Samo Česi i Poljaci imaju više maloprodajnih kvadrata od Hrvata

Autor: Ksenija Kale , 17. studeni 2011. u 22:00

Izvješće Jones Lang LaSallea ističe kako će ulaskom Hrvatske u Europsku uniju dodatno porasti broj trgovačkih kvadrata na 1000 stanovnika

Hrvatska je treća po gustoći maloprodajnih prostora nakon Češke i Poljske u usporedbi s ostalim zemljama iz srednje, istočne i jugoistočne Europe. Prema istraživanju Jones Lang LaSallea, tvrtke za pružanje financijskih i savjetodavnih usluga, specijalizirane za područje nekretnina, Hrvatska ima 184 četvorna metra maloprodajnih prostora na tisuću stanovnika, dok Češka i Poljska imaju 231, odnosno 197 četvornih metara maloprodajnih prostora na tisuću stanovnika.

Rub Zagreba najaktivniji
Riječ je o istraživanju temeljenom na rezultatima internetskih anketa provedenih među ključnim korisnicima maloprodajnih prostora, investitora i zakupodavaca prisutnih u više zemalja koje daje pregled stanja u Hrvatskoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Srbiji s više od 97 milijuna stanovnika. Jones Lang LaSalle u svojem istraživanju navodi još neke ključne nalaze za Hrvatsku ističući kako se očekuje da će pristupanje Europskoj uniji potaknuti potražnju te popraviti očekivanja na tržištu. Napominje se da su maloprodajne investicijske aktivnosti u Hrvatskoj bile izražene u prošloj godini s kupnjom 50 posto udjela u vodećem, trgovačkom centru u Zagrebu i kupnjom dvaju regionalnih portfelja supermarketa. Ističe se da su najaktivniji dio maloprodajnog sektora u Hrvatskoj jako veliki i manji trgovački centri na rubu glavnoga grada. Najzastupljenije kategorije u tom sektoru su trgovine hranom, hipermarketi, supermarketi i diskontne trgovine, ženska i muška odjeća i obuća te modni dodaci. U istraživanju se navodi i da se prosječne mjesečne zakupnine za suvremene trgovačke centre u Zagrebu kreću od 20 do 22 eura po kvadratu, da je prosječna mjesečna zakupnina za prostore u središtu Zagreba 85 eura po četvornome metru te da je tijekom druge polovice ove godine prosječna stopa nepopunjenosti u hrvatskim trgovačkim centrima iznosila oko 15 posto. Na razini regije ponuda maloprodajnih prostora porast će za dodatnih 2,5 milijuna četvornih metara do 2013., a samo u sljedećoj godini pojavit će se 45 novih trgovačkih centara, što pokazuje da će ponuda biti proširena s velikim brojem prvoklasnih i visokokvalitetnih nekretnina, piše u izvještaju.




Popularni trgovački centri
Navodi se i da trgovački centri osvajaju tržišta diljem regije i postaju poželjan način širenja poslovanja te da je franšiza popularni poslovni model za širenje tržišta u nove zemlje, no izazov i dalje predstavlja pronalazak i odabir pravog partnera za franšizu s potrebnim iskustvom i nužnim financijskim zaleđem. Odluka o tome ovisi o općoj strategiji pojedinoga maloprodajnog lanca jer dok neki brendovi preferiraju izravan ulazak na nova tržišta, kao što to primjerice čine H&M, C&A, New Yorker, Deichmann, Takko i Humanic, drugi se istodobno razvijaju isključivo preko franšize, kako se širi Debenhams.




Komentirajte prvi

New Report

Close