Preseljenjem na novi terminal zraćne luke Zagreb, uložit ćemo milijun eura u koncept trgovine

Autor: Marta Duić , 07. prosinac 2016. u 14:41
Željka Fičko, direktorica SDA Croatia

SDA Croatia prati trendove, kretanja i potrebe putnika, prilagođava ponudu i stalno ulaže u zaposlenike.

Željka Fičko, direktorica je tvrtke SDA Croatia koja je u stopostotnom je vlasništvu Société de Distribution Aéroportuaire (SDA) Francuska koja je zajednički poslovni pothvat međunarodnih kompanija Lagardere Travel Retail te Aéroports de Paris,a u Hrvatskoj posluje od srpnja prošle godine. Lagard?re Travel Retail globalno je poznat po svojim duty free brendovima Aelia Duty Free i Buy Paris Duty Free/Collection i uz ukupan promet u vrijednosti od 3,5 milijardi eura vodeći je globalni igrač u putničkoj maloprodaji.

Kakve rezultate bilježite od dolaska u Hrvatsku? Na što ste od toga posebno ponosni i zašto?
Ulaskom tvrtke SDA u zagrebačku zračnu luku bilježimo odlične rezultate. Već smo u prvoj godini poslovanja promet trgovine Aelia Duty Free povećali za 22 % u odnosu na 2014., a ovu ćemo godinu završiti s porastom od gotovo 20 %. To je značajno više od rasta putnika pa je jasno da su naši dobri rezultati posljedica promjena i niza inovacija koje smo uveli u poslovanje. Proširili smo ponudu hrvatskih proizvoda i povećali njihovu prodaju za 100 %, a na što smo iznimno ponosni. Također smo osigurali dolazak ekskluzivnih brendova, većinom u parfumerijskom dijelu njege za lice, dekorativne kozmetike, ali i parfemskih brendova koji se nisu mogli kupiti na hrvatskom tržištu. Nadalje, osigurali smo domaćim putnicima novu uslugu Shop&Collect, kojom omogućujemo da kupljene proizvode pokupe kada se vrate u Zagreb i koja je naišla na iznimno dobar odjek. Od razdoblja preuzimanja trgovine implementirali smo certificirani program usluge kupcima pod nazivom OSCAR, koji predstavlja otvorenost prema kupcima, vrhunsku uslugu i postizanje maksimalnoga zadovoljstva kupljenim proizvodima povezujući znanje i sofisticiran način pružanja usluge, a sve nas to diferencira u odnosu na ostale.

Koliko je uloženo u trgovinu u okviru zračne luke u Zagrebu? Što ćete mijenjati kada se i službeno otvori novi putnički terminal – širite li postojeću trgovinu i koncept?
Kada smo preuzeli tvrtku, trgovinu smo preuredili u skladu s novim konceptom Aelia Duty Free, koji ocrtava ideju višekategorijske trgovine prisutne u svim zračnim lukama odnosno trgovinama kojima upravlja Lagard?re Travel Retail, poznata međunarodna kompanija i jedan od osnivača i vlasnika tvrtke SDA. Početna investicija u modernizaciju postojećega prodajnog prostora iznosila je 600 tisuća eura. Sredstva su uložena u namještaj nove generacije, rasvjetu i niz elemenata uređenja interijera u skladu s najvišim standardima, a s preseljenjem na novi terminal uložit ćemo novih milijun eura u uređivanje prostora kako bismo zaokružili i pokazali naš jedinstveni koncept uređenja trgovine. Na novom putničkom terminalu Zračne luke "Franjo Tuđman" Aelia Duty Free bit će nešto veći i donijeti određene novosti koje prate najaktualnije svjetske trendove, a sa željom da nastavimo biti ambasadori našim lokalnim proizvodima razvijamo posebnu priču vezanu uz njih te ćemo im dati posebnu pozornost u novom prostoru.

Imate li u planu širenje na ostale domaće zračne luke?
Lagard?re Travel Retail je vrlo ambiciozna tvrtka, a partnerstva, akvizicije i ulasci na nova tržišta u njezinoj su DNA.

U koliko je još zemalja SDA prisutan i koliko poslovnica imate?
Za SDA, zajednički poslovni pothvat kompanija Lagard?re Travel Retail te Aéroports de Paris, ovo je prvi izlazak na internacionalno tržište. Lagard?re Travel Retail s trećom pozicijom u svijetu putničke maloprodaje jedan je od vodećih globalnih igrača koji je svojom maloprodajnom mrežom duty free i luksuznih trgovina prisutan u 17 država, odnosno u više od 50 zračnih luka i skoro 300 trgovina.

Bilježite li rast prodaje na našem tržištu i kakva su vam očekivanja i prognoze za nadolazeću 2017. godinu? U kojim mjesecima vam je promet bio najveći?
Da, rast je konstantan i dvoznamenkast, a optimistični smo i u pogledu sljedeće godine. Nije ga lako ostvariti, no rezultat je praćenja kretanja i potreba putnika, praćenja trendova, prilagođavanja ponude, ulaganja u zaposlenike i kontinuiranih napora koje ulažemo u poslovanje. Promjene su konstantne i svaki je mjesec drugačiji, no najbolje promete ostvarujemo tijekom turističke sezone.

Što je najtraženije iz asortimana? Planirate li širenje asortimana?
Najtraženiji su proizvodi iz odjela parfumerije, potom gastronomski proizvodi, to je skupina proizvoda u koju ulazi fina hrana, slatkiši, zatim alkoholna pića i tako dalje. Nužno je proširiti asortiman jer smo svi kao kupci svakim danom sve zahtjevniji i znamo to iz osobnog iskustva. U našem poslovanju sve je još izraženije i prisutnije jer govorimo o kupcima s različitim načinima ponašanja iz sredina iz kojih dolaze, različitoj dobnoj granici, kupovnim mogućnostima. Naš bi rezultat bio upitan bez promjena u asortimanu tj. ponudi ako govorimo o samim proizvodima te načinu pružanja usluge kupcima, stoga su planiranje širenja, dopunjavanja i promjena asortimana naš svakodnevni posao.

Koliko zaposlenih imate trenutačno i jesu li u planu i nova zapošljavanja?
Trenutačno zapošljavamo 62 osobe, a za vrijeme turističke sezone zapošljava se dodatna radna snaga te se broj povećava za 20-ak osoba. Tvrtka ulaže značajna sredstva u edukaciju zaposlenika i kontinuirano stručno usavršavanje. Preseljenjem na novi terminal uz veći prostor i vjerujemo veći obim posla u planu je i otvaranje novih radnih mjesta te proširenje tima.

Domaći brendovi

Koliko su u vašem asortimanu zastupljeni domaći brendovi? Kako ide prodaja tog asortimana i koliko je to izazovan posao s obzirom na vaše kupce kojima ti proizvodi najčešće i nisu poznati?
Domaći proizvodi imaju najbolju poziciju i u samom su fokusu našeg poslovanja. Udvostručili smo prodaju domaćih proizvoda, pojačali suradnju s domaćim proizvođačima, vodimo brigu o potrebama kupaca i o tome na koji način najbolje približiti hrvatske proizvode međunarodnim kupcima. Za ovako dobre rezultate zaslužno su naši djelatnici koji u suradnji s dobavljačima kreiraju pravo malo čudo pri postizanju posebne atmosfere dobrodošlice i isprobavanja proizvoda kada putnici užu u našu trgovinu.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dajte molim vas promijenite ovo “zraćne” u naslovu. Baš me bode u oči. Piše se “zračne”. Malo je sramota za poslovne novine da pravi takvu grešku koja bi trebali znati svi koji su završili 4 razreda osnovne.

New Report

Close