Prvih deset kompanija unatoč krizi u 2011. ostvarilo dobit

Autor: Stjepan Škramić , 20. rujan 2012. u 22:00

Zanimljiv je i podatak da su osim Eurolinea sve kompanije među prvih deset autokuća ostvarile dobit u 2011. u odnosu na 2010. godinu

Kad je riječ o autokućama, na ljestvici Financijske agencije (Fina) prema ostvarenom prihodu u 2011. godini vodi P. Z. Auto sa 1,673 milijarde kuna, što je respektabilan skok za nešto više od 610 milijuna kuna u odnosu na godinu prije. To prvo mjesto je i razumljivo jer je P. Z. Auto zastupnik za Volkswagen, Škodu, Audi, Seat i Porsche, dakle za neke od brendova koji su najpopularniji na ovim prostorima. Na drugome mjestu prema prošlogodišnjim prihodima nalazi se Renault Nissan Hrvatska sa 1,38 milijardi kuna prihoda (skok sa 1,25 milijardi koliko je ostvareno prošle godine), a na trećemu mjestu Autozubak sa 752,6 milijuna kuna prihoda. Vidi se, dakle, velika razlika između dvije prvoplasirane kompanije i trećeplasirane, a ta razlika još je uočljivija kako se spuštamo od prvog prema desetome mjestu. Četvrta kompanija, Porsche Inter Auto, tako je uprihodila 583,1 milijun kuna, slijedi Euroline sa 530,6 milijuna te Peugeot Hrvatska sa 384,5 milijuna kuna prihoda. Na ljestvici top 10 još se nalaze Tomić & Co., Citroën Hrvatska, Grand Auto i Hyundai Auto Zagreb. Zanimljivo je da su sve četiri kompanije vrlo blizu po ostvarenim prihodima (od 356,8 do 336 milijuna kuna). Zanimljiv je i podatak da su osim Eurolinea sve kompanije među prvih deset ostvarile dobit u 2011. u odnosu na 2010., a ona se kreće od četiri milijuna kuna kod Grand Auta pa do 619 milijuna kuna kod P. Z. Auta. Jasno je da se ove godine ne mogu očekivati spektakularni prodajni rezultati, no ne treba očekivati ni veće turbulencije na popisu najvećih hrvatskih autokompanija. Zanimljivi su i podaci o kompanijama koje se nalaze niže na popisu najvećih, no ističu se zanimljivim rezultatima u prošloj godini. Tako je dobit Novocommerca iz Vukovara u godinu dana skočila sa 56 na 122,6 milijuna kuna, rast je, dakle, bio veći od 100 posto.

Povećanje prihoda
Benussi iz Fažane, ovlašteni zastupnik i serviser osobnih i lakih teretnih vozila Mazda, Fiat, Alfa Romeo i Lancia vozila za područje Istarske županije, u godinu je dana povećao prihod sa 84,2 na respektabilnih 120,2 milijuna kuna, a zagrebački Inter Cars povećao je prihod sa 72,5 na 113,5 milijuna kuna. Ovdje valja spomenuti i Autokuću Zadar koja je zabilježila porast prihoda sa 39,9 na 70,9 milijuna kuna. Ako pogledamo prihodovne gubitnike, valja spomenuti Euroline koji je imao pad prihoda od 16,31 posto, što je daleko od najvećeg pada, no kako je riječ o petoj kompaniji na ljestvici najvećih po prihodima, riječ je o velikom apsolutnom iznosu. Tvrtka Auto Hrvatska također nije imala dobru godinu: zabilježen je pad sa 104,3 na 69,3 milijuna kuna, drugim riječima prihod je pao za više od trećinu. Blizu je i Mazda Motor Croatia koja je u godini dana ostala bez 50 milijuna kuna prihoda, a Autocommerce Hrvatska u 2011. je uprihodio 21 posto manje nego u godini prije. Sličan pad zabilježili su i Ruting d.o.o (23,56 posto), Ruting Zagreb d.o.o. (19,26 posto manji prihod) te Tehničko remontni centar Zagreb (pad prihoda od 17,44 posto u godinu dana).

Usporedbe tržišta
Ako usporedimo hrvatsku autoindustriju, odnosno prodaju automobila, sa SAD-om, vidimo da razlike osim naravno apsolutnih iznosa nisu tako velike. Kao i hrvatsko, i američko je tržište koncentrirano s nekoliko najvećih kompanija (General Motors, Ford, Toyota) koje drže većinu tržišta. Cijena goriva stalno raste kao i u Hrvatskoj (osam posto u godinu dana), a prosječna starost automobila je 10,8 godina. S ove strane Atlantskog oceana Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEAF) izvještava o padu prodaje od sedam posto u prvih pet mjeseci ove godine. Sve je manje potražnje za novim automobilima unatoč popustima i marketinškim akcijama, a zapadnoeuropski autoproizvođači procjenjuju da ih očekuje pad od pet posto u ovoj godini. Situacija, dakle, nije sjajna i bit će zanimljivo vidjeti što će sljedeći mjeseci donijeti hrvatskoj i svjetskoj autoindustriji.




Komentari (1)
Pogledajte sve

Bez kruha se nemoze a bez novog automobila se moze ,posluzi ionaj stariji kad je to potrebno ,,,,najprije treba otvoriti puno novih radnih mjesta pa onda nece biti niti problema sa prodajom novih automobila ,,

New Report

Close