Ekonomija dijeljenja u najmu plovila samo preko profesionalnog čartera

Autor: Marija Crnjak , 15. siječanj 2017. u 22:00
Preko Click&Boat platforme na hrvatskom je Jadranu dostupno 656 plovila/Duško Marušić/PIXSELL

Uz Francusku i Hrvatsku, Click&Boat posluje u Malti, Grčkoj, Italiji te Španjolskoj, a Hrvatska je jedina u kojoj je zabranjeno privatno iznajmljivanje plovila.

Nakon Airbnb-a i sličnih platformi u smještaju, te nedugo nakon Ubera u cestovnom prometu, na hrvatskom tržištu od prošlog ljeta posluje još jedna platforma u ekonomiji dijeljenja, francuski Click&Boat za najam plovila.

Radi se o potencijalno velikom tržištu, jer Hrvatska ima najveću čarter flotu u svijetu, no u Hrvatskoj je njihov način rada ograničen zakonima koji jasno zabranjuju privatno iznajmljivanje plovila, te se ona mogu unajmiti samo preko profesionalnih tvrtki za čarter menadžment. U francuskoj startup tvrtki koja posluje u šest mediteranskih zemalja unatoč ograničenjima najavljuju rast na hrvatskom tržištu. Ipak priželjkuju da Hrvatska liberalizira sustav najma brodova. Domaći stručnjaci međutim ističu da Hrvatska ima najbolje zakone koji propisuju djelovanje čarter tržišta, čijom bi se liberalizacijom ugrozila prije svega sigurnost plovidbe na moru.

Kako nam je pojasnila Marina Kopić, menadžerica Click&Boat za Hrvatsku, platforma funkcionira tako da gost na aplikaciji ili putem web stranice dobije listu svih brodova koji su dostupni u destinaciji koju je odabrao. Svaki oglas na platformi ima autentične fotografije tako da klijent odmah može vidjeti u kakvom je stanju brod, usporediti cijene, pročitati komentare prijašnjih iznajmljivača te se izravno javiti vlasniku broda.

"U Hrvatskoj je preko Click&Boat platforme dostupno preko 656 plovila duž cijele obale. Moguće je pronaći sve tipove brodova od luksuznih katamarana preko jedrilica i motornih broda do malih glisera i gumenjaka, no kako privatno iznajmljivanje nije moguće, poslujemo s čarter kompanijama", ističe Marina Kopić. Uz Francusku i Hrvatsku, Click&Boat posluje u Malti, Grčkoj, Italiji te Španjolskoj, a Hrvatska je jedina u kojoj je zabranjeno privatno iznajmljivanje plovila.

Marina Kopić pojašnjava po čemu se njihovo poslovanje u Hrvatskoj stoga ipak razlikuje od klasičnog agencijskog posredovanja. "U svim zemljama u kojima poslujemo, osim Hrvatske, radimo s privatnim iznajmljivačima kojima je to uglavnom sekundarni posao, tako da puno vremena ulažemo u komunikaciju s njima. U Hrvatskoj nastojimo što više saznati o željama klijenata, te vlasnicima brodova sugeriramo što mogu napraviti da uspiju sklopiti bukiranje", kaže Kopić. U Click&Boatu nadaju se da bi se Hrvatska mogla ugledati na primjere svojih konkurenata u liberalizaciji tržišta čartera.

"U Francuskoj i Italiji svaki vlasnik broda ima pravo iznajmiti brod, što se oporezuje na kraju godine kao dodatni prihod, s tim da je Italija ograničila mogućnost najma na 42 dana u godini i taj se prihod oporezuje po posebnoj stopi. Hrvatska može naučiti iz primjera drugih država koje maksimalno koriste turističke potencijale, te su pronašle način kako da profitiraju i vlasnici brodova i država", kaže M. Kopić.

Plan Click&boata u Hrvatskoj je stvoriti najveću mrežu partnera na Jadranu, te posebno doći do malih iznajmljivača, te im dati priliku da čak i prije početka sezone bookiraju svoje brodove. Branimir Mađer, konzultant za nautički turizam ističe da Hrvatska ima vrhunsko zakonsko rješenje, zbog kojeg imamo relativno malen broj nezgoda i nesreća na moru, te nema dampinga cijena. Sve drugo bio bi crni čarter i amaterizam, tvrdi. "Nautički turizam neusporediv je sa smještajem, zbog razine sigurnosti. Radi se o milijunskim investicijama koje zahtijevaju profesionalan menadžment", ističe Mađer.

Fenomen

Ljudi vjeruju sharing platformama 
"Koncept ekonomije dijeljenja je jako popularan u zapadnoj Europi, ljudi vjeruju platformama koje su osnovane na tom principu te znaju da će tamo naći sve što im treba (brod, stan, prijevoz…) te ne vide razlog zašto bi gubili vrijeme i tražili nešto po internetu kada ih imaju sve na jednom mjestu. Uz to, sve više turista traži brod isključivo na ovaj način i vlasnici broda su svjesni toga", ističe Marina Kopić.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Molio bih Toneza i BearG da me kontaktiraju na mail zvonimir79 (et) gmail kako bi zajedno prokomentirali detalje koji nas očito sve zanimaju 🙂

Dobar dan,

i sam imam iste probleme oko iznajmljivanja jahte samo da sada to radim preko jedne čarter firme koji naravno plačam za check in out velike pare. Vjerojatno ču morati zatvoriti svoju firmu jer ne vidim smisla u tome, da drugi zarađuju a sam jedva pokrijem godišnje troškove. Zbog toga me interesira detaljnije kako je to napravio BearG da vidim je li to sve legalno.

Pozdrav Anton

Ja sam osobno zatvorio tj. stavio da hibernira jednu od svoje tri tvrtke koje posjedujem.
Naime 2014 god. su velike charter kompanije ili ti ga firme odlučile zatući nas “male” da nemožemo davati svoja plovila u charter ako nemamo otvorenu agenciju za koju je potrebno niz zakonskih uvjeta ….evo recimo između ostalog da trebate imati prostor od najmanje 50 m2 u marini koja je isključivo namjenjena za gospodarski najam plovila..
Takav prostor recimo u aci Split košta 2000-2500 eur mjesečno…
O vezovima da ne pričam.,…za svoje dvije jedrilice ( u međuvremenu sam prodao jednu) dam trebao plaćati godišnji vez 15000 eur plus godišnje vađenje…održavanje i slično…
Po meni je ovo odlična ideja jer zašto se meni ili bilo kojem privatniku zabranjuje najam vlastitog plovila..
Onda moram činit monade tipa otvorim tvrtuku i onda sam sebi kao fizička osoba na koju je prijavljeno plovilo iznajmljujem svojoj firmi…i tako ih se može zajebati da prostite…ali da imaju monopol i da su umrežene velike ili srednje chayrter firme jesu…zato su i progurali ovaj zakon..
Ok…ako plovilo prijavim na firmu automatski moram prilikom prodaje to plovilo platiti pdv…to oni hoće…
Ali tko ima malo soli u glavi zna što mu je činiti…i opet je sve legalno…a o tome ovdje neću pisati…

U Hrvatskoj je zabranje Uber, Click&Boat a uskoro će i zabraniti kotač!

New Report

Close