Tri uspješne ženske poduzetničke priče

Autor: Poslovni.hr , 06. travanj 2011. u 22:00

Udruga malih i srednjih poduzetnika sudjelovala na predavanju o ženama poduzetnicama

Katedra za ekonomsku politiku Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, s predstojnikom Mladenom Vedrišem i asistenticom Ružicom Šimić, organizirala je 29. ožujka predavanje “Žene poduzetnice”. Cilj predavanja bio je približiti svijet poduzetništva studentima sa željom da poduzetništvo bude među njihovim mogućim životnim odabirima, a posebno “pojačano” primjerima žena koje su odabrale poduzetništvo.

Zahtjevi
Tako su se studentima predstavile tri poduzetnice koje su vrlo inspirativno prikazale svoje poduzetničke putove i motive zašto su odabrale biti poduzetnice te izazove s kojima se susreću u poduzetničkom životu. Zanimljivo je da su sve tri poduzetnice svoj odabir učinile same, a nisu bile primorane, primjerice zbog gubitka posla, a možda je to i najveća tajna njihova današnjeg poslovnog uspjeha. Sve su tri poduzetnice naglasile da im je u početku bila dobrodošla pomoć institucija koje podupiru poduzetnike jer su se teško snalazile u šumi propisa i obveza, na što nisu bile pripremljene. Martina Bračić, vlasnica poduzeća Torte i to, radila je kao magistar europskih studija u državnoj službi, ali nije se vidjela u tom poslu. Odlučila je pokrenuti biznis iz znanja, a to je dobra izrada kolača. Danas ima poduzeće sa 20 zaposlenih, na tri lokacije u Zagrebu i dvije franšize izvan Hrvatske, u Sarajevu i Beogradu. I danas se kao i na samim počecima susreće s preprekama poput mukotrpnog zadovoljavanja svih zahtjeva koje institucije postavljaju pred poduzetnike. Ipak, nikad ne bi mijenjala svoje poduzetničko iskustvo, a smatra da je najveći razlog uspjeha njezine tvrtke kvaliteta proizvoda od koje nikad nisu htjeli odustati, pa i pod cijenu da neće isporučiti proizvod ako ne mogu jamčiti kvalitetom. Đurđica Marković vlasnica je poduzeća Meteo-info. Niz godina je radila u velikom poduzeću. Pokrenula je biznis prije pet godina, a danas njezino poduzeće proizvodi meteorološku prognozu, i to u okruženju u kojem je prije toga postojala samo državna institucija koja se time bavila. Upravo je u tome i bila prednost njezina malog poduzeća; mogli su ponuditi svoj proizvod u svako doba dana i noći upravo zbog svoje fleksibilnosti. Danas im je jedna od vrlo atraktivnih ponuda SMS prognoza za turiste, ali i prognoze za portale, TV kuće i novine. Osim toga Đurđica Marković aktivno sudjeluje i u radu Izvršnog odbora HUP-Udruge malih i srednjih poduzetnika, čija je dopredsjednica. Dora Fila, vlasnica poduzeća Zagrebinside, profesorica je njemačkog i engleskoj jezika koja je još za vrijeme studija, koristeći svoje znanje jezika, honorarno zarađivala za džeparac. Nakon postdiplomskog studija nikako se nije mogla vidjeti u uredu od 8 do 16 i još da pritom mora slušati šefa.

Olakšavanje
Odlučila je postati sama svoj šef i zajedno s prijateljicom osnovala obrt koji se bavi pružanjem inventivnih turističkih ponuda u Zagrebu i okolici, od turističkih tura za žene pa do romantičnog Zagreba koji pripovijeda o najvećim ljubavnim parovima. U raspravu se uključila i Anny Brusić, direktorica Udruge malih i srednjih poduzetnika u HUP-u, koja je naglasila studentima kako su upravo oni idealni kandidati za poduzetnike i kako će vjerojatno njihova budućnost biti u malom i srednjem poduzetništvu, bilo da odaberu sami biti poduzetnici ili raditi za male poduzetnike. Zato je važno da uz svoje pravne kolegije budu otvoreni i za druga znanja kako bi jednog dana mogli biti uspješni poduzetnici. Institucije poput HUP-a služe da olakšaju rad poduzetnicima tako da ukazuju na prepreke s kojima se poduzetnici susreću i da ih pokušavaju otkloniti.

Komentari (1)
Pogledajte sve

New Report

Close