naše majke ili bake danas ne funkcionira na isti način, stoga radimo na osuvremenjivanju. Komunikacijski prisutni na digitalnim platformama i tražimo nova tržišta za plasman naših proizvoda, poput Afrike”, poručila je direktorica kulinarstva Podravke Sanja Garaj-Miloš

Konkretni rezultati

Da je Atlantic grupa preuzimanjem slovenske Droge Kolinske dobila i veliku te marketinški jaku kompaniju, istaknuo je predsjednik uprave Droge Kolinske i generalni direktor strateškog poslovnog područja u Atlantic grupi Enzo Smrekar. “Pogledajte samo Argetu koja je preuzela prvo mjesto po vrijednosti i gdje govorimo o godišnjoj prodaji 1056 tona samo na hrvatskom tržištu”, dodao je.

Predsjednik uprave Postojnske jame Marjan Batagelj naveo je da su sustavno, i za vrijeme krize, imali značajna ulaganja u kvalitetan marketing te uspješno Postojnsku jamu brendirali kao turističku atrakciju.

Gradnja brenda složen je i kontinuiran proces, složila se i suvlasnica i članica uprave Bolnice Sv. Katarina Jadranka Primorac.

“Cilj nam je biti liderima u ovom dijelu Europe, iako su tržišna pravila oštra, a konkurencija uvijek prisutna. Sustavna inovativnost naša je temeljna strateška brend odrednica, a po uvođenju personalizirane medicine u kliničku praksu među prvima smo u Europi”, poručila je.

Komentirajte prvi

New Report

Close