Hrvatsko tržište piva raslo 8,5, a Zapi 8,9 posto

Autor: Darko Bičak , 08. prosinac 2011. u 22:00
Sergey Yeskov / PXL

Zagrebačka pivovara ostvarila je ove godine snažan rast volumena prodaje za 8,9 posto, a što im je povećalo i tržišni udio na domaćem tržištu na 42 posto, kazao je Sergey Yeskov, predsjednik uprave Zapija.

“Cijelo hrvatsko pivsko tržište ove godine bilježi rast za 8,5 posto, a čemu su najviše pridonijeli noviteti u smislu piva s voćnim okusima, dobra turistička sezona te dugo i toplo ljeto”, kazao je Yeskov na druženju s novinarima u četvrtak u Zagrebu. Koliko su nova piva s mješavinom soka donijela hrvatskim pivovarama, dovoljno pokazuje činjenica da gotovo čitav rast ukupnog tržišta od 8,5 posto otpada upravo na takva piva. Za razliku od njih, klasična piva su ostala na lanjskoj razini. Iako u tom segmentu nije bilo rasta, u Zagrebačkoj pivovari naglašavaju da je i neutralni rezultat pozitivan za njih jer je u protekle tri godine potrošnja pive smanjena za 13 posto.

U ukupnoj proizvodnji pive u Hrvatskoj, na piva s okusom otpada oko osam posto. Okvirno takav odnos klasične pive i one miješane sa sokovima imaju i u Zagrebačkoj pivovari. Iako su poslovne analize pokazivale da će mješavina piva i soka imati stanoviti uspjeh na tržištu, nitko u Hrvatskoj pivskoj industriji nije očekivao ovakav bum.

“Kada su radleri uvedeni na tržišta Mađarske i Njemačke, pokazalo se da na njih može otpasti i do četiri posto ukupne potrošnje piva. Procjene za Hrvatsku su se kretale na optimističnih pet posto, no pokazalo se da je to pun pogodak s gotovo osam posto”, pojašnjava Yeskov. Iako volumenski zauzimaju osam posto ukupne realizacije hrvatske pivarske industrije, radleri po prihodovnoj strani imaju oko pet posto veću vrijednost od klasičnih piva. U Zagrebačkoj pivovari očekuju da će se u narednoj godini tržište stabilizirati ili zabilježiti manji rast. Glavni adut pivarske industrije u 2012., a posebice Zapia, je Europsko prvenstvo u nogometu u Poljskoj i Ukrajini na kojem nastupa i Hrvatska.

Yeskov očekuje da bi Zapi, koji je generalni sponzor hrvatske nogometne reprezentacije, mogao u mjesecima kada se održava nogometno prvenstvo zabilježiti rast prodaje i za 10-ak posto. Najveća hrvatska pivovara planira ove godine proizvesti oko 1,5 milijuna hektolitara piva koje je nedavno, zbog rasta cijena sirovina, poskupjelo.

Komentirajte prvi

New Report

Close