Cerberus želi preuzeti Jaguar i Land Rover

Autor: Ksenija Končevski , 18. lipanj 2007. u 06:30

Nakon Chryslera, Cerberus je zainteresiran za obje Fordove luksuzne marke

Nakon što je u svibnju od njemačkog Daimlera preuzeo neprofitabilnu američku autodiviziju Chrysler američki investicijski fond Cerberus Capital Management planira nova preuzimanje u automobilskom sektoru. Kako javlja poslovni list The Financial Times, Cerberus je navodno zainteresiran za preuzimanje jedne ili čak obje marke luksuznih automobila Land Rover i Jaguar od američkog autoproizvođača Forda. Štoviše, dva neimenovana izvora za FT su potvrdila da je Cerberus preliminarno iskazao interes za te dvije Fordove marke automobila, koje bi mogle polučiti veliki interes još nekih investicijskih fondova. O Cerberusu kao ponuđaču za Land Rover i Jaguar počelo se nagađati nakon što je prije toga talijanski proizvođač automobila Fiat prekinuo pregovore s Fordom odustavši od preuzimanja autodivizije Jaguar i Land Rover. Predsjednik uprave Fiata Sergio Marchionne još početkom godine rekao je da će Fiat do kraja lipnja objaviti sklapanje potencijalnih partnerstva i potaknuo time i medijska nagađanja o povezivanjima. Posrnuli američki Ford, koji je usred restrukturiranja sjevernoameričkog poslovanja, u ožujku je prodao diviziju Aston Martin da bi potom u svibnju odbacio špekulacije medija o prodaji Volva. Marchionne i Lewis Booth, čelni čovjek Fordove divizije Premier Automotive Group, u koju primjerice ulazi Volvo, pregovore su prekinuli krajem svibnja zbog toga što je, prema pisanju lista specijaliziranog za autoindustriju, Automotiove News Europe, Fiat bio zabrinut za svoj kreditni rejting. Američka prodajna mreža Land Rovera bila bi nadasve korisna Fiatu koji za 2009. najavljuje lansiranje svog poznatog automobilskog brenda Alfa Romeo u SAD.

S druge strane, nakon uspješnog preuzimanja 80,1-postotnog udjela neprofitabilnog Chryslera za 7,4 milijarde dolara, Cerberus Capital Management se, čini se, dalje širi u sektoru autoindustrije. Cerberus je u bitci za Chrysler pobijedio kanadskog proizvođača autodijelova Magna International i skupinu predvođenu investicijskim fondovima Blackstone Group i Centerbridge Partners, a zanimanje je također bio iskazao i milijarder Kirk Kerkorian putem svoje tvrtke Tracinda za posrnulog američkog autoproizvođača ponudivši 4,5 milijardi dolara. Kao i druga dva člana detroitskog automobilskog trolista, GM i Ford, Chrysler također ima teškoće s postrojenjima, neatraktivnom linijom automobila te visokim troškovima mirovinskog i zdravstvenog osiguranja. Prodajom Chryslera završeni su devetogodišnji napori Daimlera da američku autodiviziju učini profitabilnom. Nakon zaključenja transakcije u trećem tromjesečju Daimler će zadržati 19,9 posto udjela u Chrysleru, a kompanija će nakon zaključenja transakcije nositi naziv Chrysler Holding LLC. Njemački će Daimler nakon završetka preuzimanja Chryslera promijeniti ime u Daimler AG. Daimler se na prodaju Chryslera odlučio nakon što je ta autodivizija lanjske godine bilježila pola milijarde eura gubitaka te izgubila tržišni udio u korist japanske Toyote zbog oslanjanja na stagnirajuće sjevernoameričko tržište. Da bi ga spasio od propasti, predsjednik uprave Daimlera Dieter Zetsche je još sredinom veljače otkrio da su sve mogućnosti za spas neprofitabilnog Chryslera otvorene. Chrysler je lanjske godine bilježio 1,4 milijarde dolara gubitka uz pad prihoda na 62,2 milijarde dolara nakon što su 2005. iznosili 66,1 milijardu dolara. Tržišni udio Chryslera SAD-u lani je pao na 12,9 posto, a 1998. je držao 16,1 posto tržišta. Očekuje se da će Chrysler i ovu godinu zaključiti gubitkom, uključujući i troškove restrukturiranja u vrijednosti oko 1,3 milijarde dolara. Dok se Chrysler oslanja na modele vozila s velikom potrošnjom goriva, primjerice kamioneta Dodge Ram i Jeep Commandera, čija prodaja pada, rivalska Toyota istovremeno zahvaljujući efikasnijim modelima vozila grabi sve više udjela najvećeg svjetskog automobilskog tržišta u SAD-u.




Komentirajte prvi

New Report

Close