Vranjanski Alfa-Plam u četiri godine učetverostručio promet u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 21. rujan 2006. u 06:30

Alfa-Plam u Hrvatskoj proda oko pet posto proizvodnje. Nastupe na ZV-u smatra važnim jer je prilika da s tim poduzećem upozna što širi krug, a Zagorka iz Bedekovčine stalni je gost ovoga i drugih sajmova

Na ovogodišnjem 82. jesenskom međunarodnom zagrebačkom velesajmu nastupa 1710 izlagača iz 42 zemlje koji se predstavljaju na ukupno 76.000 četvornih metara. I same brojke govore za sebe – prošlogodišnji velesajam imao izložbeni prostor od 92.000 četvornih metara na kojima se predstavilo 1750 izlagača. Iako će se ocjene o uspješnosti davati tek po završetku priredbe, dojam je izlagača i novinara da je, unatoč tome što je jučer bio tek drugi dan priredbe ovogodišnji sajam podbacio u odnosu na prošlogodišnji. Glavne su tematske cjeline 82. velesajma Energetika, Promet i logistika, graditeljstvo, Strojarska i metalna industrija, Prehrana i poljoprivreda, Široka potrošnja, Eko-etno Hrvatska, Dani mode, Sajam glazbe, Izložba izuma Arca, Maloprodaja te kolektivni nastupi zemalja u sklopu kojeg se predstavlja 15 država.

Velike uštede
Jedna od tvrtki kojima je ovo prvi nastup na Zagrebalčkom velesajmu je i zagrebački Totus d.o.o. koja se predstavila Opiniometrom, uređajem za komunikaciju s javnošću. Riječ je o “digitalnom anketaru” koji umjesto čovjeka postavlja pitanja zadanim redosljedom te ih prosljeđuje u bazu podataka gdje se dobivaju rezultati istraživanja u roku od najkasnije 30 minuta. Opiniometar je nastao prije desetak godina u SAD-u, a prije pet godina došao je u Veliku Britaniju, Irsku i Dansku. “Uštede u vremenu i novcu, ovisno o obimu istraživanja, veće su od 50 posto korištenjem ovog uređaja u odnosu na klasične ankete. Totus nudi i kompletnu potporu u vidu obrade podataka i održavanja uređaja”, kazala je Roberta Andreja Tešija, menadžerica prodaje. Iako nisu mogli reći točnu cijenu koja ovisi o nizu parametara, procjenju da jedan aparat stoji oko 25.000 kuna godišnje, što uključuje i dva očitanja i obradu dobivenih podataka. Opiniometar bi svoju primjenu mogao naći u javnom prijevozu, trgovini i najrazličitijim uslugama, a “vatreno krštenje” ima na ZV-u gdje sa 12 pitanja mjeri zadovoljstvo posjetitelja priredbom.
Zagorka iz Bedekovčine na ZV-u se predstavlja već niz godina, a ove godine središnje mjesto njihova štanda zauzele su keramičke obloge za peći. “Zagorka je vjerojatno najveći europski proizvođač keramičkih okvira te ih isporučuje gotovo svim eminentijim europskim proizvođačima kalijevih peći. O kolikom je interesu za naše proizvode riječ dovoljno govori činjenica da smo prošle godine imali 150 radnika, a ove 220 s tedencijom rasta”, rekao je tehnolog Goran Čajko. Dodao je da su osim na sajmovima u Zagrebu svojom ponudom, prisutni i na svim ostalim sličnim sajmovima u Hrvatskoj, na sajamskim priredbama u inozemstvu zastupaju ih uglavnom ljudi iz komercijalnog odijela.

Pola u izvoz
Svojom termoponudom na ZV-u se šesti put u suverenoj Hrvatskoj predstavila i jedna od najuspiješnijih srbijanskih tvrtki – vranjanski Alfa – Plam. Od ukupno 200.000 proizvedenih peći Alfa – Plam u Hrvatskoj proda oko 10.000 što čini oko pet posto njihova ukupnog plasmana. U Srbiji prodaju 40 posto, a u BiH oko 25 posto proizvodnje. U Hrvatskoj Alfa – Plam zastupa osječki Konikom, a nastup na ZV-u smatraju važnim da ih upoznaju i drugi, koji za njih ne znaju. Dragan Stamenov kaže da je na hrvatskom tržištu 2001. ostvarena prodaja od 500.000, a lani od oko dva milijuna eura.I tvornica radijatora Lipovica iz Popovače jedna je od tvrtki koja ne propušta manifestacije na ZV-u. Ove godine središnje mjesto na njihovu štandu zauzima radijator nove generacije Orion koji uz 33 godine star Ekonomik i nešto mlađi Solar zaokružuje njihovu ponudu. Kako je objasnila članica Uprave Elizabeta Antunović, ove je godine uloženo 23 milijuna kuna u nove proizvodne pogone koji bi trebali omogućiti Lipovici da se nametne konkurenciji na tržištu. Oko 50 posto proizvodnje Lipovica izvozi, a njihova glavna tržišta su Francuska, Češka, Rusija, Bugarska, Rumunjska i BiH te Srbija. Iako je Lipovica prije 33 godina nastala kao odjel zatvora u Popovači, danas je to tvrtka u državnom vlasništvu koja zapošljava 275 radnika te petnaestak zatvorenika. Nakon ovogodišnjeg proljetnog velesajma letonska tvrtka KSIL Baltic opet je na sajmištu. Tvrtka je odlučna potražiti zastupnika za svoj asortiman rekreativno-edukacijskih sprava za dječja igrališta.

U Hrvatskoj 1500 certificiranih tvrtki
Hrvatski institut za kvalitetu, koji je grupa sveučilišnih profesora osnovala prije mjesec dana kao nevladinu udrugu, prvi put se javno predstavio na Velesajmu poslovnim savjetovanjem na temu “Novi trendovi upravljanja kvalitetom i hrvatska poslovna praksa“.Uvodno izlaganje “Pojam kulture kvalitete“ održao je dr. Tonći Lazibat, predsjednik Hrvatskog instituta za kvalitetu i profesor Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. U Hrvatskoj su učinjeni znatni koraci u pogledu kvalitete, kazao je Lazibat, što pokazuje broj rastućih certificiranih poduzeća te državno subvencioniranje uvođenja sustava kvalitete prema ISO 9001 ili kojoj drugoj normi. Implementacija serije standarda ISO 9000:2000 predstavlja važan uvjet koje tvrtke u Hrvatskoj moraju primijeniti ukoliko žele opstati na domaćem tržištu, čulo se na savjetovanju u radu kojeg je sudjelovalo desetak eksperata za kvalitetu.
U Hrvatskoj ima oko 1500 certificiranih tvrtki, a, kaže Lazibat, još je značajnije to što certifikate ne uvode samo izvoznici već i oni koji posluju na domaćem tržištu. Certifikati se uvode i u državnoj upravi što je dobar pokazatelj razine uvođenja kulture kvalitete. Putem novoosnovanog Instituta za kvalitetu privrednici mogu lakše razumijeti značaj sustava kvalitete te aktivno sudjelovali u njegovoj izgradnji, zaključio je Lazibat. Institut će izdavati međunarodni časopis s relevantnom bazom podataka.

Biserka Ranogajec

Komentirajte prvi

New Report

Close