Dnevne novine čita čak 63% građana

Po MEDIAPulsu, čak 72 posto mladih između 15 i 19 godina svaki dan čita novine

Dnevne novine u Hrvatskoj svakog dana čita više od 2,330.000 čitatelja, odnosno 63 posto građana Hrvatske, pokazalo je istraživanje MEDIAPulsa koje je provela agencija Puls u prvom kvartalu ove godine. Podaci iz istraživanja pokazuju rast popularnosti čitanih medija i navike čitanja dnevnih novina i magazina među hrvatskim građanima. To potvrđuju i podaci Hrvatske gospodarske komore za 2007. godinu, prema kojima se svaki dan u rukama hrvatskih čitatelja nađe 800.000 primjeraka dnevnih novina. Prema istraživanju MEDIAPuls 59 posto, odnosno 2,150.000 čitatelja redovito čita magazine. Zanimljivo je da dnevne novine svakodnevno čita 72 posto hrvatskih građana starih između 15 i 19 godina, što predstavlja jednu od najviših stopa čitanosti u Europi u toj dobnoj skupini, a više novina čitaju tek njihovi vršnjaci u Norveškoj. Čitanost magazina u toj dobnoj skupini je na istoj razini. Dok u Hrvatskoj broj čitatelja posljednjih godina raste, u većini europskih zemalja ona uglavnom stagnira ili pada. Tako je u Hrvatskoj još 2006. godine došlo do znatnog rasta čitanosti dnevnih novina za čak 17 posto, pokazuje isto istraživanje provedeno te godine. Na početku 2006. prosječno je 46 posto stanovništva čitalo dnevne novine, dok je to na kraju godine činilo čak 63 posto, odnosno broj novih čitatelja se povećao za više od 628.000. Ovakav se skok u 2006. ponajviše veže uz tadašnje nove naslove na tržištu, naročito 24 sata i Metro expressa, a njihov ulazak nije doveo do pada čitanosti postojećih novina. Njihova čitanost je ostala na dostignutoj razini i u idućem razdoblju. Ova istraživanja potvrđuju da se tiskani mediji u Hrvatskoj uspješno prilagođavaju novim tržišnim okolnostima, ali i sociološkim trendovima, a podaci o visokoj čitanosti među mladom populacijom govore i o uspješnom odgovoru tiska na internet. Kako bi promovirali svoju snagu, utjecaj i relevantnost, 15 izdavača tiskanih medija pokreće zajedničku promotivnu kampanju u sklopu koje će se naći na stranicama 17 novina i 39 magazina čiju čitalačku publiku čini više od 90 posto stanovnika Hrvatske. Prema podacima Svjetskog udruženja novina (World Association of Newspapers), u 2007. godini je u 31 posto zemalja porasla čitanost dnevnih novina koje se plaćaju.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!