Propuštena zarada od prodaje Ruksija

Autor: Ivan Delaš , 29. siječanj 2009. u 22:00

Tele2 zadovoljan rastom prodaje mobitela s rukometnim sadržajima, a Croatia Airlines za vrijeme SP imala popunjenost od 75%

Bez obzira na zamjerke koje dolaze o nedovoljno iskorištenom brendiranju Svjetskog prvenstva u rukometu, u Hrvatskom rukometnom savezu zadovoljni su velikim zanimanjem za navijačke rekvizite. Posebno se to odnosi na prodaju prigodno tiskanih 100.000 majica. U Savezu su, sudeći prema izjavi pomoćnika izvršnog direktora SP-a zaduženog za marketing Tvrtka Žideka, “više nego zadovoljni prodajom suvenira, privjesaka i dresova”. Predviđeno je da se prije kraja natjecanja pusti dodatna količina prigodnih majica.

Velik odaziv
Značajnim u HRS-u smatraju i velik odaziv sponzora čijim je predstavnicima darovano 1600 službenih Adidasovih dresova, što je trećina od ukupnog broja. “Odaziv ljudi je fenomenalan. Marketinški gledano prvenstvo je već i prije finalne faze polučilo izvanredan uspjeh”, kaže Židek, što potvrđuje i Zlatko Škrinjar, glasnogovornik HRS-a. Optimizam još ne potkrepljuju brojke s obzirom na to da će se s konkretnim podacima u javnost izaći nakon završetka prvenstva. Međutim, došlo je do problema s marketinškim iskorištavanjem službene maskote – gusjenice Ruksi. Maskote sličnih velikih sportskih događaja obično se prodaju u raznoraznim verzijama kao što je bio slučaj s, primjerice, Zagijem za Univerzijadu u Zagrebu ili Vučkom za Olimpijadu u Sarajevu. Na pitanje zašto Ruksija ima premalo u medijima, u HRS-u odgovaraju da smatraju da je Ruksi dobro prihvaćen u narodu, ali da ga je tek nekoliko tisuća u opticaju. Ne ulazeći u detaljnije analize o razlogu Ruksijeve samozatajnosti, Biserka Mihalić iz Croatia filma, gdje je lik i osmišljen, izražava žaljenje što Ruksi nije više iskorišten u vezanim TV spotovima i istaknut uz logo prvenstva. “U Savezu su s oduševljenjem prihvatili lik gusjenice koji je i Davor Bruketa, dizajner svjetske reputacije, nazvao ‘zanimljivom idejom utemeljenoj na relevantnoj priči’. Zbilja nam nije jasno zašto rad koji individualno potpisuje naš dugogodišnji likovni realizator Tomislav Franin i u čijem je stvaranju sudjelovao cjelokupni tim Croatia film nije više zastupljen”, kaže Biserka Mihalić. Cijena koju je HRS platio za Ruksija nije poznata, kao ni tvrtka kojoj je povjerena izrada maskote koja se diljem Hrvatske prodaje uz neujednačenu cijenu koja varira od 50 do 100 kuna. Preliminarni rezultati prodaje proizvoda tvrtki koje su marketinški vezane uz prvenstvo, prema njihovim tvrdnjama, pokazuju pozitivne primjere. Agrokor, Dukat i Nexe grupa iako ne žele izaći s konkretnim podacima prije podjele medalja, odnosno tromjesečnih izvještaja, navodno bilježe pozitivan trend prodaje.

Puna popunjenost
Tele2, s obzirom na izravne akcije povezivanja proizvoda i usluga, bilježi rast prodaje Nokije 2600 opremljene rukometnim sadržajima i velik promet vezan za nagradnu igru u kojoj su podijeljene besplatne ulaznice. Od Bavarije nismo dobili odgovor na pitanje iako kompanija nudi pivske proizvode u nekoliko šatora diljem zemlje u kojima se prati prvenstvo. Croatia Airlines, jedina tvrtka koja je mogla ponuditi provjerene podatke, objavljuje da je za vrijeme akcije s povoljnijom cijenom povratne karte Zagreb – Split zabilježila popunjenost od 75 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close