Avio-taxi cilja na korisnike klasične biznis klase

Vlasnici Jung Skyja - Krešimir i Vedran Jung/Tomislav Miletić/PIXSELL Vlasnici Jung Skyja - Krešimir i Vedran Jung/Tomislav Miletić/PIXSELL

S nama nema presjedanja, a što često znači i potrebu noćenja pa su troškovi čak i manji nego kod ekonomske klase redovnih prijevoznika, kažu u Jung Skyju.

Nakon što je prije koju godinu Hrvatska napokon liberalizirala tržište taxi usluga, a što je dovelo do velikog porasta prometa i broja prevezenih putnika, sad bi se takvo što moglo dogoditi i u zraku.

Naime, iako je u proteklih 20-ak godina u našoj zemlji osnovano niz zračno-prijevozničkih tvrtki, raznih veličina i karaktera, zbog nesređenog i nerazvijenog tržišta je do danas opstao tek mali broj njih. Zagrebačka tvrtka Jung Sky jedna je od operatora u sektoru tzv. generalne avijacije. Za poslovna putovanja služi njihova mlazna Cessna 525 Citation Jet. "Cijena putovanja privatnim mlažnjakom može se usporediti s onom u cestovnom prijevozu na primjeru autobusa i taksija. Za primjer, ako iz neke tvrtke leti četvero do petero ljudi na neki sastatnak, cijena njihova leta s nama bit će jednaka cijeni karta u poslovnoj klasi komercijalnog leta. No, uzmemo li u obzir da s nama nema presjedanja, a što često znači i potrebu noćenja, onda su troškovi čak i manji nego kod ekonomske klase redovnih prijevoznika", pojašnjava glavne prednosti ovakvog načina putovanja Krešimir Jung, suvlasnik Jung Skyja.

 

1800eura

prosječna je cijena sata vožnje u mlaznoj Cessni 525 Citation Jet tvrtke Jung Sky

U ovoj tvrtki pojašnjavaju da nije realno očekivati da će netko koristiti njihove usluge za destinacije kao što su Beč, Frankfurt, München ili London, jer prema tim destinacijama, i iz njih, ima nekoliko letova dnevno. No, druga situacija je s geografski bliskim, ali avioprijevozom nepovezanim, gradovima kao što su Milano, Rim, ili Strasbourg za koje treba jedno ili više presjedanja. Osim toga, česti su upiti za let prema nekim destinacijama na istoku Europe prema kojima bi putovanje klasičnim načinom trajalo danima. "Vrijeme ima veliku vrijednost. To posebno vrijedi za poslovne ljude i sportaše kojima nije problem platiti prosječnu cijenu od oko 1800 eura po satu leta ovog mlažnjaka", kaže Jung. Glavne prednosti ovakvog načina putovanja su da je moguće let prema bilo kojoj destianciji organizirati u svega nekoliko sati. Pritom nije potrebno proći redovne aerodromske višesatne procedure već najčešće proces carinske i sigurnosne provjere ne potraje duže od 10-ak minuta.

Tvrtka je Jung Sky je osnovana 2009., a ubrzo je nabavljen mlažnjak Cessna koji je koštao 1,5 milijun dolara. Trenutno tvrtka ima 10-ak stalnih klijenata, a svakodnevno je javljaju jednokratni putnici. Do sada je kompanija slijetala na više od 40 lokacija u Europi, Rusiji i sjevernoj Africi. Daljniji razvoj u vide u tzv. dry leasingu (najmu) ili menadžmentu aviona. "Postoje slučajevi da tvrtka ili pojedinac kupe avion koji ne koriste često, a predstavlja im znatan trošak. Tada mogu dati avion u najam ili menadžment certificiranoj kompaniji na određen broj sati letenja godišnje, što im značajno umanjuje troškove i pojednostavljuje korištenje i održavanje. Ako se takav ugovor sklopi prije kupnje aviona, novi vlasnik izbjegava mnoge velike troškove uvođenja aviona u promet", kaže Krešimir Jung.Iako šira javnost prepoznaje vrijednost mlažnjaka, uglavnom onog u posjedu Vlade, kad se moraju brzo prevesti teško ozljeđeni ili organi za transplantacije, flota generalne avijacije često sudjeluje u, više ili manje egzistencijalnim, hitnim projektima.

Tvrtka koja se specijalizirala za hitne, ali prvenstveno u smislu medicinskih prijevoze je osiječka Air Pannonia koja u svojoj floti ima 10-ak nemlaznih zrakoplova razne namjene. Ona je svojoj zrakoplov Beechcraft King Air C 90 osposobila "Lifeport" sustavom za prijevoz pacijenata, čime postaje jedina tvrtka na prostoru od Rumunjske do Austrije koja nudi zrakoplovni Medevac prijevoz. No, nije riječ o "letećoj hitnoj pomoći", jer tu vrstu djelatnosti mogu obavljati samo zavodi za hitnu medicinsku pomoć, nego o prijevozu stabiliziranih pacijenta kojima je nužan ležeći položaj za premještaj u drugu zdravstvenu ustanovu ili povratak kući. Ovdje se ne radi o hitnom prijevozu unesrećenih, poput onog koji helkopterima obavlja Zavod za hitnu medicinsku pomoć.

Njihov ponuda bazira se na tzv. air-ambulance prijevozu bolesnika. To su, primjerice, ljudi koji su se u Hrvatskoj našli na proputovanju ili odmoru i tu su se razboljeli, a nakon otpuštanja iz domaće bolnice ne mogu se na klasičan način vratiti u svoju državu, nego im je potreban ovakav prijevoz, a koji nerijetko pokrivaju inozemna osiguranja. No, kako se radi o putnicima narušenog zdravlja, ovakvi zrakoplovi opremljeni su opremom za hitnu pomoć, koju bi u zrakoplovu pružali liječnik i medicinski tehničar. Smisao zrakoplova je pomoći i Ministarstvu zdravlja i to kod prijevoza organa za transplantaciju, a to su dosad radile uglavnom strane zrakoplovne tvrtke. U Osijeku priliku vide u velikom broju "gastarbajtera" osiguranih kod matičnih osiguranja u Švicarskoj, Francuskoj, Njemačkoj i Austriji, a koji gravitiraju prema Hrvatskoj, Srbiji, BiH i Turskoj te broju nesreća koje se događaju svakodnevno.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!