Veliki projekt od 3 milijarde kuna: Planira se ugradnja 8500 liftova što je velika prilika za 150 tvrtki

Foto: Marko Jurinec/PIXSELL Foto: Marko Jurinec/PIXSELL

Iako većinu tržišta liftova u Hrvatskoj drže zastupnici i serviseri stranih igrača, ima i tvrtki poput Borela iz Zaprešića koji nude potpuni proizvod.

Mnoge stambene zgrade u Hrvatskoj, posebice one niže od pet katova kakvih je većina, nemaju dizala, a što predstavlja veliki problem stanarima, ponajviše starijim i majkama s malom djecom.

Procjene su da bi u našoj zemlji trebalo ugraditi, ili zamijeniti, gotovo 8500 dizala, a što je i veliki gospodarski projekt.  Za sada se radi samo o ideji koju su javnosti prezentirale udruge bivših zaposlenika Hrvatske pošte i Hrvatskog telekoma, a koju je prihvatila i Hrvatska gospodarska komora, posebice Komora Zagreb kojoj je na čelu Zlatan Frhölich. Fröhlich ističe da je cijena standardnog dizala oko 350.000 kuna te da se radi o investicijskom potencijalu većem od tri milijarde kuna. Radi se o velikom novcu kojeg hrvatski građani uglavnom nemaju, ali Europska unija razvija projekte mobilnosti koji omogućuju da se iz njihovih fondova sufinancira i do 80 posto vrijednosti investicije.  

 

Borevković

Na domaćem tržištu ne možemo konkurirati jeftinim liftovima iz Kine.

To je veliki potencijal i za hrvatsko gospodarstvo na kojem djeluje oko 150 tvrtki koje se bave biznisom s dizalima. Iako je najveći broj tih tvrtki servisne ili zastupničke orijentacije, ima i poduzeća koja prodaju čitavi proizvod - od projekta, proizvodnje do montaže i održavanja.  Jedna od takvih je i Borel iz Zaprešića koju su sredinom 1990-ih pokrenuli bivši "Končarevci", bračni par Dejana i Božidar Borevković. Tvrtka zapošljava 26 radnika, a tijekom građevinskog buma sredinom 2000-ih je bilo i desetak više. Kako pojašnjava Dejana Borevković, do 2008. su uglavnom radili projekte dizala za stambene i poslovne zgrade u Hrvatskoj.

"Kad je nastupila kriza i stala stanogradnja, morali smo se okrenuti inozemnom tržištu na kojem danas ostvarujemo više od 80 posto prihoda. U našoj referentnoj listi nalaze se tako ekskluzivni liftovi na poslovnom zgradama Googlea i YouTubea u Londonu, a u tom gradu smo liftom opremili i prostore Porschea te Victoria's Secret", pojašnjava Dejana Borevković. Dodaje da iako rade i na domećem tržištu, da ne očekuju puno od ovog projekta. "Svaki projekt je dobrodošao jer znači da se nešto okreće i da će biti nekih investicija. U Hrvatskoj se redovito susrećemo s problemom da se ne cijeni kvaliteta nego je bitna samo cijena. Tako teško možemo konkurirati jeftinim proizvodima iz Kine i Turske, a koji su najčešći na našem tržištu.

 

Fröhlich

Prosječna cijena jednog dizala je oko 350 tisuća kuna.

Građanima je bitno jedino da imaju lift i ne razmišljaju gdje je on napravljen, a investitore zanima samo niska cijena", žali se ova poduzetnica. Dodaje da je situacija u Njemačkoj ili Španjolskoj sasvim drukčija te da je na tamošnjim tenderima sasvim drukčija te da je propisan svaki detalj koji u konačnici znači da se tamo može prodati samo pamet, dok sva tehnologija mora biti domicilna - bez obzira tko je investitor. Iako procjenjuje da će od projekta HGK profitirati uglavnom zastupnici kineskih proizvođača, ne isključuje mogućnost da i oni sudjeluju u tome, posebice ako uspiju pronaći konzultanta koji će im pokazati kako mogu maksimalno iskoristiti novac iz EU fondova. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve