Za 303 tone Argete Atlantic u velikoj kampanji u SAD-u

Glavni direktor strateškog poslovnog područja Namazi u Atlantic Grupi Enzo Smrekar Glavni direktor strateškog poslovnog područja Namazi u Atlantic Grupi Enzo Smrekar

Kao najveći izazov na američkom tržištu iz Atlantica navode promjene navika potrošača, ali to im je ujedno i velika prilika.

Na ukupno tisuću prodajnih mjesta i sa značajnim ambicijama rasta i širenja, u SAD-u je upravo krenula TV i digitalna kampanja Argete, jedne od perjanica strategije internacionalizacije poslovanja Atlantic Grupe.

Poruka kampanje je emotivna "When you love something from the beginning, you love it wherever you are", a u sklopu nje ova hrvatska kompanija predstavlja dva novolansirana okusa - Chicken i Chicken Spicy. Za partnera u distribuciji izabrali su Grand Prix Trading Corp iz New Yorka, a kako navodi glavni direktor Strateškog poslovnog područja Namazi u Atlantic Grupi Enzo Smrekar, pripremili su intenzivne promotivne aktivnosti u dva vala po dva mjeseca.  

Istražuju i kroje planove
"Prvi je upravo krenuo 19. veljače i uključuje TV, digitalne medije, socijalne medije i degustacije na prodajnim mjestima. Drugi val slijedi u jesen. Kad govorimo o "mass" marketu, na počecima smo i istražujemo kako osvojiti američke potrošače", kaže Smrekar.  Za svoj prekooceanski iskorak, kako bi što bolje razumjeli tamošnje tržište i potrošače, Atlantic je pokrenuo mnoga istraživanja. Amerika je velika i vrlo šarena zemlja i teško je identificirati tipičnog američkog potrošača.

Tržište SAD-a je s više strana izazovno, primjerice Amerikanci konzumiraju dosta sirnih, povrtnih, slatkih namaza i dipova, najčešće s krekerima ili pred-pakiranim kruhom. Pašteta tamo nije prisutna kao što je to slučaj na nekim vrlo razvijenim europskim tržištima poput francuskog, španjolskog , švedskog ili austrijskog. No u tome se, vjeruju u hrvatskoj kompaniji, krije i velika prilika, a prema Smrekaru za ovu godinu planovi proizvodnje obuhvaćaju 303 tone Argete za tržište SAD-a i Kanade te 5823 tona za tržište Europske unije.

 

36,5 posto

tržišnog udjela držala je Argeta u Austriji u prosincu

"Argeta je zaista bila vrlo tražena u Americi i mi smo uložili velik trud kako bismo dobili sve potrebne certifikate i dozvole u skladu s kompleksnim i zahtjevnim zakonodavstvom, kako bismo našim vjernim potrošačima preko oceana izašli u susret. Već nekoliko godina namaz od tune i lososa koji se proizvodi u Sloveniji izvozimo na američko tržište, sa svim potrebnim certifikatima U.S.F.D.A. (The US  Food and Drug Administration). No, kako između SAD-a i EU-a nema sporazuma koji bi dozvoljavao uvoz kokošjeg mesa i mesnih prerađevina u SAD, odlučili smo se za veći iskorak - suradnju s američkim poduzećem Brothers&Sister iz Harrisburga u Pensilvaniji, koji za nas uslužno proizvodi kokošju i Argetu pikant.

Uz kontrolu sirovina, sve što je moguće dobavljamo za našu američku proizvodnju iz Izole (npr. mješavine začina i ambalažu) kako bi proizvod bio identičan onome koji imamo ovdje. I mi i naši partneri, u proizvodnji i distribuciji, jako smo zadovoljni suradnjom i prvim rezultatima. Proizvod je odličan i okusom je identičan Argeti koju proizvodimo u Izoli, a od lokalnih potrošača čujemo same pohvale", ističe Smrekar.

Što izvornije
Dodaje i kako su izabrali pouzdanog lokalnog partnera, koji već ima registriranu proizvodnju za taj tip proizvoda. Bilo je, naravno, potrebno uskladiti Argentinu recepturu i proizvodni proces, kako bi proizvod koji izlazi s američke proizvodne linije uistinu bio Argeta kakva je znana i na njezinom izvornom tržištu i kakvu očekuju njeni potrošači svugdje. Kod toga Smrekar  ističe i manje poznat podatak: S 30 i više posto tržišnog udjela na lokalnim tržištima BiH, Slovenije, Makedonije, Kosova, dok se u Hrvatskoj i Srbiji udio također približava 30%, Argeta je i lider s više od 30% kategorije u Austriji ili Švicarskoj, gdje je Atlantic, tvrdi on, prestigao tradicionalnu lokalnu konkurenciju.

Službena istraživanja i mjerenja tržnih udjela pokazuju da je prodaja u Švicarskoj u odnosu na prošlu godinu narasla 9%, u Austriji za 7%, a njihovi interni podaci ukazuju i na rast u Njemačkoj.   U Švicarskoj je u listopadu 2017. vrijednosni tržni udjel iznosio 29,7%, što je za 2 postotna boda više nego 2016. Za Austriju se podaci odnose na prosinac 2017. kada je vrijednosni tržni udjel iznosio 36,5 %, što je za 1,6% više nego u prosincu prethodne. Cijeli proces od ideje do realizacije u SAD-u trajao je približno godinu dana, a kako se doznaje prodaja se  odvija prema planovima te se nastavljaju baviti evaluacijom potencijala u novim ciljnim skupinama. 

Moć robne marke
Je li moguće temeljem snage ovog brenda pokrenuti i lokalnu proizvodnju na isti način i na drugim velikim tržištima, primjerice u Rusiji ili Kini, pitanje je na koje Smrekar diplomatski odgovara: "Moć robne marke je sigurno vrlo važan parametar kod donošenja ovakvih odluka, no trebamo znati da moć robne marke u Europi i drugim dijelovima svijeta pomaže primarno u etno segmentu tržišta, zbog toga je za ovakvu odluku potrebno poznavati potencijal ciljanog tržišta i vrlo dobro razumjeti lokalnog potrošača".

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve