Dok tržište Rusije i dalje prati pad, dobre trendove bilježimo iz Engleske

Foto: Press Foto: Press

O očekivanjima za turističku sezonu razgovarali smo s Tomislavom Vargom, predsjednikom uprave Atlasa i adriatica.net grupe.

Na Hrvatskom turističkom kongresu, koji će se 28. travnja u organizaciji Poslovnog dnevnika održati u zagrebačkoj dvorani Vatroslav Lisinski, jedan od govornika bit će Tomislav Varga, predsjednik uprave Atlasa i adriatica.net grupe. 

Temeljem Atlasovih uvida i bookinga, kakvu turističku sezonu očekujete?

- U sezonu smo zakoračili charter naletom na Dubrovnik iz Portugala. Dobri trendovi iz Španjolske, Portugala i Južne Amerike nastavljaju se i dalje. Već sada smo rasprodali većinu aranžmana za krstarenja Jadranom, kako u predsezoni tako i u glavnoj turističkoj sezoni. Veći volumen pa i profit očekujemo kao službeni organizator izleta i transfera za brodove Coste Crociere, koji pristaju u lukama na Jadranskoj obali. Pripremili smo i cjelokupnu ponudu za 26 velikih glazbenih i sportskih događanja u Hrvatskoj, gdje koristimo snažnu regionalnu podršku i resurse cijele kompanije.

Trenutna situacija daje razloga za optimizam, no neke će se stvari odigrati i u zadnji tren. Ne smijemo zaboraviti niti faktor vremenskih prilika.

Proteklih nekoliko ljetnih turističkih sezona na Mediteranu bilo je obilježeno raznim geopolitičkim utjecajima, poput Arapskog proljeća i krize u Grčkoj. Vidite li neke takve utjecaje i ove godine, i ako vidite, kako će oni utjecati na Hrvatsku?

- Situacija na Mediteranu je bez većih promjena. Manje nestabilnosti u proteklom periodu nisu pratile pad interesa za poznata turistička odredišta, što vidimo i na primjeru naših domaćih gostiju. Gospodarske, pak, promjene u okruženju pratimo iz godine u godinu, kako pri pregovaranju tako i pri samoj konzumaciji naših usluga. Hrvatska turistička ponuda je drugačija i po mnogočemu posebna u odnosu na konkurente na Mediteranu i kao takvu ju trebamo prezentirati.

Postoje li neki novi trendovi u smislu emitivnih tržišta, novih destinacija ili proizvoda koji se vide u pripremi ove turističke sezone u Hrvatskoj?

- Svaka sezona donosi određene novosti. Reakcije iz Seoula, gdje smo nedavno otvarali predstavništvo, su odlične. Globalni online igrači sve više traže naše usluge na destinaciji. Usprkos rastu modernih tehnologija i onlinea, kvalitetna podrška DMC kompanija ima svoju snagu i partneri ju cijene. Dok tržište Rusije i dalje prati pad, dobre trendove bilježimo iz Engleske koja raste u svim segmentima, osobito u onlineu. Poljaci su uz klijente s Bliskog istoka i Lisabona djelomično kompenzirali manjak turista iz Rusije. Krstarenja, grupe i ture izuzetno su interesantne tržištima Engleske, Skandinavije, Novog Zelanda, Australije, Južne Afrike i Amerike. Proizvodi prilagođeni ciljanim skupinama put su do novih gostiju, ali i novih tržišta.

Ako biste imali priliku provesti samo jednu mjeru namijenjenu poboljšanju konkurentnosti hrvatskog turizma koja bi to bila mjera i zašto?

- Tematika cijena kompleksna je, činjenica je da smo samim brojem kreveta specifični u odnosu na našu konkurenciju. Usprkos tome, definitivno prostora za unapređenja bez dodatnih ulaganja imamo u segmentu omjera cijene i kvalitete. Naši gosti traže najviše i najbolje za uložen novac, u svakom trenutku moramo isporučiti vrhunsku uslugu po najkonkurentnijim cijenama. Na taj način opravdavamo svoju uslugu, ali i činjenicu da su upravo Hrvatskoj povjerili dragocjene trenutke svog odmora.

Puno se bure u domaćoj javnosti diglo oko izbora novog turističkog slogana, no dio je to šireg projekta novog brendiranja i tržišnog pozicioniranja Hrvatske kao turističke destinacije. Kako bi se, po vama, Hrvatska trebala pozicionirati među mediteranskom konkurencijom i koje su naše ključne kompetitivne prednosti?

- Fenomenalne prirodne posebnosti, čitav niz nacionalnih parkova i bogato kulturno naslijeđe jake su nam kompetitivne prednosti. Naši gosti u turističkim odredištima još uvijek mogu pronaći neki kutak samo za sebe i time su oduševljeni. Tu je i bogata eno-gastro priča, sve bogatija ponuda festivala i manifestacija. Svaka naša regija ima niz posebnosti. Trebamo poticati regionalni razvoj, destinacijski menadžment, brendirati te posebnosti i slati poruku našim gostima da Hrvatska može ponuditi kvalitetan odmor svakoj interesnoj skupini. Hrvatska je doista puna života, raznolikosti, okusa, zabave...

 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve